Гайворонська вузькоколійна залізниця невдовзі отримає другий паротяг, який буде єдиним у світі діючим паровим локомотивом серії 159.
Про це повідомляє Перша електронна газета з посиланням на ЦТС.
Керівник напрямку вузькоколійних залізниць та ретро-техніки в АТ “Укрзалізниця” Олег Заблудовський розповів, що паротяг К159-495 був збудований у 1938 році на Подільському заводі, після чого був переданий для роботи на одну з магістральних вузькоколійних залізниць. В 1944 році локомотив потрапив на Малу Придніпровську залізницю (м. Дніпро), в 1990-х роках використовувався приватною фірмою на Прикарпатті і врешті опинився на постаменті в локомотивному депо в Чернівцях.
Ентузіастам ретро-залізничної техніки вдалося домогтися, щоб машину дозволили повернути в роботу.
“7 лютого 2023 року паровоз було демонтовано з постаменту в Чернівцях, завантажено на вагон-платформу та відправлено до локомотивного депо Сновськ для проходження ремонту. Не зважаючи на тривалий час простою локомотиву під відкритим небом, котел успішно пройшов повне опосвідчення, гідромеханічні випробування і був допущений до експлуатації з тиском 13 атм”, – повідомив Заблудовський.
Побачити К159-495 у роботі можна буде на фестивалі ретро-техніки у Гайвороні, надалі паровоз залишиться на Гайворонській вузькоколійці і буде задіяний у проведенні традиційних ретро-турів “Гайворонського експресу”. Після відновлення, це буде єдиний діючий паровик 159 серії у всьому світі.
Нагадаємо, гайворонська вузькоколійка отримала додаткові пасажирські вагони
Читайте також: гайворонською вузькоколійкою курсують два потяги до Рудниці