Спостерігачі ОПОРИ зафіксували певні тенденції у розміщенні зовнішньої політичної реклами на вулицях Кропивницького. Одні потенційні кандидати значно активізували використання білбордів та сітілайтів, інші – зменшили їх кількість. Зокрема, на кількох білбордах, які розміщені поруч, наклеїли однотипне зображення потенційних кандидатів у Президенти.
Про це Першій електронній газеті повідомили представники Громадянської мережі ОПОРА.
Така тенденція помітна у трьох політиків Петра Порошенка («БПП «Солідарність»), Арсенія Яценюка («Народний фронт») та Олександра Вілкула.
Політична реклама на користь потенційного кандидата у Президенти Петра Порошенка розміщена у кількох мікрорайонах міста. Зазвичай на білбордах зображенні гасла з підписом Порошенко.
Зовнішньої політичної реклами «Народного фронту» є кілька видів – це білборди та сітілайти з написами «Народний фронт діЄ» та портрети лідера партії з текстом «Народний фронт. Рух в НАТО», «Енергетична незалежність України» та інші.
Розміщені у місті білборди з портретом Олександра Вілкула із закликом «Почнемо з миру».
Читайте також: На Кіровоградщині передчасно стартувала президентська кампанія, – ОПОРА
Із білбордів та сітілайтів кропивничан уже вітає з Новим роком та Різдвом потенційний кандидат у Президенти Юлія Тимошенко. Раніше очільниця «ВО «Батьківщини» обіцяла знизити ціну на газ вдвічі.
Також у місті розміщена зовнішня реклами потенційних кандидатів Анатолія Гриценка (Громадянська позиція), Євгена Мураєва (партія «Наші»), Дмитра Добродомова («Громадський рух «Народний контроль»), Юрія Бойка («За життя»), Олега Ляшка (Радикальна партія), Вадим Новинський (Партія Миру).
У Кропивницькому є кілька білбордів з написом «Президент – слуга народу. Незабаром». Невідомо, чи таким чином анонсуються нові серії телесеріалу або зустрічі з його акторами, чи це політична реклама однойменної партії «Слуга народу» і потенційного кандидата Володимира Зеленського.
Зменшилася кількість білбордів потенційного кандидата на посаду Президента Андрія Садового («Об’єднаня «Самопоміч»), Сергія Тарути (партія «Основа»).
Деякі потенційні кандидати, «взяли паузу» чи припинили використання зовнішніх носіїв. Так, для прикладу, у Кропивницькому зникли поодинокі білборди з написом «Кива президент» тощо.
“Хоч виборча кампанія розпочнеться лише 31 грудня, все ж кількість зовнішньої політичної реклами у місті постійно зростає. Це не є порушенням виборчого законодавства, адже такі дії проводяться поза виборчим процесом. Але така тенденція може призвести до порушення рівності усіх кандидатів після початку офіційної агітації”, – зауважує координаторка громадського спостереження ОПОРИ за виборами в Кіровоградській області Зоя Лебідь.
Оскільки виборчий процес ще не розпочався, такі матеріали не підпадають безпосередньо під дію законодавства. Проте така реклама може містити ознаки дочасної агітації. Також варто зазначити, що Центральна виборча комісія закликала усіх суб’єктів виборчих перегонів утриматися від дочасної агітації та неухильно дотримуватися загальновизнаних міжнародних стандартів проведення виборів і створити умови для проведення дійсно змагального процесу.
ОПОРА зазначає, що відповідно до частини 1 статті 44 та частини 1 статті 57 Закону України «Про вибори Президента України», передвиборна агітація розпочинається кандидатом на пост Президента України наступного дня після дня його реєстрації Центральною виборчою комісією і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем виборів.
Нагадаємо, що на Кіровоградщині працюватиме омбудсмен із виборчих прав.
Читайте також: Вибори Президента-2019: ЦВК визначила перелік та межі виборчих округів на Кіровоградщині
Більше новин від Громадянської мережі ОПОРА дивіться за посиланням.