На Кіровоградщині можуть закрити вузькоколійку Гайворон – Голованівськ

фото «Одеська залізниця»

25 липня у Кропивницькому відбулась зустріч представників регіональної філії «Одеська залізниця» з керівництвом Кіровоградської області, де обговорили низький попит на цей маршрут та можливе закриття ділянки.

Про це повідомляє Перша електронна з посиланням за прес-службу регіональної філії «Одеська залізниця».

Як зазначив під час бесіди заступник начальника регіональної філії «Одеська залізниця» Валерій Дорошенко, через високий рівень збитковості та вкрай низький пасажиропотік, магістраль звертається з наміром закрити залізничне сполучення на цій дільниці.

Від залізничного сполучення по своїй території готові відмовитися дві РДА, адже попит на користування вузькоколійкою серед місцевого населення низький. Проте більше половини протяжності вузькоколійки проходить через Гайворонський район. Представники його місцевої влади висловлюють обурення через таке рішення залізничників.

Наразі, за підсумками I півріччя 2017 року, приміським поїздом №6291/6290 сполученням Гайворон – Голованівськ, якій курсує щоп’ятниці та щонеділі, перевезено 918 пасажирів. З них – 532 пільговиків, левова доля яких їздять між станціями Гайворон та Грушка. Дохід від перевезення пасажирів за цей період становив 9 тис. 360 грн. в той час, як витрати на утримання досягають 5 млн. грн. Зазначимо, що даний напрямок, що має 53 км головної колії та 49 штучних споруд, обслуговує локомотив з вагоном 1950-их років будівництва. Тому ресурси, які зараз витрачаються на колію між станціями Гайворон та Голованівськ, планується направити на розвиток дільниці 77-кілометрової вузької колії Рудниця – Гайворон, а разом з цим задіяти на ній і решту рухомого складу.

У відповідь представники департаментів Кіровоградської ОДА наполягають на збереженні залізничного сполучення. За їх словами, вузькоколійна залізниця є об’єктом історично-культурного надбання регіону та сприятиме розвитку туристичної галузі.

За розвиток туристичного потенціалу вузької колії виступив й заступник голови Кіровоградської облдержадміністрації Андрій Коломійцев, при цьому запропонував районним органам самоврядування розглянути питання встановлення пільгового оподаткування на земельні ділянки, якими користується залізниця, а також співпрацю щодо збереження та розвиту інфраструктури дільниці. Крім того, було запропоновано скоротити приміське залізничне сполучення на дільниці Гайворон – Голованівськ до ст. Грушка з можливістю подовжити маршрут Рудниця – Гайворон до зазначеної станції.

Перемови між регіональною філією «Одеська залізниця» ПАТ УЗ та Кіровоградської ОДА продовжуються. Наступна зустріч запланована на кінець серпня.

Нагадаємо, найстаріша вузькоколійка в Європі знаходиться у селі Хащувате на Гайворонщині.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар