Учора, 31 серпня, у театрі імені Марка Кропивницького у рамках національного мистецького фестивалю відбулася вистава “Іфігенія в Авліді” Львівського академічного театру “Воскресіння”. Львів’яни показали власне прочитання античної трагедії, проблематика якої актуальна і сьогодні.
У античній виставі театр “Воскресіння” відмовляється від традиційних декорації. Картонні коробки слугують персонажам будинками. А так звані “кравчучки” були і кораблями, і ліжками, і навіть партнерами у танці. На величезному полотні за спиною акторів транслюються місця, де вони знаходилися – море, гори. Проте то лиш для атмосфери, адже актори міцно тримали увагу глядача і дозволяли йому відволікатися на екран.
У динамічному сюжеті актори вплели максимум власних емоцій – кожен із персонажів розкривав свій образ через призму власного бачення історії. Завдяки цьому нібито зіграні емоції, передавалися і глядачу, який плакав разом із актором.
Головна героїня Іфігенія пішла на самопожертву задля інтересів держави та народу. Батько наказує донці негайно їхати в Авліду. Вона нібито повинна вийти заміж за Ахілла. А насправді ж дівчина їхала на смерть. Спочатку вона намагалася достукатися до почуттів батька, щоб той не віддавав її. Проте у фіналі вистави Іфігенія сама згоджується на гибель заради свого народу – аби її долі більше ніхто не мусив повторювати.
Це антична трагедія, яка є актуальною і на сьогоднішній день:
“Філософія є актуальною і у наш час, коли багато молодих людей ідуть на самопожертву заради держави”- поділився своїми враженнями викладач кафедри української літератури ЦДПУ ім. В. Винниченка Олександр Ратушняк.
Валерія Семенкова для Першої електронної