Наприкінці грудня 2023 року Кабінет міністрів України скасував мораторій на відключення споживачів житлово-комунальних послуг у разі накопичення заборгованості. Таке рішення ухвалили, зважаючи на зловживання споживачами можливістю не оплачувати комунальні послуги.
Про це під час брифінгу розповів директор “КОЕК” Олег Валентий, інформує Перша електронна газета.
За словами Олега Валентия, заборона на відключення електроенергії спричиняла низку проблем у боротьбі з боржниками.
“Наші співробітники відвідували дебіторів (боржників – ред.), аби дізнатися причину такої ситуації. Ми з`ясували, що 60% боржників мають можливість оплатити спожиту електроенергію, 40% – такої можливості дійсно не мають. У довоєнний час дієвим методом боротьби з боргами було відключення. Ми попереджали клієнтів про це і лише після цього відключали. Споживач звертав увагу на проблему і проплачував заборговану суму для повторного підключення його домоволодіння до електромереж”,- розповідає посадовець.
Нинішнє скасування мораторію дозволяє з 5-го лютого почати процес відключення побутових споживачів, котрі мають заборгованість за електричну енергію.
Директор “КОЕК” каже, що на Кіровоградщині є абоненти, які не оплачували спожиту електроенергію ще з 2022 року. Найбільший боржник серед споживачів області має сплатити 141 тисячу гривень.
Від початку великої війни спожиту електроенергію не оплатили 8157 побутових користувачів. Їхній борг – 3,7 мільйона гривень. Крім того, станом на 15 січня загальна заборгованість побутових споживачів за електричну енергію становить майже 206 мільйонів гривень.
Як буде відбуватися процес відключення
“Серед боржників є люди, які дійсно не мають коштів для погашення своєї заборгованості, або не мають постійного місця роботи й засобів для існування. Здебільшого такі люди звертаються до нас задля укладення графіку погашення заборгованості протягом трьох місяців. Якщо у 2022 році в нас було 172 угоди, то в минулому вже 275.
Однак є люди котрі свідомо не сплачують за електроенергію. До нас зверталися з насмішкою та словами про те, що зараз війна, а отже платити люди не збираються. Тож зважаючи на те, що життєві ситуації бувають різні, відключатимемо боржників не з січня, а з лютого. В першу чергу тих, хто має найбільшу суму боргу, або не має з нами договору про графік його погашення”, – пояснив директор “КОЕК”.
Посадовець зазначив, що не варто переживати за пенсіонерів та людей з мінімальними доходами. Малозабезпечені верстви населення мають підтримку держави у вигляді субсидій та пільг на оплату комунальних послуг.
“Процес відключення регламентований правилами роздрібного ринку. В цих правилах зазначено, що ми маємо попередити клієнта про можливе відключення за 10 днів. Попередження відбувається у письмовому вигляді рекомендованими листами. До цих десяти робочих днів ми додаємо ще тиждень, тобто ще 5 робочих днів, для того, аби цей лист потрапив до адресата. Якщо споживач протягом трьох днів не отримав цей лист, то це попередження автоматично вступає в дію.
Зокрема “Кіровоградобленерго” теж попереджають споживачів про відключення, аналогічно за 5 днів, і якщо після цих всіх дій від споживача немає проплати, спеціалісти проводять відключення домоволодіння від електромережі”.
За яку суму боргу будуть відключати від електроенергії
У першу чергу відключати електроенергію будуть тим споживачам, які мають найбільшу суму боргу.
“Людям, які мають заборгованості за один місяць, відключати електроенергію не будуть. Тобто, якщо у вас борг тисяча, то ніхто до вас не приїде з вимогою негайно погасити цю заборгованість. Звертаємо увагу на суму заборгованості, яка складає 10,20,30 тисяч та більше”.
Нагадаємо, Кіровоградобленерго і КОЕК пояснюють, якими додатками потрібно користуватися.
Читайте також: Пільги для переселенців на комуналку і дрова. Як отимати?