Споживач має право: історія однієї покупки в Кропивницькому

Ви хочете зробити приємно своїй дружині? Мрієте ощасливити свою другу половинку, придбавши їй дорогі італійські чобітки? Але що робити, якщо ці «італійські» черевички виявились підробкою і розірвалися буквально за два тижні. Одна з покупок у кропивницькому магазині саме так і завершилася. Як повернути гроші і яких помилок варто уникати у такій справі?

До редакції Першої електронної звернулась власниця неякісних черевиків, за які їй не хотіли повертати гроші:

“Моя історія почалась 4 січня, коли чоловік вирішив зробити мені подарунок і придбав зимові чоботи італійського бренду. Їхня акційна вартість становила 3 тис. 572 грн, а повна ціна – 7 тис. 144 грн”.

Не проходивши в чоботах навіть двох тижнів, Світлана виявила, що вони розірвались у двох місцях:

“Загалом, я взувала чоботи п’ять разів, а вже за 2 тижні вони розірвались у двох місцях. Замш був не пришитий, а просто приклеєний. Не дивно, що при ходьбі він відірвався від основи. Побачивши, що це заводський брак, я звернулася до магазину, адже гарантійний термін взуття ще не минув. Коли прийшла до магазину з вимогою повернути гроші за неякісні чоботи, мені сказали, що для цього необхідно заповнити заяву”.

Допомога консультантів додала ще більше проблем

Продавці-консультанти допомогли написати заяву. Але, як з’ясувалося, він був продиктований не правильно, тому заява виявилася не дійсною, чим пізніше і скористалися власники магазину.

“Зі мною спілкувалися по-хамськи, що мене особливо образило. Коли я спитала у продавця-консультанта: «Як можна продавати таке взуття за такі гроші?», то у відповідь почула: «А чим ви доведете, що воно має бути не таким?». Це мене шокувало і я зрозуміла, що не хочу полишати цієї справи, аби інші люди не потрапили в подібні ситуації”, – додає Світлана.

Згодом власники магазину визнали, що ці чоботи були неякісні і погодилися замінити цю пару взуття на нову. Світлана зауважує, що на заміну їй принесли таку саму неякісну пару взуття:

“Спочатку я погодилася на обмін, але коли оглянула ті черевики, які мені пропонували по-обміну, то зрозуміла, що вони з таким самим дефектом. Мене знову намагались обдурити, пропонуючи таке саме неякісне взуття”.

DSC_0018-1

Зрештою, Світлана звернулась зі скаргою на магазин у  Держпродспоживслужбу. У вирішенні цієї проблеми їй допомогла начальник відділу у сферах прав споживача Віра Сухопарова, яка проконсультувала жінку та направила письмові звернення від служби.

Фахівець розповіла Першій електронній помилки, яких  припустилася Світлана:

«Головною помилкою Світлани стало те, що вона одразу звернулася до магазину з проханням повернути гроші за неякісний товар. Згідно законодавства, вимагати повернення грошей за товар, який зіпсувався, але знаходиться на гарантії (14 днів), можна лише виконавши окремі пункти, які прописані в законодавстві. Згідно з усіма законами, власник мав відправити пару взуття в Італію, де, за словами власника, і виробляли цей бренд взуття. Зрозуміло, що за 14 днів би ніхто не встиг відправити його в Італію, а тим паче відремонтувати, тому власник був би зобов’язаний повертати кошти покупцю».

DSC_0015

Як не бути пійманим на гачок

Згідно ЗУ “Про захист прав споживачів” покупець має право звернутися до власника магазина чи торговельної точки, де придбали товар, у разі виявлення істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару чи продавця, протягом встановленого гарантійного строку.

«У статті 8 ЗУ “Про захист прав споживачів” зазначено, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар”, – зачитує закон Віра Сухопарова.

Окрім того, в ЗУ існує постанова про застосування гарантійного строку, під час якого ви маєте право висувати вимоги до власника магазину, в якому придбали неякісний товар:

“Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України Про реалізацію окремих положень Закону України “Про захист прав споживачів” до взуття осінньо-весняного асортименту застосовується гарантійний не може бути меншим за 30 днів, тому Ви маєте право пред’явити одну з вимог, встановлених статтею 8 ЗУ “Про захист прав споживачів”. Вимоги слід пред’являти у письмовій формі – є зразок відповідної заяви”, – додає Віра Сухопарова.

Редакція Першої електронної на називає фірми та магазину, адже наразі всі кошти за неякісний товар Світлані повернули. Але не кожна подібна історія завершується хеппі-ендом. Принциповий і юридично підкований власник може знайти спосіб уникнути компенсації за неякісний товар. Тож відразу після покупки чогось, тим паче дороговартісного, почитайте Закон “Про захист прав споживачів”. А в крайньому разі – звертайтеся до Держпродспоживслужби. Адже деяка допомога представників торгівельних точок може виявитися “ведмежою послугою”.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

1 коментар до Споживач має право: історія однієї покупки в Кропивницькому

  1. Мені здається, що в такому випадку все ж таки краще назвати магазин, в якому була здійснена покупка неякісного взуття. Я не сумніваюся, що вони продовжують торгувати такою продукцією. Можливо, ще й неоригінальною, бо якби це був дійсно авторитетний та відповідальний виробник, з обміном чи поверненням не було б жодних проблем.
    Я сама один раз купувала зимові чоботи нашого, українського виробника, щоправда значно дешевше. Через тиждень після купівлі на одному з чобіт почала відклеюватися підошва, тому я з чеком віднесла їх в магазин, де мене одразу попередили, що можуть запропонувати лише віддати виробникові на ремонт – це зайняло, мабуть, більше тижня, я вже точно не пам’ятаю. Але ці відремонтовані чоботи і досі в мене є, вони в чудовому стані, хоча їм більше 4-х років) За цей час з ними нічого не сталося, тільки набійки міняла. Але, всеодно, в тому магазині більше нічого не купую) І, взагалі, стараюся купувати такі речі у великих торгових центрах, де точно впевнена, що магазин офіційний і продукція оригінальна. Щоправда, у нас таких точок майже немає, тому на шопінг виїжджаю в інші великі міста. Поки що найбільше сподобалися магазини взуття в ТРЦ Караван в Харкові – http://kharkov.karavan.com.ua/topics/shoes-ru/ тут дійсно є з чого вибрати і якість чудова. Я в одних черевиках проходила майже півроку, а вони досі виглядають як новенькі. Мені здається, воно того варте. Тим паче, якщо не виїжджати за кожною окремою річчю, а скуповуватися одразу на весь сезон, то виходить досить вигідно (особливо якщо їхати в сезон розпродажів).

Коментарі заборонені.