ДП «Кіровоградтепло» пояснило ситуацію зі станом виплати заробітної плати на підприємстві

Люблю писати про хороші, мотиваційні, цікаві історії. Пишу про людей, які хочуть і вміють робити важливі речі. Слідкую за оновленнями в сфері реформ і намагаюся писати про складне простими словами)
Контакт: Facebook Telegram
Ілюстрація

Учора, 7 листопада,  засобами масової інформації  висвітлені обставини проведення зборів  частини працівників підприємства з питання виплати заробітної плати  на ДП «Кіровоградтепло». 

Враховуючи надзвичайну соціальну важливість питання дотримання прав працівників   щодо своєчасної виплати заробітної плати   підприємство надає пояснення по суті питання.

Дійсно, на даний час на  ДП „Кіровоградтепло” ТОВ „ЦНТІ УНГА”  надскладна фінансова ситуація,  що в першу чергу пов’язана  з прийняттям Закону України від 10.04.2014 № 1198, яким запроваджено поточні рахунки із спеціальним режимом використання для зарахування коштів, що вносяться споживачами як плата за теплову енергію  та із введенням в дію постанови Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 року № 217 «Про затвердження Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки».

 Необхідно зазначити, що вказана постанова суперечить статті 42 Конституції України, а також статтям 12, 19, 44 Господарського кодексу України в частині порушення загально- правових принципів господарювання.

На вимогу зазначеної постанови майже 90%  (а в окремі періоди  – 100%) коштів, які надходять на рахунки підприємства перераховуються за спожитий природний газ на рахунки НАК «Нафтогаз України», у зв’язку з чим у підприємства майже не лишається  фінансових ресурсів  для забезпечення повноцінної господарської діяльності.

Ще більше погіршення  фінансового стану підприємства  відбулось у  липні 2015 року у зв’язку з прийняттям Верховною Радою України Закону України № 423-VIII від 14.05.2015 року «Про внесення змін до деяких законів України щодо стабілізації фінансового стану Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України».

Цим законом були внесені  зміни зокрема до частини 3 статті 37 Закону України «Про виконавче провадження», за яким органи Державної виконавчої служби України поновили раніше зупинені виконавчі провадження з примусового виконання рішень господарських судів про стягнення з ДП «Кіровоградтепло» ТОВ «ЦНТІ УНГА» заборгованості за спожитий природний газ з урахуванням штрафних санкцій на користь ДК «Газ України» та ПАТ «НАК «Нафтогаз України».

З 27 липня 2015 року  і по цей час органами Державної виконавчої служби України накладені арешти на всі поточні рахунки  ДП «Кіровоградтепло» ТОВ «ЦНТІ УНГА» газові борги минулих років. Але ж ця заборгованість виникла не через несумлінне виконання  своїх зобов’язань  підприємством,  а  внаслідок невиконання державою  вчасної компенсації збитків  комунальних підприємств, що виникають в зв’язку з встановленням тарифів на житлово-комунальні послуги та порушенням платіжної дисципліни  споживачами підприємства

Так, на даний час   підприємству не відшкодована  заборгованість різниці в тарифах для населення за 2015 р. та   за 10 місяців 2016 р. у сумі  23 млн грн, а також заборгованість з різниці в тарифах для бюджетних організацій за 2011-2013 роки  у сумі 27 млн. грн.,  заборгованість по пільгам і  субсидіям складає майже 9 млн грн. Заборгованість бюджетних установ різних рівнів складає  понад 2,5 млн грн, заборгованість населення –   понад 45  млн грн.

Тобто, при організації розрахунків підприємство поставлено у нерівні  кабальні умови. НАК «Нафтогаз України» нараховує фінансові та штрафні санкції підприємству  на обсяги заборгованості за спожитий природний газ, які виникли внаслідок несвоєчасного відшкодування заборгованості з різниці в тарифах та несвоєчасної оплати теплової енергії організаціями, які фінансуються бюджетами різних рівнів, тобто за борги, які виникли не з вини підприємства.

В той же час,  відсутній дієвий механізм забезпечення  платіжної дисципліни для споживачів, який би  дозволив підприємству  стягувати пені і штрафи  з бюджетних установ та інших споживачів.

Не менш складною є  ситуація по стягненню заборгованості за надані послуги з теплопостачання  з фізичних осіб (населення). На стан розрахунків населення, безумовно, впливає рівень платоспроможності  споживачів в умовах  складної суспільно-політичної ситуації у державі, також  не врегульовано процедуру стягнення з населення за несвоєчасні розрахунки за послуги з централізованого теплопостачання такого виду штрафної санкції, як пені.

Накладення у липні 2015 р.  арешту на всі  рахунки підприємства   призвело до порушень вимог статей 15,  24 Закону України «Про оплату праці», ст. 21 Закону України «Про відпустки»,  ст. 116 Кодексу законів про працю України , положень Колективного договору та до виникнення у підприємства постійної поточної заборгованості зі сплати заробітної плати, інших соціальних виплат.

Виплата заробітної плати на підприємстві  до  липня 2015 року здійснювалась у встановлені терміни. Не приховуємо, що мали місце проблеми з виплатою зарплати у міжопалювальні періоди, що пов’язано із сезонним характером роботи підприємства та низьким рівнем надходжень коштів у літні місяці, проте ці проблеми не мали систематичного  та тривалого характеру.

З метою дотримання прав працівників на гарантовану оплату праці , за ініціативою адміністрації та профкому ДП «Кіровоградтепло» ТОВ «ЦНТІ УНГА»,  на підприємстві в терміновому порядку була створена комісія по трудових спорах, яка дозволяє за мінімально можливий термін часу розглянути спори між працівниками та підприємством щодо виплати заборгованості по заробітній платі та видати кожному працівнику посвідчення, яке має силу виконавчого документу, та передається  до органів Державної виконавчої служби для здійснення відповідних виконавчих дій по виплаті заробітної плати у терміни, визначені  Законом України «Про виконавче провадження».

За період з липня 2015 року по цей час комісією по трудових спорах за заявами працівників видано 4660 посвідчень ( із підготовкою відповідних документів), які передавались до органів державної виконавчої служби для стягнення заборгованої заробітної плати  відповідно до відкритих виконавчих проваджень. Тільки завдяки таким заходам, хоч із затримкою, але працівники підприємства щомісячно отримували  кошти, які перераховувались органами Держказначейства безпосередньо на  їх зарплатні картки.

З початку  2016 року,  по мірі надходження коштів,  з арештованих  рахунків підприємства органами державної виконавчої служби першочергово списувались кошти для погашення заборгованості по заробітній платі  і їх виплата здійснювалась щомісячно:   27 січня, 24 лютого, 24 березня, 23 квітня, 23 травня,   26 травня,  22 червня, 7 липня, 18 липня,  11 серпня, 23 серпня, 30 серпня, 7 вересня, 09 вересня,  30 вересня,  24 жовтня. Остання дата надходження коштів на зарплатні картки працівників підприємства  – 4 листопада 2016 року.

Визнаємо, що такий шлях погашення заборгованості досить складний  –  він потребує  чималого  часового періоду на підготовку великої кількості документів, виплата проводиться по мірі наповнення арештованих рахунків відповідно до черговості відкритих виконавчих проваджень, на підприємство додатково покладається фінансовий тягар у вигляді виконавчого збору у розмірі 10% від суми  кожного виконавчого документа – але   люди, хоч і не в повному обсязі, хоч із затримкою,   все ж змогли  отримувати зароблені кошти. Іншого шляху виплати заробітної плати при заблокованих рахунках, в умовах діючого законодавства, у підприємства просто немає.

Щодо законодавства.  Майже рік  підприємство очікувало прийняття  законопроекту  за реєстраційним №2706 від 22 квітня 2015 року «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення», який мав би стабілізувати фінансово – господарський  стан підприємства . Цим документом передбачалося  встановити мораторій на нарахування та стягнення неустойки (пені, штрафу) та інших фінансових санкцій енергопостачальними компаніями у разі несвоєчасного здійснення платежів за використаний природний газ та послуги з його транспортування та електричну енергію суб’єктам господарювання, для яких тарифи на теплову енергію та відповідні комунальні послуги було встановлено нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво та у повному обсязі не відшкодовано за рахунок субвенції з державного бюджету різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг або не здійснено з державного бюджету фінансування витрат, пов’язаних із наданням пільг та житлових субсидій населенню, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги.

