Журнал «Бізнес», проаналізувавши економічну і фінансову ситуацію в країні, зміни на ринку товарів і послуг, а також у виробничій і фінансовій діяльності ряду українських підприємств, склав рейтинг провідних компаній. В аграрному секторі, за версією «Бізнесу», упевнене лідерство тримає кіровоградська Група “Креатив”.
Група “Креатив” – провідна українська інтегрована агропромислова компанія, один з найбільших переробників сільгосппродукції в країні, який займається виробництвом соняшникової та соєвої олії і шроту, жирів і маргаринів, біопаливних пелетів. Крім того, компанія розвиває рослинництво і тваринництво.
А починалося все 24 роки тому з невеликої торгової компанії та підприємства з переробки соняшнику. Потім реалізація ряду потужних бізнес-проектів, а також грамотне управління репутацією дозволили власникам перетворити “Креатив” з кіровоградської компанії в холдинг міжнародного масштабу.
Побудова ділової репутації вже не для однієї компанії, а для їх групи, а також управління нею – непросте заняття. Тим не менш іншого вибору у керівництва підприємства немає. “Аграрна галузь України – це цивілізована галузь, де працюють потужні компанії та холдинги. Тому побудова репутації компанії на цьому ринку – це сьогодні неминучість “, – упевнений Максим Березкін, голова наглядової ради групи” Креатив “.
За словами співвласника компанії, управління репутацією – єдиний шлях для стабільної роботи з сезону в сезон, закупівлі необхідних обсягів сировини та нарощування ринкової частки. Специфіка групи в тому, що сировину (соняшник, сою) для переробки вона закуповує безпосередньо у виробників. Це дозволяє сільгоспвиробникам отримувати більшу маржу за вирощену сировину, а компанії – купувати продукцію з перших рук на більш вигідних умовах. У підсумку компанії вдається будувати відносини на перспективу. Про це свідчить зокрема і те, що з деякими партнерами “Креатив” співпрацює вже більше 10 років. Причому групі вдалося вибудувати взаємини не тільки з вітчизняними, а й із зарубіжними партнерами. Зараз “Креатив” активно поставляє свою продукцію на ринки ЄС, Китаю, Близького Сходу та США. Коло зовнішніх партнерів вже набагато ширше, ніж група партнерів в Україні.
Як зауважив Максим Березкін, в принципі, компанії з поганою репутацією сьогодні вже просто неможливо звернутися з діловою пропозицією до міжнародної корпорації. Справа в тому, що міжнародний ринок виробників рослинних масел і шротів відносно невеликий і, якщо компанія проявить себе з негативної сторони, всі на ринку про це неодмінно дізнаються.
За матеріалами журналу «Бізнес» №13 (1156) від 30.03.2015