Понад 4 тисячі жителів Кіровоградщини за рік жодного разу не заплатили за електроенергію

На Кіровоградщині 4 300 клієнтів компанії КОЕК не зробили жодної проплати за електроенергію з початку великої війни. Станом на 31 жовтня, заборгованість всіх споживачів становить 114 мільйонів гривень.

Про це під час брифінгу розповів директор КОЕК Олег Валентий, інформує Перша електронна газета.

Довідково: Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія (КОЕК) — компанія-постачальник електричної енергії, що утворилася у 2018 році внаслідок відділення від Кіровоградобленерго. З того часу Кіровоградобленерго відповідає виключно за технічні питання експлуатації, ремонт електромереж та лічильників, а також підключення нових користувачів. КОЕК відповідає за постачання електроенергії кінцевим споживачам, тому вносити оплати за світло необхідно саме на їх платіжні реквізити.

Цьогоріч заборгованість за електроенергію зросла

На території Кіровоградщини  обласна енергопостачальна компанія має 434 тисячі побутових та юридичних осіб, які користуються її послугами.

“З початкомповномасштабного вторгення заборгованість побутових споживачів не зростала протягом року. Більше того, оплата побутових споживачів за цілий рік перевищила нарахування на 13 мільйонів гривень. Тобто нараховано було менше, ніж клієнт оплатив.

Це були повернення попередніх боргів споживачів. Однак у 2023 році ситуація дещо змінилася в гіршу сторону”,- зазначив Олег Валентий.

Відтак, станом на 31 жовтня заборгованість побутових споживачів складає 114 мільйонів гривень. Крім цього, 12 813 споживачів не платили за електроенергію більше шести місяців. Директор компанії пояснює таку суму тим, що частина клієнтів виїхала за кордон й не мала змоги сплачувати рахунки, однак 2023 рік показав, що люди повертаються до домівок, користуються електроенергією але й надалі не сплачують за неї.  Всього 4 300 клієнтів компанії не зробили жодної проплати з початку вторгення. Станом на 31 жовтня, заборгованість всіх споживачів становить 114 мільйонів гривень.

“Наші співробітники відвідують дебіторів (боржників – ред.), аби дізнатися причину такої ситуації. Ми з`ясували, що 60% боржників мають можливість оплатити спожиту електроенергію, 40% – такої можливості, дійсно, не мають. У довоєнний час дієвим методом боротьби з боргами було відключення. Ми попереджали клієнтів про відключення і проводили його. Після цього споживач звертав увагу на проблему і проплачував необхідну для повторного підключення його домоволодіння до електромереж. Із початком великої війни було прийнято ряд наказів та постанов від Міністерства енергетики, котрі забороняють відключати електроенергію побутовим споживачам за борги. Тому наразі дебіторам ми пропонуємо графік погашення заборгованості, таких графіків ми уклали вже приблизно 800, ще приблизно таку ж кількість справ ми передали до суду та виконавчої служби”,- розповів посадовець.

Що ж до юридичних споживачів, то тут, за словами директора КОЕК, ситуація стабільна. Близько 31% юридичних клієнтів оплачують електроенергію наперед. Протягом цього року відключень саме юридичних споживачів (на яких не діє заборона) було не більше п’яти.

Куди йдуть гроші, які сплачують побутові споживачі

До 1 червня українці платили 2,16 грн/кВт-год або 2,52 залежно від кількості спожитої електроенергії. З першого числа – 2, 64 грн/кВт. 

“Наша компанія купує електроенергію з урахуванням ПДВ -7,32 грн/кВт. Населення ж отримує по 2, 64 грн/кВт. Різниця відчутна. Держава не може допустити, аби побутові споживачі купували електроенергію за ринковими цінами, так, як це роблять юридичні клієнти. Оцю різницю вона й компенсує. Отримали ми гроші на рахунки, куди вони йдуть далі? По-перше, ми купуємо електроенергію, по-друге, платимо операторам системи розподілу, за те, аби кожен кіловат пройшов мережами електропередач. Окрім цього, ми знаємо про пошкодження ліній електропередач та ін. під час масованих російських атак. Західні партнери нам допомагають у відновленні, але основна маса коштів, яка йде на це – гроші споживачів електроенергії. Ціле літо виконувалися ремонтні роботи.  Це і захист електропідстанцій, і влаштування нових трансформаторів та іншого обладнання. Кожна копійка і гривня заплачена нами допомагає уникнути блекаутів, які ми спостерігали минулої осені та зими “,- пояснив Олег Валентий.

Однак посадовець наголошує, що не лише побутові клієнти можуть вплинути на ситуацію.

“В нас є клієнт – компанія “Велта”, яка займається видобутком ільменіту в Новомиргородській  громаді. Це експортно орієнтоване підприємство. Їхній борг складає більше 70 мільйонів гривень, який вони отримали, не сплачувавши рахунки протягом трьох місяців.

Сьогодні лише завдяки переговорам вони уникнули відключення. Тож, якщо енергетики не підготуються до зими вчасно, то винуватці мають свої імена”,- підсумував Олег Валентий.

Нагадаємо, “Від завтра!” – в соцмережах поширюють фейки про відключення світла в Україні

Читайте також: Кіровоградобленерго і КОЕК пояснюють, якими додатками потрібно користуватися

Поширити:

Залишити коментар:

коментар