Обман у страхуванні або Дещо про страхове шахрайство

Журналістка
Світлана Листюк
Журналістка

В наш час щоб отримати страхові виплати доводиться дуже добре попотіти. Так уже склалося, що обманюють всіх, і клієнти страхових компаній не виняток. Проте якщо одні ризикують не отримати виплату, то інші і зовсім ні чим не ризикують. Навіть за саме нахабне шахрайство в нашій країні страхова компанія не несе відповідальності. 

Шахрайство в страхуванні перебуває в дуже вигідних і сприятливих умовах. Більша частина клієнтів не тільки не знайома з порядком оцінки збитку і виплати компенсацій, а ще і діють так, як їм радять в страховій компанії. Відсутність достатніх правових знань і безпечна довірливість якраз і дозволяють обманювати постраждалих.

Одним із поширених способів такого шахрайства є самостійна оцінка збитку страховою компанією. Суть обману полягає в підміні понять, і незнанні постраждалим своїх прав, і обов’язків страхової компанії.

Наприклад, у разі ДТП, після звернення за страховою виплатою, працівник страхової компанії (якого чомусь називають експертом) проводить огляд, і фотографує пошкодження автомобіля. Після огляду власникові «дозволяють» приступати до ремонту, попередньо пообіцявши повністю покрити ремонт за рахунок страхової виплати.

Коли ремонт вже проведено з’ясовується, що виплата до сміху мізерна. Як це пояснюється не важливо. Важливо те, що до цього часу автомобіль, як правило відновлений і тому провести незалежну оцінку, тобто визначити дійсний розмір збитку, вже неможливо. Потерпілому залишається або змиритися з обманом, або звернутися до суду, з його не зовсім привабливими перспективами.

Законодавство не дозволяє страховій компанії оцінювати збиток. Оцінку має право виконувати фахівець, має відповідний сертифікат, або експерт, призначений судом. Виплачувати без проведення експертної оцінки страхова компанія може тільки за договорами добровільного страхування (КАСКО), якщо це передбачено його умовами.

При виплатах по автоцивілці страхова компанія зобов’язана виконати незалежну оцінку збитків, за винятком випадків коли потерпілий самостійно просить компанію розрахувати виплату без проведення незалежної оцінки, або на підставі рахунку СТО.

Але і тут можна хитрувати. Наприклад, доручити оцінку збитків «своєму» оцінювачу. Страхова компанія призначає оцінку збитків «незалежному» фахівцеві, з яким надалі узгодить її результати. Такий підхід найбільш надійний, оскільки довести зв’язок між оцінювачем і страховою компанією дуже складно.

Ще один розповсюджений спосіб шахрайства – це ремонт на партнерській станції техобслуговування. Деякі компанії дійсно оплачують рахунок партнерської станції. Однак випадки недобросовісного ремонту, і установки деталей сумнівної якості теж не рідкість. Іноді страхова компанія тільки частково оплачує ремонт, пояснюючи свої дії тим, що станцією були завищені вартість робіт, або деталей. Або деякі деталі не мають характерних для ДТП ушкоджень, і тому оплачені не будуть

І нарешті головне – продаж недійсних полісів страхування. Продаж полісів автоцивілки за якими гарантовано не буде збитків. Відмінний спосіб обману. Страхова компанія через посередників продає поліс автоцивілки, але в разі ДТП з’ясується, що незадовго до продажу поліс був викрадений, і компанія не має до нього жодного відношення. Це означає, що потерпілому нічого не виплатять.

Багато водіїв купують свідомо недійсні поліси, економлячи таким чином свої гроші. Побутує помилкова думка нібито поліс купується для ДАІ, та й у разі ДТП проблеми будуть у потерпілого, і жодним чином не торкнутися винуватця. Реальність буває жорстокою, і така економія нерідко обертається серйозними фінансовими втратами

Це лише кілька найбільш поширених прикладів страхового шахрайства. Існує ще безліч схем обману саме в страхуванні і для кожного окремого випадку вони не є оригінальними.

На жаль держава, з лояльним до таких шахраїв законодавством, залишає потерпілих на одинці зі своїми проблемами.

Якщо ви не хочете потрапити в халепу і бути належним чином застрахованим в повному розумінні цього слова, обов’язково перевірте репутацію обраної страхової компанії. А у разі, коли вже страховий випадок настав – скептично сприймайте пропозиції страхової компанії щодо вирішення всіх питань її співробітниками чи партнерами.

Володимир Кудря, Перша електронна газета

Поширити:

Залишити коментар:

коментар