Онлайн-медіа Кропивницього стали лідерами у використанні анонімних джерел у новинах

© galychyna.info

За результатами дослідження стандарту достовірності в новинах регіональних інтернет-ЗМІ, яке у червні проводило ГО “Інститут масової інформації”, кропивницькі онлайн-медіа виявилися лідерами у використанні анонімних джерел.

Про це повідомляє Перша електронна газета за інформацією Інституту масової інформації.

Моніторинг проводився з 4 червня 2018 року.

Аналізувалися джерела інформації в перших 100 новинах стрічки кожного медіа без урахування публіцистичних, аналітичних матеріалів або розслідувань, а також матеріалів з ознаками замовності, які за форматом були написані не у формі новин.

У Кропивницькому ІМІ моніторив сайти “Гречка” (gre4ka.info), “Точка доступу” (dostyp.com.ua), “Перша електронна газета” (persha.kr.ua), Центральноукраїнське бюро новин (cbn.com.ua), “Без купюр” (www.kypur.net).

Виявилося, що місцеві ЗМІ є лідерами у використанні анонімних джерел у новинах – 3%.

Загалом ІМІ досліджував стандарти достовірності в новинах онлайн-медіа Вінниці, Дніпра, Ужгорода, Запоріжжя, Кропивницького, Маріуполя, Луцька, Одеси, Полтави та Харкова.

За результатами дослідження виявилося, що 10 % джерел інформації в регіональних новинах є сумнівними, а в кожній 17 новині (6%) взагалі немає ідентифікованого джерела інформації.

Найменше в онлайн-ЗМІ публікується новин з посиланням на анонімні джерела (1,3%). При цьому, в новинних стрічках, які досліджувалися, майже 300 новин були опубліковані без жодного посилання на будь-яке джерело.

Серед регіонів, які досліджувалися, найменше новин без джерел було зафіксовано у Вінниці (0,6%), найчастіше новини без джерела публікувалися у Запоріжжі (15%).
Найвищий рівень сумнівних джерел інформації було виявлено у маріупольських медіа (22%), найнижчий – в полтавських онлайн-ЗМІ (1,5%).

“Довіра до ЗМІ формується з множини факторів, проте одним з ключових факторів залишається достовірність. Тому ЗМІ, які використовують сумнівні джерела, ставлять не перевірину чи сумнівну, з точки зору достовірності, інформацію мають високі репутаційні ризики. І врешті решт у конкуренції з соціальними мережами переможуть ті ЗМІ інформації яких довірятиме суспільство”, заявила медіа-експертка ІМІ Олена Голуб.

*Дослідження проводилося ГО “Інститут масової інформації” в рамках проекту «Розвиток відповідальних інтернет-ЗМІ» за підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у червні 2018 року.
В рамках дослідження, було опрацьовано 5000 новин з 50 регіональних онлайн-медіа у 10 містах України (Вінниця, Дніпро, Запоріжжя, Кропивницький, Луцьк, Маріуполь, Одеса, Полтава, Ужгород, Харків).

2018

Поширити:

Залишити коментар:

коментар