У середу, 29 грудня в Етнолабораторії «Баба Єлька» відбулася презентація збірки автентичних рецептів «Смачна Кропивниччина».
Про це повідомляє Перша електронна газета.
Під однією обкладинкою упорядники зібрали понад двісті автентичних страв, зафіксованих під час експедицій проєкту «Баба Єлька» селами Кіровоградщини.
Участь у презентації взяли команда, яка працювала над збіркою (це редакція «Нової газети» та колектив ГО «Баба Єлька»), шеф-кухар “Ресторації Кропивницьких” Василь Дерев’янко, голова обласної ради Сергій Шульга, журналісти місцевих ЗМІ та шанувальники проєкту. Видання книги стало можливим у тому числі і завдяки підтримці Благодійного фонду Станіслава Березкіна “Добротвір”, який підтримує проєкт “Баба Єлька” не перший рік.
Презентація відбулася у новому для Кропивницького форматі – у вигляді прес-дегустації. Під час зустрічі в Етнолабораторії журналісти та гості мали змогу не лише поспілкуватися з командою «Баби Єльки», а й продегустувати страви, які представив шеф-кухар Василь Дерев’янко.
Для присутніх Василь запропонував вафлі з паштетом із плавленої гречки (основа цієї інтерпретації – страва, про яку «БЄ» розповіла журналістка Олена Белінська з Новомиргорода), мільфей із цибулі та мусом із бринзи (на основі рецепту цибуляників Любові Ремез із села Підвисокого), печену картоплю з салом і вареним буряком та салат із буряка, крем-сиру та мусу із чорносливу, поданий на хлібцях.
– Пам’ятаю, як батьки після того, як викопали картоплю, розпалювали вогнище, садили нас довкола і кидали в жар маленьку картопельку. Я запам’ятав той смак і вирішив повторити на сучасній кухні. Звісно, в ресторанній подачі вона не з вогнища, але не гірша за смаком. Також я вирішив спробувати зовсім по-новому подати традиційний для нас продукт – гречку. З неї ми зробили паштет, який за смаком не поступається м’ясному, – розповів про свої кулінарні експерименти Василь Дерев’янко.
За словами упорядниці збірки Інни Тільнової, це гастрономічне дослідження важко назвати вичерпним, адже «Баба Єлька» побувала лише у 80 селах, а їх на Кіровоградщині майже дві тисячі.
– Нам важко зробити висновки про те, що може бути гастрономічним брендом Кіровоградщини, проте вже зараз на основі польових досліджень ми можемо стверджувати про любов жителів нашої області до капусняку, буряків та кваснини. А ще наша команда пишається ще й тим, що ми вперше фіксуємо у друкованому виданні топонім «Кропивниччина», нагадуючи таким чином громаді й Україні, що час попрощатися із неактуальною назвою «Кіровоградщина».
«Радію, що команді «Баба Єлька» вдалося втілити ідею і розповісти світові про гастрономічну унікальність нашої області. Треба, щоб книгу «Смачна Кропивниччина» побачило і прочитало якомога більше людей. П‘ять екземплярів купую, щоб подарувати нашим народним депутатам», – сказав Сергій Шульга на презентації видання.
Нагадаємо, проєкт реалізовано за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «EU4USociety», яка спрямована на посилення залучення, сталості, спроможності, актуальності та впливу українського громадянського суспільства у вирішенні актуальних внутрішніх, регіональних та глобальних викликів. Також партнерами проєкту “Смачна Кропивниччина” стали Центр гастрономічних досліджень та проєкт Їжакультура.
Придбати видання можна в редакції «Нової газети» (Кропивницький, вул. Дворцова, 12) або написавши на сторінку «Баби Єльки» у Фейсбуці.