Сьогодні, 2 квітня, у Кропивницькому у маршрутки №274 (ВА 6687 АТ) на ходу випало заднє скло. Шоковані пасажири вимагали від водія зупинитися і вжити заходів, але той мовчки їхав і не реагував. Підприємець-перевізник припускає, що скло випало через погані дороги або через неякісний клей.
“…Озирнувся – скла немає”
Керманич автобуса так і доїхав без скла до кінцевої зупинки, висадив пасажирів, зняв табличку з номером маршруту і зник у невідомому напрямку, розповів Першій електронній газеті пасажир цього автобуса Максим Набока.
“Це сталося у промзоні на вул. Мурманській. Ми їхали із селища Нового, і я почув, як щось гупнуло. Озирнувся, бачу – скла немає. Воно упало на дорогу.
Я підійшов до водія і повідомив йому про це. Проте той мовчав і їхав далі. До нього також підійшла жінка і поцікавилася, чи відреагує він якось на те, що ми їдемо без скла. Водій і далі продовжував мовчати. Потім уже, коли ми доїхали до кінцевої зупинки площа Богдана Хмельницького, він вийшов, подивився, зняв табличку з номером маршруту і кудись поїхав”, – повідомив кропивничанин.
Максим також додав, що якби скло впало у салон, то могло б травмувати його доньку, яка сиділа прямо біля того вікна. Обурений чоловік опублікував у соцмережі Facebook допис про цей інцидент і прикріпив світлини автобуса.
Як видно з фотографій, а також за словами очевидця, кузов автобуса у місці кріплення скла був абсолютно гнилим.
“Коли ми ще їхали, я подивився, що навколо місця, де кріпилося це скло, кузов був іржавий та гнилий. Скло там хиталося, як папірець. І, зрештою, дохиталося”, – розповів Максим Набока.
Відклеїлося й випало, – перевізник
Маршрут №274 у режимі маршрутного таксі обслуговує перевізник ФОП Баркар Сергій Михайлович. Щоб з’ясувати, чому перевізник випускає у рейс технічно несправні (гнилі) автобуси Перша електронна газета звернулася до підприємця.
Сергій Баркар каже, що не знав про цей інцидент: водій нібито не повідомив диспетчерам і керівництву фірми-перевізника ні про скло, ні про те, що з’їхав з маршруту. Підприємець припустив, що скло випало через погані дороги або через неякісний клей. Проїдений іржею кузов він навіть не розглядає як причину інциденту. Діалог із перевізником подаємо дослівно:
– Цікавить ваша позиція стосовно інциденту, який сьогодні стався з вашою машиною на маршруті №274 із номером ВА 6687 АТ. У неї на ходу випало скло. Скажіть, як могло це статися? На фото видно, що кузов автобуса навколо місця кріплення скла абсолютно гнилий…
– Ну, я розумію, що ви хочете так написати, що винен той-то і той… По таких дорогах, як у нас у місті, і двері випадуть – не лише скло.
– На фотографіях видно, що навколо скла повністю гнилий кузов! І очевидці про це говорять.
– У нас автомобілі проходять перевірку, ви не думайте. Воно (скло – ред.) на клею, можливо, відклеїлося, тому й випало. Просто зараз такий клей, через рік-два бах – і випало. Часто-густо випадає й так. Не обов’язково, щоб і гнилий кузов був. Ось, дивіться, ми поклеїли скло… А де ж ми його поклеїмо? Ви думаєте, що це прямо фахівці такі клеять його? Воно може через два тижні знову випасти. Не той розчин, не той клей… А ми завжди опираємося, що машина гнила.
– Там видно, що машина повністю гнила.
– Ну, я подивлюся, і вживатиму заходів. Усе відремонтуємо, нормально все буде.
Як мають покарати перевізника
Перша електронна газета також звернулася до організації, яка повинна наглядати за дотриманням автомобільними перевізниками вимог траспортного законодавства – Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області. Заступник начальника Управління Вадим Опря запевнив, що працівники Укртрансбезпеки відшукають цю машину для з’ясування обставин.
“Відповідальні представники Нацполіції та Укратрансбезпеки складуть акт про неналежний технічний стан автобуса. Поліція складе акт відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, а ми – за порушення Постанови Кабміну Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту і Закону України Про автомобільний транспорт.
Перевізнику заборонено випускати такі машини на маршрути. Відповідно до умов договору, підписаного з організатором перевезень, перевізник повинен контролювати належний технічний та санітарний стан автобусів”, – пояснив Вадим Опря.
Водночас, заступник начальника Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області говорить, що працівники їхнього управління не можуть заборонити виїзд автомобіля на маршрут:
“Ми не можемо заборонити виїжджати такому автобусу – лише складаємо акт про порушення, виносимо припис про усунення недоліків, якщо не було усунено – акт про невиконання припису”.
Чи покарають перевізника за цей інцидент, читайте на сторінках Першої електронної газети згодом.
Дмитро Васильєв, Перша електронна газета