WOWalk – інвестиція в любов до Кропивницького

Трохи більше року тому у Кропивницькому з’явилося екскурсійне агентство WOWalk. Ідея цього проєкту належить Марії Шарій – киянці родом із Кропивницького.

В інтерв`ю  Першій електронній газеті   Марія розповіла про те, як культивувати любов до рідного міста, чи вплинула пандемія на кількість та якість екскурсій і чим гіди-початківці можуть конкурувати із гідами-«зубрами».

«Нові знайомі часто питали у мене, звідки я родом і я завжди з гордістю розповідала про рідне місто. Але найчастіше люди не знали ані де воно знаходиться, ані чим відоме, тим паче – не бували у Кропивницькому. Я ж захоплювалася красою і історією рідного міста і дуже хотіла цим ділитися – так і народилась ідея створити агенцію екскурсій WOWalk», – ділиться Марія, представляючи команду.

75abc18c9ab1f69f26ff19619a93c352.jpg
© Марія Шарій

Головний гід проєкту – Ірина Лепеха. Має вищу педагогічну освіту, вільно володіє англійською мовою, мама двох дітей. У минулому працювала бортпровідницею у відомій авіакомпанії, але обрала затишок рідного міста і з Києва повернулася у Кропивницький.

9d7e834d02baf540a9529013bccf542e.jpg
© Ірина Лепеха

До команди WOWalk належить Катерина Походій – адміністраторка проєкту і другий гід. Має вищу педагогічну освіту, обожнює мандрівки, музеї і музичні фестивалі. Міс Турбота для гостей проєкту.

784f14966c8a5167a2f335ee2d83a28a.jpg
© Катерина Походій

Фотограф проєкту – Олександр Майоров, маестро репортажної зйомки. Саша супроводжує кожну екскурсію і гіди дарують гостям неймовірні, атмосферні фото з прогулянки у той же день.

– Маріє, коли саме ви створили проєкт?

– Ідея виникла в 2019 році. А першу екскурсію для гостей ми провели 15 липня 2020 року. Тобто зараз проекту 1 рік і 7 місяців і ми готуємося до нашого третього сезону.

За весь час існування проекту відбулося близько 50 екскурсій.

– Чи можете пригадати якісь провали чи, навпаки, кумедні випадки під час екскурсій?

– Головним факапом, якщо його можна так назвати, був запуск туристичного проекту у розпал пандемії + у найгарячіший період літа. Ми опинилися у новому проєкті, не розуміючи реального попиту на послуги екскурсій, нам відмовляли всі організації, яким ми пропонували провести корпоративну екскурсію або квест для дітей, відповідь була одна – карантин. І ми це розуміли. Та ми не втрачали оптимізму і вирішили робити свою справу і використали час на користь WOWalk. За 2020-й ми пройшли навчання у Онлайн-школі гідів, розробили нові маршрути, вивчили ще більше інформації про Кропивницький. У сезон 2021-го року ми увійшли щасливими і сертифікованими.

На екскурсіях у нас не трапляється факапів, для нашої команди гарний сервіс – одне з головних правил роботи. Ми ретельно готуємося до кожної зустрічі з гостями, поки що обходилися без форс-мажорів.

33a8990983312c23e12f1178b033f480.jpg

– Які труднощі є у веденні подібного проєкту в Кропивницькому?

– Думаємо, що головна складність такого напрямку діяльності у будь-якому місті – сезонність. Гості готові до екскурсій лише в теплий період: квітень-жовтень, при цьому липень і серпень більшою частиною випадають через спеку і морський сезон.

Друга складність, виключно з нашого досвіду, полягає в тому, що наразі нам складно спрогнозувати попит і завантаження гіда, іноді екскурсії замовляють завчасно, а іноді клієнти бажають день у день і ми щиро намагаємося задовольнити бажання гостей. Чекаємо на новий сезон 2022, сподіваємося, він дозволить нам зібрати статистичні дані і планувати надалі графік команди більш детально.

Третя складність (знову лише з нашого досвіду) – неможливість присвятити весь робочий час тільки екскурсіям через вищезгадані причини. Ми маємо працювати на основних роботах щоб знайомити з містом та його секретами і надалі. Але це – наш вибір і проект WOWalk то є наша любов і ідея, що зігріває нам серце.

– Що вас стимулює рухатися далі?

– Очі наших гостей після екскурсії. Коли вони пізнають історію Кропивницького і починають пишатися рідним містом.

Коли прагнуть пізнавати більше і приходять на нові маршрути до нас. Ось що нас запалює і надихає.

755c82a71b79c266d1b44a2a106b974d.jpg

– Чого б ви хотіли досягти з WOWalk у майбутньому?

– Нашу глобальну мету чудово описує цитата із книги «Маленький Париж: Елисаветград в старой открытке» В. Петракова та В. Машковцева, 2004 рік: «Нам очень хотелось бы, чтобы сегодняшние жители Кировограда (книга 2004 року, а місто було перейменоване на Кропивницький у 2016 році) больше узнали о земле, на которой они живут, воспитали бы в детях своих патриотизм и любовь к своей малой родине. И тогда появится желание сделать ее краше и богаче, а может и прославить своими делами».

– Чому ви вирішили повернутися до Кропивницького?

Марія: Я не повернулася жити в Кропивницький, в Києві у мене родина – мій чоловік. Тож на період запуску проєкту я приїздила в Кропивницький щодва тижні, працювали з командою, збирали інформацію, робили технічні прогони екскурсій. Зараз я рідше приїжджаю, більше працюю над розробкою маршрутів, веду соцмережі, займаюсь просуванням проєкту.

Ірина: А чому б ні? Вважається, що зі столиці не «модно» повертатись. Але особисто мені дуже близька атмосфера затишної і інтелігентної провінції. Кропивницькому в цьому плані є чим пишатися. Я людина спокійна, а Київ – навпаки. До того ж в мене з’явилася потреба у створенні сім’ї, Київ у моїй уяві ніколи не був тою “тихою гаванню”, де я би себе в тому гармонійно реалізувала. З великим задоволенням відвідую столицю, але в якості гості.

daa22f7269214d495943ef64fca8e6e3.jpg

– Чим цікаве наше місто для чужих людей, які замовляють екскурсії?

– Є різні причини, через які гості з інших міст України або інших країн приїздять до Кропивницького, але причина нашого з ними знайомства – щира цікавість до історії міста і його архітектури. Ми, місцеві жителі, звикли до Кропивницького і тому часто не помічаємо його краси, затишних вулиць, шедевральної архітектури, атмосфери. А от гості наших екскурсій висловлюють щире захоплення і дивуються нашій маловідомості.

– Наскільки прибутковим може бути подібний бізнес і чи можна це назвати бізнесом?

– Наразі точно не можна назвати WOWalk бізнесом. Поки що проєкт не є прибутковим і це скоріше хобі. Всі члени команди працюють на основних роботах, а збором і вивченням інформації, розробкою маршрутів і проведенням екскурсій займаємося у вихідні і вечірній час. До того ж є сезонність – екскурсії користуються популярністю у теплий період: з квітня по жовтень, інші 5 місяців замовлень майже немає і ми готуємо нові маршрути у цей час.

– Скільки грошей ви вклали в розвиток цього проекту?

– Складно сказати, тому що це не була одноразова інвестиція. Якщо розділити початкові витрати на напрямки, то основних було три:
– навчання для всієї команди;
– придбання краєзнавчої літератури (у нас велика власна бібліотека робіт місцевих краєзнавців), проте багато інформації беремо і в інтернет просторі на сайтах місцевих бібліотек або краєзнавців;
– власний сайт і промо матеріали: друк матеріалів для екскурсії, візитки, футболки, кульки, брендовані подарунки тощо.

54b6d2be76ce01fecd1117bc15cc4d31.jpg

– Яка ваша найулюбленіша екскурсія і яку екскурсію люблять замовники найбільше?

– Ми обожнюємо всі наші маршрути. Ми обрали екскурсійну справу за покликом серця, нас цікавить кожен куточок рідного міста і коли ми збираємо достатньо інформації для нової тематичної екскурсії, запрошуємо гостей і гуляємо разом. Гості міста завжди обирають основну екскурсію центральною частиною міста. Вони обмежені в часі і хочуть побачити головні пам’ятки Кропивницького.

Для дітей від 7 років проводимо екскурсії у вигляді квесту за двома маршрутами. На екскурсіях з дітьми ми граємо, малюємо, виконуємо цікаві завдання, жартуємо. Нам приємно що багато хто з маленьких гостей приходять до нас знову – це найвища нагорода для команди)

А от різноманіття тематичних екскурсій ми розробляємо спеціально для кропивничан. Де ми тільки не гуляємо: і по Дворцовій, і по Гоголя, і до Валів або Залізничного вокзалу добираємося легко. Часто гості екскурсій приходять до нас вдруге і втретє, тож це стимулює нас працювати активніше і на новий сезон 2022 готуємо цілих три новинки.

8cd166ddbcd0ecdd7fd087f114127b4b.jpg

– Чи співпрацюєте ви з Асоціацією гідів, в яких ви стосунках із гідами-зубрами.

– Так, ми є членами ГО “Екскурс – Інформ” і щиро вдячні Світлані Василівні Грищук та всій команді за постійну підтримку, нові знання і спільні чудові поїздки та заходи. Також ми входимо до Всеукраїнської асоціації гідів. З усіма досвідченими гідами, з якими ми знайомі, у нас дружні стосунки, сповнені поваги. Ми брали участь у театралізованій екскурсії від «Екскурс – Інформ» разом з колегами-гідами і це був чудовий досвід. Ми часто відвідуємо лекції, презентації робіт відомих місцевих краєзнавців, якщо є можливість придбати друковану роботу – поспішаємо це зробити щоб мати власний екземпляр. Ми за дружбу і співпрацю, а не за конкуренцію, у нас спільна мета – закохувати у Кропивницький, тож чим більше людей працює над цим – тим краще)

– Чого, на вашу думку, не вистачає Кропивницькому, щоб тут були натовпи туристів?

– У Кропивницькому і області є все необхідне для чудового туристичного вікенду! Потрібно лише донести цю інформацію до натовпу туристів. У період гіпер популярності соціальних мереж це може зробити кожен з нас. Цікавитися заходами та подіями, долучатися, милуватися архітектурою, фотографувати, збирати у скарбничку історії міста та ділитися ними зі світом…

023a999f37edb0b2992e9ed40f787240.jpg

Читайте також: Як гості з Польщі взяли участь в ретро-поїздці на Гайворонщині (ФОТО)

Віта Банташ, Перша електронна газета.

Фото: Олександр Майоров

Поширити:

Залишити коментар:

коментар