Народний депутат від округу №100 Ігор Мурдій заплутався у своїх дописах на Facebook і зманіпулював даними про гроші на ремонт двох трас, які проходять через Кіровоградщину: Т-24-01 та Т-15-04.
Зокрема, у своєму річному звіті, опублікованому 23 липня, він написав, що йому “вдалося забезпечити фінансування відновлення автодоріг на території округу, а саме: автошляхи Т-24-01 і Т-15-04”.
Але вже 13 жовтня, піарячи кандидата на посаду міського голови Новоукраїнки та кандидата у депутати облради, Мурдій згадує про потрібний “невідкладний капітальний ремонт” вищевказаних доріг. І говорить про те, що гроші виділили тільки-но “у ці дні”, хоча перед цим заявляв про їхню наявність.
Перед цим, Ігор Мурдій був одним із тих, хто проголосував за законопроєкт №3509, який передбачає, зокрема, перерозподіл грошей із Фонду боротьби з COVID-19 на ремонт і будівництво доріг та інших об’єктів інфраструктури.
Як пише Радіо Свобода, для фінансування заходів щодо боротьби з коронавірусом уряд створив окремий фонд розміром у майже 65 мільярдів гривень. Фонд боротьби з COVID-19 наповнювався шляхом урізання видатків на інші сфери. Найбільше “порізали” фінансування освітніх, культурних та спортивних проектів. Частину фінансування також забрали з фонду регіонального розвитку, фонду енергоефективності тощо.
На початку червня стало відомо, що з «ковідного» фонду витратили близько 30 мільярдів гривень, тобто – менше половини. Решту – а це 35 мільярдів – спрямували на так зване велике будівництво доріг та інших об’єктів інфраструктури.
В умовах, коли кількість хворих в Україні щоденно зростає, а чиновники та медики говорять про другу хвилю пандемії, виникає запитання: навіщо гроші, котрі призначалися спеціально для боротьби з COVID-19 передали на зведення доріг і як велике будівництво врятує українців від коронавірусу?
Фінансування такого будівництва з COVID-фонду має низку важливих помилок. Зокрема, напрямки використання коштів із цього фонду, з самого початку, мали б бути використані на боротьбу з коронавірусом та наслідками. Про це повідомляє Центр аналізу публічних фінансів Київської школи економіки у своєму телеграм-каналі.
«Малоймовірно, що коронавірус руйнує дороги. До того ж навряд чи завданням бюджету має бути збільшення прибутку дорожніх підприємств. Адже виходить, що держбюджет змушує всіх платників податків цілеспрямовано платити за збільшення прибутку окремих суб’єктів господарювання. Крім того у складі бюджету для таких цілей вже є і спеціально створений дорожній фонд, і пряме фінансування бюджету «Укравтодору», і якщо в Уряду є бажання збільшити фінансування доріг – було б доречно робити це саме через «профільні» інструменти», – заявляють у КШЕ.