GPS або 3,50: із 1 січня усі маршрутки у Кропивницькому повинні обладнати пристроями навігації

© tvoemisto.tv

Із 1 січня 2018 року усі приватні перевізники, які перевозять пасажирів у Кропивницькому, повинні обладнати свої автобуси пристроями GPS-навігації та підключитися до системи електронного контролю руху транспортних засобів. Також вони зобов’язані надати управлінню транспорту міськради, як організатору пасажирських перевезень, доступ до цієї системи контролю. Таку вимогу до перевізників передбачили у додаткових угодах, згідно з якими у лютому цього року у Кропивницькому зросла вартість проїзду з 3,50 грн до 4-4,50 грн.

Про те, чи зможуть усі перевізники виконати цю умову, і що буде, якщо не встигнуть, Першій електронній газеті розповів начальник управління транспорту та зв’язку Олександр Вергун.

3,50 або GPS-навігація: ось у чому питання

За словами очільника транспортного управління, 16 лютого 2017 року, під час засідання виконавчого комітету, коли підвищили граничну вартість проїзду у громадському транспорті, одним із пунктів угоди було – зобов’язати усіх перевізників облаштувати транспортні засоби пристроями навігації та підключити їх до міської диспетчерської служби, або надати доступ до систем диспетчеризації.

“Ця вимога була включена в додаткову угоду на регулярні перевезення пасажирів. Кожен перевізник підписався під тим, що він зобов’язується встановити на транспортних засобах до кінця 2017 року електронну систему контролю за роботою транспорту. У разі невиконання перевізником цих вимог дія додаткової угоди щодо граничної вартості проїзду, яка була погоджена у розмірі 4 грн 50 коп, буде скасована”, – розповів Олександр Вергун.

Витяг із додаткової угоди укладеної з одним з перевізників. Такі угоди підписали усі перевізники.

За словами керівника управління транспорту, цього тижня він провів нараду з керівниками підприємств-перевізників. Під час наради обговорили питання роботи транспорту у вихідні та святкові дні, а також торкнулися питання обладнання транспортних засобів пристроями GPS-навігації. 5 з 8 приватних перевізників, які перевозять пасажирів у Кропивницькому, уже на стадії завершення обладнання транспортних засобів пристроями GPS-навігації, 3 – ще дообладнують.

“На сьогоднішній день 5 підприємств вже обладнують свої автобуси пристроями GPS-навігації. Уже є й такі, які повністю обладнали. До кінця тижня вони повинні надати нам листи з ключами доступу до систем диспетчеризації по кожному підприємству. Це буде логін і пароль, за допомогою яких організатор перевезень зможе мати доступ до системи електронного контролю руху автобусів та маршруток. Ми зможемо відслідковувати роботу транспорту кожного перевізника – кількість машин по кожному маршруту, інтервали руху, графіки і, взагалі, їх наявність на маршруті”.

За словами Олександра Вергуна, якщо хтось із перевізників не виконає вимоги підписаної з ними додаткової угоди, управління транспорту буде її скасовувати, згідно з пунктом 3 цієї ж угоди. Відповідно, для пасажирів вартість проїзду у маршрутках цього перевізника знову становитиме 3,50 грн.

Як розповів начальник управління транспорту, є такі підприємства, які не встигають обладнати свої автобуси пристроями GPS-навігації. Від них вже надійшли листи про це.

Мова йде про найбільшого приватного перевізника міста ПП “Олікс”.

“Вони закупили пристрої за кордоном і зараз вантаж проходить процедуру розмитнення. Це підприємство закупило не звичайні пристрої, як інші підприємства. Передбачаючи ситуацію наперед, підприємство закупило пристрої з можливістю під’єднання системи зчитування електронного квитка. Від “Олікса” надійшов гарантійний лист, що вони до 15 лютого все дообладнають. Тому ми з ними або додаткову угоду укладемо, або візьмемо до уваги їхній гарантійний лист”, – пояснив Олександр Вергун.

Але чиновник наголосив, що, якщо до 15 лютого “Олікс” не виконає свою обіцянку, то з ними так само буде розірвано в одностронньому порядку додаткову угоду щодо погодження граничної вартості проїзду, як це передбачено у розділі 3 угоди.

Чи зможуть пасажири бачити рух маршруток онлайн?

Олександр Вергун зазначив, що для пасажирів рух приватних автобусів онлайн поки не буде доступний через деякі законодавчі питання.

“Ми вирішуємо, як це зробити. Можливо, вони підключаться до Системи пошуку маршрутів громадського транспорту EasyWay, як і наші комунальні автобуси. Існує законодавство про конкуренцію, тому є питання щодо висвітлення даних про роботу автобусів іншим конкурентам. Ми хочемо звернутися офіційно до Антимонопольного комітету, щоб нам дали роз’яснення щодо цього питання. Після роз’яснення від Антимонопольного комітету ми вирішимо, оприлюднювати дані, чи ні.

У деяких містах маршрутки підключені до програм, де їхній рух можна відслідковувати онлайн. Але там інша ситуація. Пристрої навігації та валідатори там купувалися за рахунок міського бюджету. Місто їх надає в оренду перевізникам. Тому влада має право і вимагає оприлюднювати дані про рух їхніх автобусів. У нас перевізники купують пристрої за власні кошти, тому тут є питання. Тобто відразу для пасажирів рух маршруток онлайн не буде доступний. Лише організатор перевезень (управління транспорту – ред.) їх бачитиме”, – пояснив очільник транспортного управління.

За словами Олександра Вергуна, вже є випадки, коли перевізники, маючи доступ до даних про рух транспортних засобів конкурента, зловживають цим.

“У нас є вже живий приклад з нашим комунальним підприємством, яке підключене до системи пошуку маршрутів громадського транспорту EasyWay. Одне з підприємств вже пристосувалося до графіка тролейбусів, які працюють в нічний час – маршрутка приїздить на зупинку “Головпоштамт” у центрі міста за 5 хв до прибуття тролейбуса і чекає. Як тільки на Богдана Хмельницького з’являється тролейбус, який їде з Ковалівки на Лісопаркову, автобус рушає і збирає всіх пасажирів від центра міста до вул. Короленка”, – розповів начальник управління транспорту.

Проте Олександр Вергун наголошує, що галузь пасажирських перевезень у Кропивницькому повинна розвиватися у ногу із часом, тому жоден перевізник не зможе уникнути введення систем електронного контролю та переходу на електронні квитки.

“На нові конкурси, перший з яких відбудеться вже 18 січня, автобуси без пристроїв навігації перевізники вже не зможуть подати. Там ця вимога вже обов’язкова. Ми рухаємось до електронного квитка, до електронної системи диспетчеризації. Це вже вимоги ХХІ століття, і це все одно буде”, – зазначив начальник управління транспорту.

Не зважаючи на обов’язкову вимогу щодо наявності пристроїв GPS-навігації у маршрутках і автобусах, пасажири не матимуть права відразу сплачувати за проїзд за попереднім тарифом, якщо у транспортному засобі немає такого пристрою. Треба буде чекати розірвання договору з таким перевізником.

“Треба лише розривати додаткову угоду. Людина, яка виявила відсутність навігації у маршрутці, може звернутися в управління транспорту і повідомити про цей факт. Хоча ми вже знатимемо, у кого є трекери, а в кого немає”, – уточнив Олександр Вергун.

В управління транспорту кропивничани можуть звертатися із 2 січня за адресою вул. Велика Перспективна, 41, кімн. 315, тел.: (0522) 24-48-00, е-mail: transport@krmr.gov.ua.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар