Важливо

Для GPS-моніторингу пасажирського транспорту у Кропивницькому планують залучити офіційного оператора

Дмитро Васильєв
Громадський транспорт, житлово-комунальне господарство, торговельні кіоски, інфраструктура міста, державні закупівлі, спорт, місцева політика, - це перелік тем, на які я, як журналіст, звертаю особливу увагу. Але цей перелік не є вичерпним! Для мене важливо усе, що хвилює наших читачів і потребує висвітлення.
Контакт: Facebook Telegram
© tvoemisto.tv

У Кропивницькому для ефективного GPS-моніторингу пасажирського транспорту планують залучити офіційного оператора, який надаватиме повний спектр послуг контролю. Для цього у міськраді розроблять проект рішення виконкому щодо проведення конкурсу із визначення оператора послуг. Перед ухваленням це питання планують обговорити із громадськістю.

Про це Першій електронній газеті повідомив начальник управління транспорту міськради, нині в.о. заступника міського голови Олександр Вергун.

“Ми хочемо розробити і винести на розсуд членів виконкому положення, і затвердити умови конкурсу з відбору оператора GPS-моніторингу. Коли ми його визначимо, то з цим оператором укладуть договори усі перевізники міста. Це буде спеціалізоване підприємство по GPS-моніторингу пасажирського транспорту”, – розповів чиновник.

Для повноцінного впровадження системи GPS-моніторингу також потрібно буде внести зміни у договори із перевізниками, або ж заключити з ними додаткові угоди.

За словами Олександра Вергуна, платформа EasyWay, де зараз транслюються сигнали комунального транспорту, не є повноцінним оператором моніторингу. EasyWay просто ретранслює сигнали GPS-трекерів. У разі неточностей чи збоїв програми, ніхто не несе відповідальності. У міськраді ж хочуть, щоб GPS-моніторингом пасажирського транспорту займалося спеціалізоване підприємство. В Україні існує 4 крупних оператори, які офіційно надають такі послуги.

c3bf24b07234e4cc30388aead2a714a5.png
Інтерфейс комп’ютерної версії сторінки EasyWay

Олександр Вергун констатує, що змусити приватних перевізників надавати дані сигналів своїх автобусів у відкритий доступ дуже складно. За його словами, у жодному місті України немає повноцінного доступу до сигналів машин приватних перевізників.

Керівник траспортного управління визнає, що приватні перевізники можуть відмовитися від співпраці із таким оператором. Але запевняє – міська рада буде вести із підприємцями перемовини, щоб переконати їх у необхідності підписання договору з оператором моніторингу.

Чи будуть кропивницькі маршрутки відображатися у режимі онлайн, наразі невідомо. Усе залежить від того, чи погодяться перевізники на це.

Надання доступу до сигналів GPS-трекерів маршруток, щоб усі мали змогу моніторити їхній рух – непросте питання як для перевізників, так і для організатора перевезень.

Нагадаємо, на початку 2017 року у Кропивницькому зі скандалами підвищили вартість проїзду. Тоді головною умовою здорожчання плати за проїзд стало зобов'язання перевізників облаштувати свої автомобілі GPS-трекерами і підключитися до міської диспетчерської системи до кінця 2017 року. Минуло майже 2 роки з того моменту - перевізники, згідно з умовою укладених договорів, обладнали свої автобуси GPS-трекерами, але їхній сигнал видно лише організатору перевезень - управлінню транспорту.

За словами Олександра Вергуна, сигнали GPS-трекерів маршруток, скоріше за все, не будуть доступні пасажирам. Як варіант, після визначення оператора GPS-моніторингу, сигнали маршруток виведуть на екрани електронних табло, які показують час прибуття автобусів на зупинку. У свою чергу, кількість таких табло на зупинках громадського транспорту планують значно збільшити.

24f6b98f1810e68d23a9982aa0e20200.jpg
Електронне табло на площі Богдана Хмельницького 
Нагадаємо, нещодавно у Кропивницькому встановили ще три електронні табло. Усього у місті такими покажчиками обладнали 6 зупинок громадського транспорту. Табло, які знаходилися на зупинці “Готель “Київ” та напроти зупинки “Головпоштамт”, у жовтні демонтували для модернізації програмного забезпечення.

“Ми плануємо встановити ще близько 20-ти електронних табло по місту. Підключимо туди й маршрутні таксі і система буде демонструвати пасажиру час прибуття транспортного засобу. Сигнали комунального транспорту давно підключені до системи і відображаються на уже встановлених табло”, – розповів начальник управління транспорту.

Слід зазначити, що після визначення офіційного оператора GPS-моніторингу пасажирського транспорту, сигнали комунальних автобусів та тролейбусів, скоріше за все, зникнуть з ресурсу EasyWay.

Пасажири ймовірно матимуть змогу спостерігати за GPS-сигналом комунального транспорту на платформі оператора GPS-моніторингу, якого визначать на конкурсі. Чи будуть доступні онлайн сигнали маршруток – в управлінні транспорту наразі не можуть сказати.

Для прикладу, одним із операторів GPS-моніторингу пасажирського транспорту в Україні є ТОВ “Дозор Україна”. Ця компанія надає широкий спектр програмних рішень для управління транспортом і має свій мобільний додаток, у якому можна спостерігати за рухом пасажирського транспорту онлайн.

Читайте також: Питання підвищення вартості проїзду у Кропивницькому розглянуть на початку 2019 року

Поширити:

Залишити коментар:

коментар