Важливо

Російська тролеферма створила псевдо-кропивницьку групу в Instagram

© sciencemag.org

Керована з Росії мережа фейкових акаунтів поширювала в Україні новини на різні теми. Юзери, що керували цими сторінками, представляли себе як українці.  Це, зокрема, були сторінки з назвами Kropyvnytsky Today, Poltava Today, Odesa Today тощо і не тільки. Не завжди “зрадницький” чи “антиукраїнський” контент був самоочевидним.

Про це повідомляє Перша електронна газета з посиланням на “Детектор медіа“.

Як пише Facebook в офіційному блозі, 17 січня вона видалила 107 сторінок, груп та акаунтів з Facebook та 41 акаунт в Instagram.

aae8f67f840efcc3ab2b9f38a528bbac.png

Особи, які стоять за цими обліковими записами, переважно представлялися українцями й використовували різні фіктивні облікові записи, одночасно ділячись місцевими українськими новинами на різні теми, такими як погода, протести, НАТО та стан здоров’я у школах

“Ми помітили деякі технічні особливості російської активності, що схожа на ту, яку ми бачили під час проміжних виборів у США 2018 року. Тоді ми її характеризували як діяльність російського Агентства інтернет досліджень (фабрики тролів — ред.)”, — йдеться у повідомленні Facebook.

Компанія повідомляє, що за однією чи більше видалених Facebook-груп стежили 180 тис. користувачів. В Instagram таких було 55 тис. юзерів.

Всього на рекламу російська мережа витратила $25 тисяч, за яку сплатили в рублях. Перша рекламна кампанія була створена у січні 2018, остання — у грудні.

804cdb056bf5c83fab6b3eb3d18b687c.jpg

Окрім інформаційної атаки в Україні, Facebook також припинила подібні дії РФ і в інших країнах: Румунії, Латвії, Естонії, Литві, Вірменії, Азербайджані, Грузії, Таджикистані, Узбекистані, Казахстані, Молдові.

Всього тут видалили 364 сторінки та акаунти, що керувалися з Росії.

“Адміністратори сторінок і акаунтів переважно видавали себе за незалежні сторінки з новинами чи загальними інтересами: погода, подорожі, економіка, політика… Незважаючи на їхнє самопредствалення ми виявили, що ці сторінки та акаунти були пов’язані з працівниками Sputnik (пропагандистське медіа РФ — ред.). Деякі з цих сторінок часто постили інформацію проти НАТО, протестів та виступали проти корупції”, — пише компанія.

На рекламу у цих країнах витратили $135 тисяч. За однією чи більше видалених сторінок слідкували 790 тисяч користувачів соціальної мережі.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар