У рамках продовження міжнародної співпраці між Кіровоградським національним технічним університетом та Американським університетом культури та освіти (місто Набатія, Ліван) кафедрою економіки, менеджменту та комерційної діяльності КНТУ було організовано круглий стіл «Вища освіта, інновації та розвиток національної економіки», під час якого всі дискусії точилися виключно англійською мовою.
Активна співпраця між Кіровоградським національним технічним університетом та Американським університетом культури та освіти (American University of Culture & Education) розпочалася минулого навчального року. Зокрема, під час відвідин нашого навчального закладу викладач кафедри комп’ютерних наук AUCE Мохамад Гані Абу Таам провів для студентів кафедри програмування та захисту інформації КНТУ лекцію на тему інформаційно-комунікаційних технологій та програмування; а викладач AUCE Хуссейн Наєф Набульсі і директор регіонального відділення Американського університету культури та освіти Хані Мохаммад Хаідура прочитали студентам факультету економіки та менеджменту дві лекції на теми «Управління людськими ресурсами» і «Основи підприємництва» (всі лекції читалися англійською мовою). Крім цього, викладачі із Американського університету культури та освіти у місті Набатія проходили в КНТУ стажування з питань дослідницької і викладацької діяльності.
Зараз для викладачів та студентів кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності КНТУ (колишня кафедра економіки праці та менеджменту – прим.) було організовано англомовний круглий стіл за участю гостей із Лівану.
Як повідомив проректор КНТУ із наукової роботи, професор Олександр Левченко, який виступив модератором круглого столу, під час роботи були обговорені особливості міжнародних рейтингів вищих навчальних закладів та вищої освіти в проекції на університети України і Лівану; особливості систем вищої освіти двох країн, їхні недоліки та шляхи удосконалення. «Одна із найбільших відмінностей систем вищої освіти України і Лівану полягає у тому, – зазначає Олександр Левченко, – що у Лівані працює лише один державний університет, решта ж вищих навчальних закладів є приватними, тоді як в Україні навпаки: у вищий освіті державна форма власності домінує над приватною. Відповідно, засоби регулювання освіти є різними, тому дуже цікаво і корисно їх порівнювати з метою вивчення найбільш успішних методик та інструментів. Наприклад, в Лівані, як і в Україні, Міністерство освіти чітко визначає критерії якості навчального процесу, але в усіх ліванських університетах (чого немає в Україні), існує окрема посадова особа, яка відповідає за якість навчання у відповідному університеті. Ця особа призначається за узгодженням із Міністерством та несе персональну відповідальність за якість навчального процесу в окремому університеті. Також ми обговорили спільні для України і Лівану теми: наукову діяльність, працевлаштування студентів, участь у міжнародних проектах».
Під час круглого столу «Вища освіта, інновації та розвиток національної економіки» з доповідями (англійською мовою) виступили:
аспірант кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності КНТУ Ілона Царенко (тема доповіді: «Порівняльні характеристики вищої освіти в Україні та Лівані в контексті міжнародних рейтингів»);
викладач кафедри ЕМКД Інна Савицька (тема доповіді: «Поточний стан та виклики вищої освіти України»);
директор регіонального відділення Американського університету культури та освіти (AUCE), доктор Хані Мохаммад Хаідура (тема доповіді: «Особливості системи вищої освіти в Лівані»);
викладач AUCE, доктор Хуссейн Наєф Набульсі (тема доповіді «Система регулювання співробітництва громадського та приватного сектору: міжнародний досвід для України»).
Також у дискусіях та обговореннях взяли участь проректор КНТУ із наукової роботи, професор Олександр Левченко, викладачі кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності КНТУ Анна Орлова, Ольга Ткачук, Юрій Малаховський, Оксана Сторожук, керівник Відділу міжнародних зв’язків КНТУ Владислава Натальченко, а також студент групи МЕ 13 Павло Колісніченко.
Англомовний круглий стіл також є частиною програми кафедри ЕМКД із підвищення кваліфікації викладачів з метою розвитку міжнародної діяльності, організації участі викладачів кафедри у міжнародних проектах, та удосконалення володіння ними англійською мовою на рівні, необхідним для викладання навчальних предметів англійською.