На Кіровоградщині передчасно стартувала президентська кампанія, – ОПОРА

© radiosvoboda.org

Протягом чотирьох місяців (вересень-грудень) Кіровоградщину відвідали 10 потенційних кандидатів у Президенти. Із візитами в області побували Дмитро Добродомов, Петро Порошенко, Андрій Садовий, Сергій Тарута, Олег Ляшко, Роман Безсмертний, Олександр Шевченко, Валентин Наливайченко, Арсеній Яценюк та Анатолій Гриценко.

Про це представники ОПОРИ розповіли 27 грудня під час прес-конференції “Дочасний старт виборчої кампанії на Кіровоградщині”, повідомляє Перша електронна газета.

Юридично явище передвиборної агітації існує лише в межах виборчого процесу, стартує з моменту реєстрації кандидата в ЦВК. На практиці ж, потенційні суб’єкти виборчого процесу вдаються до проведення агітаційних заходів, розміщення та розповсюдження агітаційної продукції задовго до початку кампанії. Тим самим фактично уникаючи будь-якого контролю (зокрема з боку ЦВК і НАЗК, правоохоронних органів) за дотриманням формальних вимог щодо порядку ведення передвиборної агітації та її фінансування. Довготермінові спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА відслідковують подібні форми активності з метою оцінки їх масштабу та інтенсивності.

“Восени та у грудні найбільш активними за різними показниками були потенційні кандидати у Президенти Петро Порошенко, Юлія Тимошенко, Сергій Тарута Олег Ляшко та Андрій Садовий. Найчастіше у Кіровоградській області ці та інші кандидати для дочасної агітації використовували зовнішню рекламу, друковані ЗМІ, а деякі – поширення друкованих матеріалів”, – зазначила координаторка спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Кіровоградській області Зоя Лебідь.

Протягом періоду спостереження у друкованих ЗМІ регіону було розміщено матеріали з ознаками чорного піару щодо Юлія Тимошенко (найбільше), Анатолій Гриценка, Володимир Зеленського, Святослава Вакарчука.

Читайте також: На Кіровоградщині газети публікують матеріали з ознаками “чорного піару”

До переліку суб’єктів дочасної агітації належать не лише потенційні кандидати в Президенти, але й впливові особи, які здійснюють системну публічну діяльність на користь чи в інтересах конкретного кандидата (так звані VIP-агітатори). Спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА також аналізують активність таких осіб, їх статус та форми підтримки потенційних кандидатів. Так у Кіровоградській області можна відзначити тенденцію до активізації адміністративного ресурсу.

Читайте також: Очільник області, міський голова та керівники підприємств агітують за потенційних кандидатів на пост Президента – ОПОРА

ОПОРА також продовжує фіксувати використання державних субвенції для «піару» нардепів з Кіровоградщини. З червня по грудень помічено 32 випадки непрямої агітації з ймовірним використанням державних субвенцій, які були виділені у 2017-2018 роках. Лідером «піару» на державних коштах залишається нардеп Олесь Довгий. Інформацію ОПОРА відслідковувала на офіційних сайтах місцевих органів влади, у соціальних мережах, медіа та в інших відкритих джерелах.

Читайте також: Нардепи з Кіровоградщини “піарилися” на ремонті шкіл, будинків культури та медзакладів за державні кошти, – ОПОРА

Виборчий процес офіційно розпочнеться 31 грудня 2018 року. Після офіційного старту виборів ОПОРА планує спостерігати за усіма етапами виборчого процесу, включаючи підрахунок голосів та встановлення результатів волевиявлення

Поширити:

Залишити коментар:

коментар