Минулого тижня у Кропивницькому відбувся щорічний міжнародний конкурс дизайнерів “Мода без кордонів”. Головними новинками цього року були родинні демонстрації колекцій, живі ляльки на сцені та літаючі декорації.
Традиційно на конкурс дизайнерів у Кропивницький привозять колекції з різних куточків України. Цього року у місті на Інгулі зустрічали гостей з Кривого Рогу, Конотопу, Київської області та столиці, Одеси, Знам’янки. Уже котрий рік поспіль на сцені філармонії презентує свої колекції майстриня з Молдови Ольга Туркіна. Крім того, напередодні концерту у холі філармонії працював шоу-рум, де можна було придбати дизайнерські речі та аксесуари. Серед учасників – гостя з Америки.
“Ми вирішили повністю поміняти формат концерту – цього року ми показуємо колекції у режимі нон-стоп (без довготривалих постановок та пауз – ред.). Також цього року в демонстрації одягу брали участь непрофесійні моделі – це мами і їхні дітки. Таких показів було два. Також новинкою були “повітряні декорації”, які ми не використовували раніше – під час образу ляльки від Ірини Лісової згори спускалися фотографії”, – розповіла Першій електронній організатор конкурсу, директор модельної агенції “MIX models” Олена Рудковська.
V.I.P
Перша мелодія конкурсу дизайнерів – французька романтика. “Моду без кордонів” традиційно розпочинає гість із сонячної Одеси, голова журі Руслан Хвастов. У розпал весни час готуватися до літа, тож цьогоріч дизайнер привіз у Кропивницький колекцію купальників. Деякі з них певний час ховалися за весняними плащами, проте, зрештою, саме купальник були основним елементом колекції, тож моделі знімали плащі і презентували вбрання для пляжу.
Володарка гран-прі “Мода без кордонів 2015” Анастасія Томашевська цього року виступала як гість – дизайнерка також приїхала з Одеси, аби поділитися з кропивничанами своїми новими розробками. До речі, рівно рік тому фотосет колекції “БезДна” для одеської дизайнерки робили кропивницькі фотографи. Бренд “Tomasevsky & Storge” лишається вірним своєму стилю – власники одягу мають різкий і сильний характер. Ці риси віддзеркалюються і у вбранні.
“Це еклектичний стиль, який представляє собою синтез трендової жорсткості і брутальної класики, підкреслені аксесуарами сучасності”, – так свою колекцію описує засновниця бренду Анастасія Томашевська.
Власниця головного призу конкурсу минулого року молдовська дизайнерка Ольга Туркіна презентувала колекцію “Золота клітка”, для фотосесії якої дівчина приїздила у Кропивницький у листопаді минулого року. А певний час до того наші моделі позували у колекції “Капелюхи” – тут також проходила фотосесія цього одягу.
Тепер “Золоту клітку” кропивничани побачили на сцені філармонії.
“Класична лінія і елегантність – це основні риси колекції “Золота Клітка” від OTO by OLНA TURKINA. Червоний, чорний, білий – це основні кольори, а Золота Клітка і лінія – головна нитка, яка проходить через всю колекцію і акцентує на собі увагу”, – каже про свою колекцію Ольга Туркіна.
Ще одна учасниця концерту, заявлена як гість – кропивничанка Ірина Бровченко. Вона презентувала колекцію одягу, яка складалася з 30 одиниць. За свою творчість та креатив дизайнерка отримала приз за перемогу в номінації “Професіонал”.
Топ-тема – ляльки
Для кожного конкурсу організатори обирають топову тему, в рамках якої стилісти готуватиму образи. Цього року майстрам запропонували пофантазувати над образом ляльки.
Кожен із дизайнерів відчув цей образ по-своєму. Тут були і маленька лялечка, яка ділилася власним теплом із чорно-білим велетнем, і традиційні луки казкового персонажа, і навіть сучасна версія прочитання – лялька як заручниця соцмереж.
Головний приз цієї номінації Олена Єгоричева за різнокольорову ляльку. Друге місце і спеціальний приз отримала Ірина Лісова. За оригінальне прочитання цієї теми дизайнерка отримала статуетку Нефертіті. Ірина Лісова побачила людину як куклу через призму сучасності – підняла проблему залежності від селфі та соцмереж. Саме під час її номеру були використані ті ж самі “повітряні декорації” – фото спускалися з “небес” філармонії.
Конкурсні номінації
Колекції одягу оцінювалися в рамках п’яти номінацій: Pret-a-porter, Pret-a-porter de Luxe, Folk, промислова та дитяча колекції.
Кілька “промислових” колекцій презентували не професійні моделі. Наприклад, бренд “One’s LV” запросив до участі у концерті постійних покупців свого одягу та успішних жінок міста. Це були “родинні” покази, адже багато матусь виходили на сцену разом зі своїми дітьми.
Призові місця розподілилися так:
Категорія “Pret-a-porter”:
Дипломами учасників нагородили Оксану Благовісну (м. Знам’янка) за дві колекції «Великий Гетсбі» і «Золоті 90-ті»
Татенко Зореслава (м. Конотоп) “Future proximo” – третє місце
Тетяна Боса (м. Кропивницький) “Подих весни” – друге місце
Мартинова Людмила (м. Кропивницький) «Free style» – перше місце
Категорія “Pret-a-porter de Luxe”:
Віталій Кореньов та Сергій Бондаренко Serj & Vit (м. Кропивницький) колекція вечірніх суконь – друге місце
Людмила Сіндарова (м.Київ) “У ритмі мегаполісу” – перше місце
Категорія “Дитяча мода”:
Магазин “KidsRoom” – друге місце
ТМ “UCan” – перше місце
Категорія “Фольк”:
Тетяна Лугинець і Марія Боцман м. Кропивницький “Подих Землі” – перше місце. До речі, дизайнерки отримують перемогу у своїй номінації другий рік поспіль.
Категорія “Краща промислова колекція”:
Салон шкіри та хутра “Епіка” (Туреччина) – друге місце
Бренд “One’s LV” (Україна) – перше місце
Категорія “Відкриття року”:
ТМ «UCan»
Категорія “Професіонал”:
Ірина Бровченко
Гран Прі конкурсу отримала дизайнер аксесуарів Аліса Іванова за колекцію авторських весільних корон (м. Кривий Ріг)
Топ-моделлю Кропивницького 2017 стала Анастасія Яриш.