Як уже повідомляла Перша електронна газета, обласна поліція для ефективної взаємодії з громадськістю створила чат “Безпечне місто” у месенджері Telegram. Туди можна повідомляти про надзвичайні події, які потребують негайного реагування. За 2 тижні до групи приєдналися більше 2000 людей. Про найчастіші повідомлення, реагування поліцейських і те, як загалом працює група розповів начальник ГУ НП у Кіровоградській області Роман Козьяков.
“Із моменту створення цієї комунікаційної платформи, до неї долучилися представники всіх без виключення підрозділів поліції області. Включилися у команду реагування представники комунальних служб та деяких державних установ міста, окремі голови квартальних комітетів, представники громадських організацій, небайдужі громадяни та журналісти”, – говорить Роман Козьяков.
Група «Безпечне місто» створена для оперативного обміну інформацією про пригоди. Разом із тим, громадяни мають змогу отримати через цей месенджер юридичні консультації, дізнаватися новини про розкриття особливо резонансних злочинів, висловлювати власне бачення та вносити пропозиції щодо роботи поліції з підтримання правопорядку. До цього поліцейські планують додавати й іншу корисну інформацію, наприклад: час перекриття руху на окремих ділянках доріг у святкові дні, схеми об’їздів, зміни погодних умов, які можуть вплинути на дорожню обстановку, тощо.
Аби вступити в групу «Безпечне місто», громадянину потрібен смартфон, завантажений мобільний меседжер Телеграм і найголовніше – небайдуже ставлення до фактів порушень, які можуть відбуватися навколо нього.
“Для тих, хто ще не долучився до онлайн-групи, розповім більш докладніше, як просто і швидко це можна зробити. З мобільного месенджеру Телеграм необхідно надіслати повідомлення адміністратору групи за номером 067-319-29-38 або 050-598-70-03. Після цього абонент отримує активне гіперпосилання-запрошення, за яким і долучається до мобільної групи. Разом з тим, наголошую, що номер чергової служби «102» був і залишається актуальним. Адже у випадку скоєння злочину громадянам необхідно написати заяву, надати свідчення і так далі”.
Алгоритм реагування поліцейських на повідомлення через мобільну групу «Безпечне місто» працює за тими ж принципами, що і чергова служба. Отримане повідомлення в обов’язковому порядку реєструється оперативним черговим, абонент, який надіслав повідомлення у групі, інформується про те, що його звернення прийнято. У той самий час служби, до компетенції яких належить питання, вже реагують на пригоду. У підсумку – так само у відкритому доступі групи заявник дізнається про проведену поліцейськими роботу.
“Фактично люди мають змогу слідкувати за оперативністю та якістю реагування поліцейських. Такі ж висновки щодо ефективності виконання покладених на поліцію функцій робимо і ми. Слова подяки від людей спонукають поліцейських виконувати свою роботу “на совість”.
Із моменту створення був проведений аналіз повідомлень, які отримали від громадян поліцейські, рятувальники та інші зацікавлені відомства саме через онлайн групу «Безпечне місто». Це зробили аби в певній мірі визначитися з тими напрямками, які з боку поліцейських потребують додаткового превентивного впливу. У більшості випадків повідомлення стосувалися:
- порушень правил дорожнього руху і зокрема – правил паркування;
- термінових викликів із приводу допомоги громадянам, у яких погіршувалось самопочуття або вони перебували у непритомному стані (поліцейські прибували на місце і передавали потерпілих медичним працівникам);
- порушень публічного порядку;
- торгівлі у заборонених місцях;
- порушень правил благоустрою;
- виявлення графіті на стінах;
- непрацюючих світлофорів;
- поривів каналізаційних мереж.
За словами поліцейського, траплялися і досить-таки «нештатні» випадки – приміром, місцева жителька ненароком зачинила квартиру, де залишилася одна малолітня дитина (спрацював автоматичний замок). Схвильована жінка написала повідомлення з проханням їй допомогти. На місце разом із поліцейськими негайно прибули рятувальники. Словом, спільними діями нам вдалося швидко вирішити ситуацію – потрапити до житла.
“Тому долучення до роботи групи «Безпечне місто» інших служб і відомств відіграє важливу роль у питаннях координації та оперативності нашої спільної діяльності. Якщо ж відомства не входять до мобільної групи, інформуємо їх у телефонному режимі. Сподіваємося, що згодом вони долучаться до онлайн платформи також”, – підсумував Роман Козьяков.