Підозрюваний у справі вибухів на автостоянці: про свою “втечу”, причини пожежі та слід криворізької фірми

Майже три тижні минуло після вибухів на автостоянці у Кропивницькому. У лікарні помер водій газовоза, який постраждав у процесі перекачування скрапленого газу – саме цей газовоз імовірно вибухнув першим. Окрім того, правоохоронці вже визначили підозрюваних у справі вибухів і обрали їм міру запобіжного заходу. За словами одного з підозрюваних Олександра Слюсара, прокуратура в офіційних повідомленнях ввела в оману суспільство, коли повідомила, що його затримали під час спроби виїзду закордон. Також чоловік стверджує, що слідство чомусь ігнорує відповідальність криворізької фірми, якій належав газовоз зі скрапленим газом. Зазначимо, що померлий водій також був працівником цієї фірми.

Про це головний інженер ТОВ “Елан-Ві” Олександр Слюсар розповів в інтерв’ю Першій електронній газеті.

Нагадаємо, суд першої інстанції обрав пану Олександру запобіжний захід у вигляді нічного домашнього арешту. Згодом прокурор подав апеляційну скаргу на це рішення, вимагав для головного інженера ТОВ «Елан-Ві» тримання під вартою. Проте апеляційну скаргу прокурора залишити без задоволення.
Олександр Слюсар під час обрання запобіжного заходу / © UA:Кропивницький у Facebook

Чи була спроба покинути Україну

За словами Олександра Слюсара, його найбільше обурила інформацію, яку прокуратура області поширила серед мас-медіа. Прес-служба відомства тоді повідомила, що “інженера правоохоронцями було затримано в порядку ст. 208 КПУ України при спробі покинути територію України”.

60b7013f7b6a1e67414d9a88cb0d4e12.png
Скріншот із офіційного сайту прокуратури області

Чоловік запевняє, що увесь час співпрацював зі слідством і не збирався нікуди тікати.

“28 березня я мав із сім’єю летіти на відпочинок у Єгипет (Вибухи на стоянці сталися 27 березня, – ред.). Тур ми придбали ще 40 днів тому. У мене є прибутковий касовий ордер, у якому все чітко написано.

Як тільки я дізнався про вибухи, відразу ж переоформив цей тур на родичів, і вони полетіли замість нас”, – пояснив Олександр Слюсар.

Підозрюваний у справі вибухів на автостоянці також пригадав події вечора 27 березня:

“Після 20:00 мені повідомили, що на автостоянці якісь вибухи. Я в цей час був удома, швидко зібрався і поїхав туди. На місці я побачив, що заправка поряд зі стоянкою ціла, а вибухає трохи далі. Що там вибухало, я не знав. Я навіть не знав, що приїде повний газовоз, що будуть перекачувати газ. Це робили водій постачальника та директор ТОВ “Елан Ві”.

Увечері мене допитували слідчі з прокуратури, я їм усе розповів. Потім був присутній на обшуку в офісі фірми, нічого не приховував, передав їм усе, що вимагали. Наступного дня я одним з перших приїхав на територію стоянки, щоб глянути, які там наслідки. Співпрацював із рятувальниками та слідчими.

Потім мені зателефонувала дружина і сказала, що у нас вдома обшук. Після обшуку мене запросили поїхати в поліцію. У відділок я приїхав з адвокатом. Із того моменту, з 14:00 28 березня, я постійно перебував у поліції. Там мені вручили протокол про затримання, посадили в ізолятор, а ввечері вручили підозру. Я фізично не міг нікуди тікати, а тим більше, виїжджати за кордон”.

Олександр Слюсар наголошує, що не збирався ховатися, і не розуміє, чому прокуратура повідомила про те, що його затримали під час спроби виїхати з країни. За його словами, це схоже на наклеп.

Зі свого боку, у прес-службі обласної прокуратури наполягають, що озвучена інформація повністю відповідає дійсності:

“Ми оперуємо лише підтвердженими фактами.

Факт наміру виїхати закордон зафіксований, також зафіксовані країна і маршрут”.

Що вибухало на автостоянці

Чоловік розповів, що газовоз, який імовірно першим вибухнув на стоянці, привіз скраплений газ на продаж для фірми ТОВ “Елан-Ві”. За його словами, цій фірмі належить АГЗС, яка розташована на території стоянки. Олександр Слюсар є директором цієї заправки.

“Земля, на якій розташована стоянка та заправка, комунальна. Її ще у 2009 році виділили в оренду ПП “Татіус” під АГЗС та торговельний центр.

На стоянці знаходилися неробочі машини, фактично, металобрухт. Із робочого там знаходився газовоз ТОВ “Елан-Ві”, та ще два газовози, які належать іншій фірмі. Усього – три. Водій приїхав туди і почав зливати газ. Також там був директор ТОВ “Елан-Ві”. Я нічого не знав про наміри керівника працювати у неробочий час. Мене там не було, і я не можу відповідати за його дії. Я відповідаю, за посадою, за наших робочих, водіїв-заправників”, – розповів Олександр Слюсар.

Головний інженер припустив, що вибух стався через несправність обладнання для перекачування газу на газовозі постачальника:

“Я думаю, вибух стався через розгерметизацію заправного “пістолету”. Коли перекачують газ, двигун вантажівки увімкнений, а газ у шлангу знаходиться під високим тиском – мінімум 10 атмосфер, робочий тиск – 16 атмосфер. Найімовірніше, шланг могло вирвати з рук, закинути під газовоз, і, поки працював двигун, відбулося загоряння.

Коли температура піднімається, відкривається клапан зливу газу. Можливо, у тій цистерні, куди заливали газ, відкрився клапан і виникла пожежа. Поряд стояли газовози, вони теж загорілися. Також поруч були 6 чи 7 одиниць спецтехніки – фури та “асенізатори”, заправлені дизельним пальним – у кожної машини два баки по 400 літрів дизпалива. Оце все й вибухало”.

Чий газ, того й відповідальність?

Олександр Слюсар говорить, що не розуміє, чому всю відповідальність “вішають” на нього і директора кропивницької фірми. Він стверджує, що вибухнув газ, який вони ще не встигли придбати.

“Чомусь всі забувають, що наша фірма лише приймаюча сторона. Пропан-бутан дійсно привезли для ТОВ “Елан-Ві”, але ми ще не встигли його придбати. Доки постачальник перекачує свій газ в іншу ємність, і доки підключений заправний “пістолет” зі шлангом, це ще газ продавця. А вже коли закінчилася перекачка, і замовнику віддають накладну, цей газ стає нашим. До цього моменту відповідальність за вантаж несе постачальник – його газовоз, газ, обладнання, шланг і заправний “пістолет”, – стверджує чоловік.

Головний інженер ТОВ “Елан-Ві” знову повторює своє припущення, що саме заправний “пістолет” на газовозі постачальника став причиною пожежі й вибухів.

“Я маю фото цього “пістолета” з місця події – він чомусь тріснутий. Цього не могло статися під час пожежі, адже він виготовлений зі спеціальних матеріалів, які не плавляться.

Я їздив на місце події, щоб забрати “пістолет” і надати слідству, але його там вже не було. Або його забрали на експертизу, або “зробили ноги”, – припускає Олександр Слюсар.

0385fc82b2955b9bf39443fc4baea90d.jpg
Той самий заправний “пістолет”

Криворізький слід…

Чоловік припускає, що знає, чому у справі вибухів винними роблять представників кропивницької фірми.

“Так, вибухи сталися на нашій території, але питання про те, що обладнання і газ належали криворізькій фірмі, чомусь вперто не розглядається. І я навіть здогадуюся, чому…

Бо там фігурує бізнесмен-мільйонер – Решотка Сергій Павлович. Саме йому належав газовоз і газ у цистерні. У нього 20 бензовозів, 4 газовози, величезна база у Кривому Розі. Він постачає нафтопродукти по всій Східній Європі. Це впливова людина, і будь-якими способами хоче зробити нас винними. Особливо після смерті водія його газовозу”.

Окрім того, Олександр Слюсар розповів, що за його інформацією, бізнесмен Сергій Решотка пов’язаний із політиком з “Опозиційного блоку”, міським головою Кривого Рогу Юрієм Вілкулом.

Наша редакція не змогла знайти підтвердження цих зв’язків. За інформацією сайту ЦВК, Решотка Сергій Павлович у 2014 році балотувався на позачергових виборах народних депутатів України, як самовисуванець. Потрапити до ВР не зміг.

За інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ФОП Решотка Сергій Павлович основним видом діяльності має оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

ФОП має власну сторінку у Facebook під брендом “Мережа АЗС RLS”.

4f561cc6d2a8da23dfe78ae8e68b5625.png
Скріншот із Facebook

На Google-картах є інформація про 7 заправок “RLS” на території Кривого Рогу.

1856e3475f392f3d1371e0f62116078f.jpg
© vinteresah.com

Чи законна заправка-щасливчик

Але повернемося до кропивницької заправки, якій пощастило не вибухнути, хоча вона й знаходилася на відстані декількох десятків метрів від пожежі. Нагадаємо, Олександр Слюсар є директором цієї АГЗС.

АГЗС на вул. Київська / © perevirazs.info

Ця заправка є на інтерактивній карті нелегальних АЗС, яку створили Нафтогазова Асоціація України та Державна фіскальна служба. Наше видання повідомляло про це ще в грудні 2018 року.

Проте Олександр Слюсар запевняє, що діяльність цієї заправки повністю легальна.

“У жовтні в нас була перевірка пожежних та управління праці. У листопаді-грудні нас перевіряла прокуратура – порушень не встановили. Заправка наша законна. Ми маємо усі дозвільні документи, відтак прокуратура не мала ніяких питань.

Я не можу зрозуміти, яким чином на онлайн-карту незаконних заправок потрапила наша. У нас є касовий апарат, є платіжний термінал, є дозвільні документи на встановлення заправки і небезпечні роботи. Як її могли віднести до незаконної, я не знаю”.

Незабаром справу про вибухи на автостоянці почнуть розглядати в суді. Враховуючи факт смерті водія газовоза, Олександру Слюсару теоретично “світить” реальне тюремне ув’язнення. Чоловік сподівається, що суд дослідить всі обставини події, зверне увагу на відповідальність постачальника газу та оголосить справедливий вирок.

Перша електронна газета інформуватиме своїх читачів про подальший перебіг подій навколо вибухів на автостоянці.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар