Щотижня в Етнолабораторії на Дворцовій збираються учасники гуртка “Баба Єлька співає “Дувай-ва” під керівництвом етновиконавиці Світлани Буланової і співають старовинних народних пісень.
Про це повідомляє Перша електронна газета.
Юрист, косметолог, старший науковий співробітник музею, шкільні вчителі, викладач духовних практик, журналіст, бібліотекар, майстер масажу, тренер з йоги, соціолог. Цих людей пов’язала любов до народних пісень. Але не до тих, які знає кожен другий українець. Не до тих, які досі співають під час застіль і виконують під час клубних концертів. А любов до прадавніх, автентичних пісень нашого регіону.
Де такі взяти? – спитаєте ви. У “Баби Єльки”! За три роки експедицій Кіровоградщиною команда етноволонтерів записала сім сотень різноманітних народних пісень, серед яких є рідкісні і просто унікальні. І доки з цими безцінними матеріалами працюють колеги “Баби Єльки” з Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені Рильського НАН України, кропивничани взялися розучувати старовинні пісні, щоб показати (заспівати) їх на широкий загал і показати людям всю красу локальної культури.
“Кілька місяців тому у команди “Баба Єлька” виникла ідея створити спільноті творчих людей, які хочуть вивчати старовинні пісні, записані нами під час експедицій. – розповіла керівниця гуртка Світлана Буланова. – Ми створили спільноту в соцмережахі оголосили кастинг. Головна вимога до учасників – бажання співати. Музичної освіти, особливого голосу чи якихось інших вимог не ставили, адже вважаю, що народні пісні може виконувати кожен. Це дар, який всі ми маємо від народження. Це був такий собі творчий експеримент, який видався дуже цікавим і вдалим”.
Зараз в роботі гуртківців вжедвадесятки пісень – календарно-обрядові, ліричні, жартівливі. Починали з простіших за текстом і мелодією пісенних творів, а потім Світлана ускладнювала завдання, орієнтуючись на вокальні дані учасників.
Кожна репетиція починається і закінчується з виконання веснянки-гаївки “Дувай-ва”, яку записали від Насті Павлівни Зеленько 1939 р.н із села Розумівки Олександрівського району. Так же (“Дувай-ва”) гуртківці вирішили назвати свій аматорський колектив.
За кілька місяців учасники більш-менш зіспівалися, навчилися чути і відчувати один одного. Першими результатами співпраці зовсім різних людей, аматорів, є відкрите виконання календарно-обрядових пісень зимового циклу – колядок і щедрівок. Для цього гуртківці зібралися у місці з потужною творчою енергетикою і чудовою акустикою – обласному Музеї мистецтв.
Стіни затремтіли від звучання колядки «В нашого дядька да двор востровий» з села Несваткове й «А в Дєви Марії та в Сина хрестини» з села Бандурове Олександрівського району.
Ці та інші результати роботи вокального гуртка “Баби Єльки” можна побачити і почути на сторінці у Фейсбук.
Нагадаємо, YELKA презентувала оновлену старовинну пісню “Гуляю я”.
Читайте також: Всесвітній музичний рейтинг очолила пісня з Кіровоградщини