Важливо

Пільги на проїзд коштуватимуть Кропивницькому понад 100 млн грн

У Кропивницькому немає резервів бюджету для компенсації коштів пенсіонерам за віком у рамках монетизації пільг на проїзд у громадському транспорті. На це з міського бюджету потрібно додатково виділяти понад 100 млн грн.

Про це, сьогодні, 16 квітня, під час наради у міськраді розповів міський голова Кропивницького Андрій Райкович.

30725438_1667498629992446_2713360638813405184_n

Так, за підрахунками управління фінансів міської ради, з урахуванням категорії пенсіонерів за віком, для впровадження монетизації, із міського бюджету додатково потрібно виділяти понад 100 млн грн.

Про це під час наради розповіла керівниця фінансового управління Любов Бочкова.

У той же час, за її словами, на компенсацію тим десяти категоріям, які у своїй постанові вказав Кабінет Міністрів (без пенсіонерів за віком), необхідно буде додатково виділяти близько 40 млн грн у рік.

Ці 10 пільгових категорій, за інформацією управління соцзахисту, кількісно становлять 20 751 особа.

Згідно із Порядком надання пільг у готівковій формі, який Кабмін ухвалив 14 березня, право на відшкодування мають такі категорії пільговиків:

  • особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, відповідно до статті 20 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
  • учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 2, відповідно до статті 21 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
  • діти віком від шести років, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою, відповідно до статті 30 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
  • учасники бойових дій відповідно до статті 12 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
  • особи, які отримали інвалідність внаслідок війни, відповідно до статті 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
  • діти віком від шести років з багатодітних сімей відповідно до статті 13 Закону України “Про охорону дитинства”;
  • ветерани військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Держспецзв’язку відповідно до статті 6 Закону України “Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист”;
  • батьки військовослужбовців, які загинули чи померли або пропали безвісти під час проходження військової служби, відповідно до статті 14 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”;
  • особи з інвалідністю, дітей з інвалідністю віком від шести років та осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю I групи або дітей з інвалідністю, відповідно до статті 381 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”;
  • реабілітовані особи, які отримали інвалідність внаслідок репресій або є пенсіонерами, відповідно до статті 6 Закону України “Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні”.

Нагадаємо, у березні Кабмін надав регіонам право на монетизацію пільг на проїзд.

За урядовою матрицею, відшкодування можуть отримувати 10 пільгових категорій, без пенсіонерів за віком. Компенсації Уряд запропонував проводити за схемою від 30 поїздок на місяць.

Регіонам Кабмін надав право збільшувати кількість пільгових категорій і кількість поїздок. Але – не менше від показників, вказаних у Постанові Уряду.

Читайте також: “Необов’язкова” монетизація пільг на проїзд: скільки, кому і як вирішить місцева влада

За попередніми підрахунками управління фінансів та управління транспорту, середня вартість проїзду у комунальному транспорті становить 3,25 грн. Урядовці своєю Постановою визначили, що середня вартість проїзду при обрахунках компенсацій визначається саме від вартості проїзду у комунальному транспорті, хоча у приватних перевізників він дорожчий.

Це у середньому 97,5 грн компенсації кожному пільговику щомісяця. Але до цієї суми ще потрібно додати +20% для проїзду у приміському транспорті і ще ряд законних пільг людям з інвалідністю.

Загалом – близько 40 млн грн без урахування пенсіонерів і понад 100 млн грн із урахуванням пенсіонерів.

“Немає у нас резервного фонду, щоб знайти додатково 100 млн грн”, – заявив під час наради міський голова Андрій Райкович.

Позицію приватних перевізників під час наради озвучив директор ПП “Олікс” Дмитро Вінницький. За його словами, впровадження монетизації значно зніме напругу у стосунках приватників і пільговиків.

“Якщо виконавча влада прийде до цього рішення, ми до нього звичайно прислухаємося.

Це рішення позитивно вплине і зникнуть конфлікти, які щоденно виникають. Це раціональне рішення”, – наголосив він.

30704962_1667498409992468_4765033101267042304_n

Позиція приватних перевізників зрозуміла, адже у разі впровадження монетизації, усі пасажири оплачуватимуть проїзд і не заявлятимуть про своє право на безоплатний проїзд.

А от комунальне транспортне підприємство не виграє від монетизації. Адже воно втратить значну суму компенсації з бюджету. Цього року у Кропивницькому вона становить 65 млн грн.

Сьогоднішня нарада стала першим кроком на шляху прийняття важливого рішення – впровадження монетизації пільг на проїзд. Чи будуть кропивницькі пенсіонери отримувати компенсацію для пільгового проїзд, стане відомо згодом, після обговорень за участі фахівців, депутатів та громадськості.


 Дмитро Васильєв, Перша електронна газета

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

Будьте першим, що прокоментував

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*