Чи завжди ви дивитеся на продукт, який купуєте в магазині чи на ринку? Поспішаючи з роботи додому, ви забігаєте в улюблену продуктову крамничку і, довіряючи тьоті Каті, купуєте перший же продукт, який стоїть на прилавку. Бо тітонька Катруся ж вам завжди казала, що цю саме ось цю ковбасу, наприклад, краще не купувати, бо її привезли три дні тому, а іншу – вчора. На “гачок довіри” спіймалася і кропивничанка Валентина, яка придбала тортик у невеличкому магазинчику на ринку, куди часто заходить. І тільки вдома жінка побачила, що шоколадний красень задекорований пліснявою.
28 лютого до редакції Першої електронної звернулись споживачі, які придбали торт на ринку мікрорайону Попова.
В упаковці торт виглядає звичайним, без усіляких ознак того, що у нього вже закінчився термін придатності. Відкривши коробку, одразу помітно дивні плямочки, які “розкидані” по всьому торту – це пліснява.
“У цьому магазині ми постійно купуємо солодощі. Нам сказали, що він свіжий, тому його одразу й запакували. Коли ми прийшли додому і відкрили упаковку, то побачили, що торт був покритий цвіллю”, – розповідає покупчиня Валентина.
Купивши торт, Валентина одразу не відкрила його. Жодного сумніву щодо несвіжості продукту у неї не виникало, тому що вона постійно купувала солодощі саме в цьому місці. Пізніше, коли молодший син Валентини розпакував торт, побачив, що він вкритий чимось незрозумілим і спитав у мами: “А таке взагалі можна їсти?”.
Уже потім вони помітили, що етикетка, на якій має зазначатися дата виготовлення й термін придатності, була майже відліплена від упаковки. А поверх неї була наліпка, на якій зазначено лише одну дату: “24.02.17”.
Оскільки це була торговельна точка на ринку, чеки клієнтам вони не давали. Проте, коли Валентина звернулась зі скаргою до продавців, вони погодились повернути кошти за несвіжий продукт, аби не надавати розголосу.
“Нам погодились повернути гроші за цей торт, проте я хочу, щоб інші покупці не потрапляли у такі ж самі ситуації і оглядали продукт, який вони хочуть придбати заздалегідь”, – додає Валентина.
Тому зі своїм тортом Валентина звернулася також до Держпродспоживслужби. Начальник відділу у сферах прав споживача Віра Сухопарова розповіла, що перевірка якості продукту наразі не в компетенції служби, проте навіть до маркування цього продукту є зауваження:
“Варто звернути увагу на маркування цього торту. Обов’язкове має бути – дата виготовлення й термін придатності. Позначка, яка була на упаковці, зовсім ні про що не каже. Адже не зрозуміло про що вона свідчить – чи то дата виготовлення, чи то строк придатності. Тобто тут не правильно нанесене звичайне маркування”, – додала Віра Сухопарова.
А про чеки начальник відділу у сферах прав споживача Віра Сухопарова розповіла, що, насправді, вони не скрізь обов’язкові. Проте діє система розрахункових документів:
“На сьогодні чекова система стосується лише алкогольних товарів, тютюнових виробів і нафтопродуктів. Згідно Закону України, лише при покупці цих товарів продавці зобов’язані надати чек. В інших випадках суб’єкт господарювання зобов’язаний видати споживачу розрахунковий документ. Якщо ж суб’єкт господарювання не видає його, то споживачу варто попросити такий документ. Згідно закону “Про захист прав споживачів” обмін неякісного або зіпсованого товару можливий лише за наявності чеку чи, знову ж таки, розрахункового документа. Розрахунковим документом може бути товарний чек, касовий чек, квитанція чи інше, але в ньому обов’язково має бути зазначено прізвище суб’єкту господарювання, ціна й найменування продукції”.
Валентині без проблем повернули кошти. Проте до редакції Першої електронної вона прийшла для того, аби розповісти про свою цікаву покупку, аби й інші споживачі на клювали на гачок довіри до магазину і перевіряли термін придатності продуктів.
Нагадаємо, нещодавно Перша електронна розповідала про купівлю дороговартісних чобітків, які не прожили і кількох тижнів.