Але 12.08.2016р. Президентом України було  ветовано законопроект  № 2706 «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення», прийнятий Верховною Радою України  07.07.2016 року у другому читанні.

Накладання вето по даному законопроекту  мало  вкрай негативні наслідки для підприємства та для колективу в цілому,  серед яких  продовження арештів поточних рахунків підприємства, подальше нарахування штрафів та пені,  безліч проблем при підготовці до опалювального сезону 2016/2017 року.

Про критичну ситуацію на підприємстві  адміністрація листами  проінформувала   міського голову  та профільне міністерство, звернення профспілкового комітету направлялось Прем’єру – міністру  України В.Гройсману  з проханням вжити термінових заходів, в тому числі  і на законодавчому рівні, які  допоможуть стабілізувати діяльність ДП «Кіровоградтепло» та захистити соціальні гарантії його працівників: зокрема  розблокувати поточні рахунки підприємства, перерахувати субвенції місцевому бюджету на погашення різниці в тарифах та розрахунках по пільгах та субсидіях у повному обсязі,  вирішити питання списання штрафів і пені , що безпідставно нараховані підприємству та відмінити дію постанови № 217, що  дозволить перерахувати на розблоковані   рахунки  підприємства кошти, необхідні для виплати заборгованої заробітної плати працівникам, сплати податків та інших обов’язкових платежів до державного та місцевого бюджетів, розрахунків за електроенергію, водопостачання, витрат на  проведення  робіт  з підготовки  та проведення  опалювального сезону. До вищих органів державної влади  щодо питань порушення прав працівників  звертались  обласний та центральний комітети профспілок працівників ЖКГ. Але, на жаль, ситуація не змінилася , що і призвело до   соціального напруження у трудовому колективі.

Адміністрація підприємства і профспілковий комітет в даних умовах роблять усе можливе для стабілізації виплати заробітної плати на підприємстві – за спільною домовленістю сторін виплата заробітної плати  і фінансування заходів, спрямованих на стабільне проходження опалювального сезону 2016/2017 року є першочерговими,  до остаточного розрахунку із  працівниками, яким висловлюємо  безмежну вдячність, адже тільки завдяки зусиллям  трудового колективу, у надзвичайно  складний для підприємства період,   ДП «Кіровоградтепло»  розпочало  поточний опалювальний сезон.

Проте, незважаючи на всі труднощі у сфері житлово-комунального сектору економіки, як   відповідальний учасник ринку комунальних послуг міста, ДП  «Кіровоградтепло» визначає стратегією своєї діяльності модернізацію об’єктів теплового господарства для забезпечення споживачів послугами з теплопостачання належної  якості.

Для реалізації  цієї стратегії підприємство минулого року  мало можливість за результатами конкурсного відбору   разом з  10 провідними  теплопостачальними підприємствами України взяти  участь у Проекті «Підвищення енергоефективності централізованого теплопостачання України», який передбачав залучення інвестиційних коштів Світового банку на суму майже 27 млн. дол. США  для модернізації протягом 2015-2020 р. технологічного обладнання, розподільчих та транспортних мереж, які перебувають у аварійному стані, адаптації житлово-комунального сектора до коливання цін на енергоносії, поліпшення екологічної ситуації та зменшення забруднення довкілля, зменшення експлуатаційних витрат підприємства за рахунок підвищення рівня енергоефективності, а в результаті –  підвищення якості послуг з централізованого теплопостачання та ефективності функціонування системи теплопостачання міста Кіровограда.

ДП «Кіровоградтепло» ТОВ «ЦНТІ УНГА» пройшло всі процедури погодження, необхідні для участі у проекті.  Залишилось тільки підписати субкредитні  угоди для отримання позики на підставі рішення міської ради, але  такого рішення підприємство не отримало. А надходження  міжнародних інвестицій  у такому обсязі безумовно сприяло б стабілізації роботи підприємства, його модернізації та оновленню,дотримання соціальних гарантій його працівників, покращенню надаваних послуг і кожний наступний опалювальний сезон для міста  проходив би  безаварійно, безпечно і якісно.

Адміністрація ДП «Кіровоградтепло» ТОВ «ЦНТІ УНГА».

Поширити:

Залишити коментар:

коментар