Кадрові питання: що відбувається в ОКВП “Дніпро-Кіровоград” після зміни обласної влади

Журналістка
Світлана Листюк
Журналістка
© mukachevo.net

В.о. гендиректора ОКВП «Дніпро-Кіровоград» Олександра Пісного звільнили з посади через “незадовільну” роботу, а його радник Сергій Карелін написав заяву на звільнення за власним бажанням. Цим рішенням передували ряд перевірок і конфліктів на підприємстві і з обласною владою.

Про це повідомляє Перша електронна газета.

“За моєю інформацією, вже призначили нового в.о. гендиректора «Дніпро-Кіровоград» Миколу Романюка. Інші кандидатури, які розглядалися, відмовлялися очолити підприємство. Наступний крок – зміна штатного розпису” – написав у своєму Телеграм-каналі колишній голова облради Сергій Шульга.

Згодом з’явилася й офіційна інформація на каналах обласної ради й ОКВП:

“Микола Романюк виконуватиме обов’язки генерального директора обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград». Відповідне розпорядження підписав голова обласної ради Юрій Дрозд.

Микола Романюк працює на підприємстві понад 20 років, нині – заступником гендиректора з технічних питань”.

Перша електронна газета звернулася за коментарем до обласної ради з приводу кадрових змін в ОКВП.

“На минулому тижні відбулося два засідання робочої наради на якій тодішній в.о. гендиректора ОКВП «Дніпро-Кіровоград» мав можливість презентувати механізм виходу підприємства з кризової ситуації. Проте були лише декларативні обіцянки загального порядку, на жаль, конкретних кроків ні я, ні начальник обласної військової адміністрації не почули. Щомісячно борги підприємства зростають. За попередніми підрахунками ми говоримо про можливі 226 мільйонів заборгованості на кінець 2023 року. – прокоментував голова обласної ради Юрій Дрозд.

Нагадаю, ще у 2021 році депутати створили спеціальну комісію та вивчали діяльність ОКВП «Дніпро-Кіровоград» і вже тоді працювали над проблемою, проте звіт від керівника на засіданнях так і не прозвучав. Як я вже зазначав профільні комісії обласної ради визнали роботу Олександра Пісного незадовільною.

Станом на сьогодні було прийнято рішення про зміну менеджменту. Перед призначеним виконуючим обов’язки першочергово стоїть завдання напрацювати план виходу підприємства з кризової ситуації. Микола Романюк працює на ОКВП «Дніпро-Кіровоград» понад 20 років, тому безсумнівно людина досвідчена.

Щодо Олександра Пісного, то він залишається працювати на підприємстві на посаді заступника гендиректора з економічних питань”.

Нагадаємо, з грудня 2021 року підприємство очолював Олександр Пісний. Доти він займав посаду заступника гендиректора з економічних питань.

Попередньому директору Роману Ілику вирішили не продовжувати контракт. Тодішній голова обласної ради Сергій Шульга оголосив йому догану через неналежну роботу підприємства і несвоєчасне реагування на скарги громадян про пориви.

Олександр Пісний, ставши на посаду, оголосив, що першочергове завдання «Дніпро-Кіровоград» – це максимальна оптимізація роботи. Він разом з командою ОКВП розробив стратегію розвитку підприємства.

Також минулого тижня заяву на звільнення з посади радника керівника ОКВП «Дніпро-Кіровоград» за власним бажанням написав Сергій Карелін.

“Сподіваюсь, ще не реалізовані мої ідеї, які принесуть користь підприємству, доведуть і без мене до логічного завершення. Дякую особисто Сергій Шульга за підтримку і бажання приносити користь громаді – рідке явище, нажаль – не оцінене. Дякую особисто Олександру Пісному за те, що запросив, за те, що дав зелене світло реалізації всіх моїх ідей, за підтримку і віру в мене.  Гідно буду і в подальшому нести ім’я “Людина-водоканал”, але в інших містах і селах”. – повідомив Сергій Карелін.

Його звільненню “за власним бажанням” передував конфлікт з керівництвом області, яке звинувачувало очільників ОКВП, зокрема Кареліна, у непрофесійності,  слабкому господарюванні та менеджменті.

У відповідь на це Карелін опублікував відкритий лист. Публікуємо його без змін і редакційних правок:

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ:
Голові Кіровоградської ОВА Андрію РАЙКОВИЧУ, Андрій Райкович
Голові Кіровоградської обласної ради Юрію ДРОЗДУ (колишньому голові коміссії ЖКГ, юристу)
Голові бюджетної коміссії Сергію КОВАЛЕНКУ (філологу)
КОЖНОМУ СПОЖИВАЧУ ОКВП «ДНІПРО-КІРОВОГРАД»

ВІДПОВІДЬ на обвинувачення щодо НЕПРОФЕСІЙНОСТІ КЕРІВНИЦТВА ОКВП «ДНІПРО-КІРОВОГРАД», слабкого господарювання та менеджменту.

від Радника керівника ОКВП «Дніпро-Кіровоград» Сергія КАРЕЛІНА

  • Експерта «Експертної платформи з енергоефективності» (галузь – водопостачання);
  • Технічного консультанта з водопостачання програми DOBRE USAID;
  • Експерта з ТЕО UNDP (Програми розвитку ООН);
  • Консультанта з водопостачання програми «U-Lead з Україною»;
  • Консультанта з водопостачання «Асоціації сільських, селищних рад та об’єднаних громад України»;
  • Технічного консультанта “Регіонального центру економічних досліджень та підтримки бізнесу”;
    Позаштатного експерта Кіровоградської філії «Укрдержбудекспертиза»;
  • Автора методики «Експрес гідроенергетичного аналізу енергоефективності систем водопостачання/водовідведення»;
  • Автора патентів та винаходів з технологій фільтрації води та стоків;
  • Практика, який реалізував проекти реконструкцій систем водопостачання на більше ніж 200-х об’єктах з отриманими економіями витрат електроенергії від 30 до 80%, який провів аудити систем водопостачання із наданням рекомендацій щодо їх оптимізації в сотнях міст та населених пунктів України, з прорахунками більше тисячі насосних станцій.

1. Керівництво ОКВП «Дніпро-Кіровоград» ви зробили заручниками політичних ігор серед депутатів обласної ради та інших зацікавлених осіб в боротьбі за доступ до ресурсів та можливості їх використання. Але це не дає вам права оцінювати фаховість працівників галузі, досвід роботи в якій відсутній у всіх, хто надавав оцінку діяльності підприємства.

2. Не нинішнє керівництво водоканалу приймало та затверджувало рішення щодо отримання Кредитів Світового Банку в тій кількості і з наявними (до нашого приходу на підприємство) темпами їх запровадження.

3. Не нинішнє керівництво затверджувало наявний тариф, в т.ч. з урахуванням повернення отриманого кредиту, коли запуск об’єктів був розтягнутий в часі з тих чи інших причин, і економічного результату від реалізації проектів практично не було отримано.

4. Не нинішнє керівництво звинувачувати у тисячі кілометрах зношених мереж, які руйнуються без чиїхось бажань десятиріччями.

5. Нинішнє керівництво водоканалу не впливає на велике зростання курсу валют по отриманим кимось кредитам через військові дії та фінансовий стан в країні, що призвело до збільшення заборгованостей, а всі «фахові» коміссії цей фактор не приймають як об’єктивний до уваги.

6. Жоден посадовець високого рангу відверто не забажав звернути увагу на суттєві досягнення ОКВП «Дніпро-Кіровоград» в просуванні темпів реалізації проектів реконструкцій в умовах війни в країні, на отримане суттєве зменшення витрат електроенергії через оптимізацію технологій та фаховий підхід до реконструкцій, на жорстку політику підприємства по економії матеріальних ресурсів, на роботу по оптимізації кадрів, на організацію зворотного зв’язку із споживачами для покращення послуг та прискорення реакції на доречні зауваження, та на безліч інших заходів, над якими працював багатолюдний колектив підприємства.

Якщо влада, посадовці та депутати області не вважають за доцільне похизуватися досягненнями комунального підприємства за дуже короткий термін – трохи більше ніж за рік, то мабуть прийдеться це зробити мені, за особистої відсутності зацікавленості чи залежності від будь кого, та через повагу до сумлінної праці великого колективу, який останнім часом паплюжать в кожному ЗМІ, підконтрольному зацікавленим в цьому особам, а також – для донесення об’єктивної інформації безпосередньо всім споживачам ОКВП «Дніпро-Кіровоград».

1. В 2021 році (за попереднім керівництвом) підприємство отримало збиток 52,2 млн. грн.
В 2022 році (за нового керівництва та без урахування курсової різниці по отриманим кредитам Світового банку) – за умов війни, падіння збуту, збільшення недоплат за послуги населенням (із 101 млн. в 2021р. до 148 млн. в 2022 році), багатократного збільшення вартостей реагентів, паливно-мастильних і інших матеріалів, підприємство отримало менший збиток – в розмірі 41 млн. грн.

2. В період за 2022 рік відносно 2021 року підприємство вперше за історію існування досягло зменшення питомих витрат електроенергії (кВт/1 м.куб.) по воді – на 12,6%, по стокам – на 19,2%. Питомих – тобто не прив’язаних до кількості рідин, виключно – професійний критерій для оцінки діяльності з оптимізації технологій.

3. Загальна економія витрат електроенергії в абсолютній кількості склала за 2022 рік – 3,4 млн. кВт відносно попереднього 2021 року, або близько 18 млн. грн.


4. «Нефаховим» керівництвом залучено біля 90 млн. грн. донорської допомоги, яка дозволила покрити (не за рахунок споживачів чи бюджету) закупівлю збільшених в рази у вартості реагентів, придбати нові автомобілі та ємності для розвезення води, отримати на безоплатній основі 20 генераторів для організації автономного живлення насосних станцій, отримати кілометри нових труб, велику кількість запірної арматури, компенсувати вартість електроенергії та інше.

5. За рахунок донорських коштів, із зменшенням запроектованої раніше суми реалізації проекту із 100 млн. грн. до близько 20 млн., запущено в роботу проект подачі води на селище Нове із прогресивним технічним рішенням, яке передбачає мінімальні витрати електроенергії в подальшому при експлуатації. Вже організоване водопостачання с. Сонячне.

6. За рахунок фаховості керівника підприємства в економічній сфері:

  • вдалося зменшити збитки через підвищення вартості паливно-мастильних матеріалів, зекономлено: 57 м.куб. скрапленого газу; 16,8 тон бензину; 14,8 тон дизельного палива; 2,5 тони оливи.
  • зменшено витрати на охорону підприємства на 6 млн. грн. на рік.;
  • створено систему контролю собівартостей, за якою кожний керівник ВКГ звітує про фактори впливу та способи утримання тарифів на послуги.

7. За рахунок фаховості технічного персоналу:

  • проведено аудит всіх насосних станцій;
  • визначені прорахунки в рішеннях проектів Світового Банку;
  • затверджено Стратегію розвитку підприємства, яка отримала схвальний відгук від Голови ОВА;
  • згідно Стратегії лише за рік реалізовано не за кредитні, а за обігові кошти, реконструкції 5-ти насосних станцій, термін окупності вкладень (за рахунок економії електроенергії) на яких склав 4, 6, 8, 10 місяців, а не роки. За зазначений період вкладені кошти повернулись на підприємство та перетворились на додатковий дохід.

8. Запущені по підприємствам ВКГ програми:

  • реставрації та заміни засувок;
  • вирівнювання балансу тисків через встановлення клапанів регулювання тисків;
  • запроваджується організація зонованого дистанційного обліку споживання води для реалізації соціальної справедливості між споживачами.

9. Зекономлені мільйони гривень для споживачів та бюджету через власноруч виконані гідравлічні моделі систем водопостачання міст, окрім Кропивницького, по якому це виконано за мільйони гривень та за кредитні кошти Світового Банку підрядниками згідно Контрактів.

10. На засіданні новоствореної Технічної Ради лише одним рішенням відмовлено в реалізації раніше запланованого проекту на близько 120 млн. грн. через його технологічну недоцільність, що можна вважати прямою економією.

11. На засіданні Технічної Ради вже визначено рішення, реалізація якого в майбутньому прогнозовано зекономить до 2 млн. кВт електроенергії в рік на одній із насосних станцій підприємства. Розрахунковий термін окупності вкладень – до 1,5 року.

12. Новопризначеним керівником Смолінського ВКГ досягнуто зменшення втрат води по зношеному водогону з наявних 337,4 тис. м. куб. за 4 місяці 2022 року до 174,7 тис. м. куб. за 4 місяці 2023 року, або на 48% менше.

І це не весь перелік реалізованого.

Але мабуть одним із головних досягнень нового керівництва стала відсутність будь якого приводу для обвинувачень в корупції, що регулярно мало місце всі попередні роки. Начебто гучна справа про розкрадання коштів на закупівлі Екскаватора та Мулососа завершується висновком Судової Експертизи про їх закупівлю підприємством за ціною нижчою, ніж ринкова.

Ми не проти зміни керівництва, це право обранців, яких самі і заслуговуємо. Але ми категорично проти обвинувачень в непрофесіоналізмі. Це неповага до всього колективу і до нового керівника, який поставив за мету принести користь виключно громаді та підприємству. І ми вимагаємо поважати нашу колективну працю, навіть якщо є претензії до недоопрацювань.

Ми не можемо нести відповідальність за всі роки існування підприємства. Але ми готові відповісти за кожні свої дії та рішення з 2022 року по теперішній час.

Не соромно!

З повагою до всіх, хто витратив час на ознайомлення з інформацією, яку так відверто не бажали чути інші.
Дякую, якщо замість підконтрольних владі ЗМІ зробите розповсюдження власноруч.

Інженер Сергій КАРЕЛІН.


Нагадаємо, минулого року керівництву ОКВП довелося також провести службову перевірку через аварію на водогоні, що на кілька днів  спричинила зупинку водопостачання у Кропивницькому.

Цей водогін у 2018 році було КАПІТАЛЬНО відремонтовано за кредитні кошти: у 2014 році обласна рада надала ОКВП «Дніпро-Кіровоград» дозвіл на отримання позики Світового банку на загальну суму 47 мільйонів доларів.

Також підприємству довелося боротися з інформаційними диверсіями й умисно запущеними в соцмережах фейками про отруєну воду.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар