Як у Кропивницькому відроджують старовинні колядки і щедрівки

Щотижня в Етнолабораторії на Дворцовій збираються учасники гуртка “Баба Єлька співає “Дувай-ва” під керівництвом етновиконавиці Світлани Буланової і співають старовинних народних пісень.

Про це повідомляє Перша електронна газета.

Юрист, косметолог, старший науковий співробітник музею, шкільні вчителі, викладач духовних практик, журналіст, бібліотекар, майстер масажу, тренер з йоги, соціолог. Цих людей пов’язала любов до народних пісень. Але не до тих, які знає кожен другий українець. Не до тих, які досі співають під час застіль і виконують під час клубних концертів. А любов до прадавніх, автентичних пісень нашого регіону.

Де такі взяти? – спитаєте ви. У “Баби Єльки”! За три роки експедицій Кіровоградщиною команда етноволонтерів записала сім сотень різноманітних народних пісень, серед яких є рідкісні і просто унікальні. І доки з цими безцінними матеріалами працюють колеги “Баби Єльки” з Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені Рильського НАН України, кропивничани взялися розучувати старовинні пісні, щоб показати (заспівати) їх на широкий загал і показати людям всю красу локальної культури.

“Кілька місяців тому у команди “Баба Єлька” виникла ідея створити спільноті творчих людей, які хочуть вивчати старовинні пісні, записані нами під час експедицій. – розповіла керівниця гуртка Світлана Буланова. – Ми створили спільноту в соцмережахі оголосили кастинг. Головна вимога до учасників – бажання співати. Музичної освіти, особливого голосу чи якихось інших вимог не ставили, адже вважаю, що народні пісні може виконувати кожен. Це дар, який всі ми маємо від народження. Це був такий собі творчий експеримент, який видався дуже цікавим і вдалим”.

Зараз в роботі гуртківців вжедвадесятки пісень – календарно-обрядові, ліричні, жартівливі. Починали з простіших за текстом і мелодією пісенних творів, а потім Світлана ускладнювала завдання, орієнтуючись на вокальні дані учасників.

Кожна репетиція починається і закінчується з виконання веснянки-гаївки “Дувай-ва”, яку записали від Насті Павлівни Зеленько 1939 р.н із села Розумівки Олександрівського району. Так же (“Дувай-ва”) гуртківці вирішили назвати свій аматорський колектив.

За кілька місяців учасники більш-менш зіспівалися, навчилися чути і відчувати один одного. Першими результатами співпраці зовсім різних людей, аматорів, є відкрите виконання календарно-обрядових пісень зимового циклу – колядок і щедрівок. Для цього гуртківці зібралися у місці з потужною творчою енергетикою і чудовою акустикою – обласному Музеї мистецтв.

Стіни затремтіли від звучання колядки «В нашого дядька да двор востровий» з села Несваткове  й «А в Дєви Марії та в Сина хрестини» з села Бандурове Олександрівського району.

Ці та інші результати роботи вокального гуртка “Баби Єльки” можна побачити і почути на сторінці у Фейсбук.

Нагадаємо,  YELKA презентувала оновлену старовинну пісню “Гуляю я”.

Читайте такожВсесвітній музичний рейтинг очолила пісня з Кіровоградщини

261822502 131813099272954 8180613666250169563 n

261851884 131812995939631 4246721281410120257 n

261934083 131812999272964 5321620980381191867 n

261456072 131814875939443 1348389229960704847 n

262040321 131814959272768 7054171794789621665 n

271599902 143762791411318 6876790361939781462 n

271602098 4963812213726089 1294173659679257686 n

271605630 4963811883726122 7267317505727671477 n

271709906 4963812470392730 6454736736748058122 n

271720095 4963811890392788 1736450144995023550 n

271738401 144108644710066 4665418763267771064 n

Поширити:

Залишити коментар:

коментар