26 січня, в стінах Кіровоградського обласного художнього музею відбулася моновистава «Опыты новейшей инквизиции» у виконанні заслуженого артиста України Юрія Жеребцова.
Моновистава «Опыты новейшей инквизиции», поставлена за оповіданнями А. П. Чехова «Новогодняя пытка» та «Шампанское», присвячена 155-річчю з дня народження майстра російської драми та соціальної сатири. Вистава проходила в рамках роботи «Театру в музеї».
«Опыты новейшей инквизиции» – це постноворічний варіант «Новорічних тортур», про які вже писала Перша електронна газета. Цього разу Юрій Жеребцов грав не менш віддано і майстерно, ніж завжди. І його творчість у різних іпостасях знаходила відгук у серцях глядачів: чи то втомлений писклявим голосом своєї істеричної дружини і непотрібними візитами поміщик, чи то замучений нудьгою начальник полустанка. Обидва образи поєднує легка самоіронія та гумова безвихідь буднів.
Після 50-хвилинної вистави і бурхливих оплесків залу, Юрій Жеребцов розповів про особливості вистав одного актора.
«Чехов – моє давнє захоплення. Раніше планував створити цикл з 5-6 моновистав по маловідомим оповіданням російського сатирика. Та не завжди вдається те, про що мрієш. Справа у тому, що вистави одного актора – елітарна творчість, не розрахована на великі зали. Максимум – осіб 100, а от на постановку витрачається, як мінімум, 3-4 місяці виснажливих щоденних тренувань – ділиться Юрій Жеребцов. – Зараз у моєму репертуарі є декілька постановок по оповіданням А. П. Чехова – «Опыты новейшей инквизиции», «Блины». Якщо все буде добре, то на Масляну кіровоградці побачать «Блины», і навіть посмакують ними в малій залі театру Кропивницького.
Про процес підготовки моноспектаклю можу сказати єдине – він довгий і виснажливий. Ти весь час знаходишся у пошуках. В театральному світі це називається «вчиш текст ногами» – шукаєш свою манеру подачі, граєшся з втіленням образу. І тільки потім виносиш свою творчість на розсуд публіки. І якщо ти не вклав частину себе в образ – не варто й на люди виходити».
Тетяна Колісник, Перша електронна газета