Асоціація політичних наук дослідила роботу кіровоградського Центру надання адміністративних послуг. Сьогодні, 25 квітня, голова Асоціації політичних наук Дмитро Сінченко презентував результати моніторингу.
“У рамках міні-гранту “Молодої Черкащини” ми провели моніторинг роботи Центру надання адміністративних послуг. Дослідження проводили медотом “таємного покупця” та опитуванням, – розповів голова Асоціації політичних наук Дмитро Сінченко. – Таємні покупці – люди із реальними проблемами, які звертались до ЦНАПу і потім заповнювали анкети. А опитування проводилось серед тих клієнтів, які користувалися послугами Центру. Таємних покупців було 18, а респондентів – 50″.
Результати моніторингу АПН подали у вигляді презентації:
За підсумками моніторингу Асоціація політичних наук зробила висновки про недоліки та плюси роботи ЦНАПу.
Недоліки роботи ЦНАПу:
- Черги.
- На сайті міськради важко знайти посилання на ЦНАП.
- Сайт по суті незручний та малофункціональний.
- Неможливо подати електронну заяву. “Можливо, це просто був збій, але нам не вдалось цього зробити. На це варто звернути увагу”, – зазначив Дмитро Сінченко.
- Не всі працівники компетентні у законодавчих нововведеннях. “Інколи працівники разом із клієнтами вивчають зміни до законів”, – додав голова АПН.
- Не всі працівники висловлюють зацікавлення у проблемі клієнта. “Ми називаємо це “психологією чиновника”. Часто працівники ЦНАПу сприймають клієнта як прохача, тому і не дуже цікавляться їх проблемами”, – розповів Дмитро Сінченко.
- Пропонуються платні способи вирішення проблеми, хоча є безкоштовні аналоги.
- Якщо спеціаліст із конкретного напрямку відсутній, то клієнт повинен прийти пізніше – ніхто не може його замінити.
Плюси роботи ЦНАПу:
- Черги є не всюди.
- Великий коефіцієнт вирішених проблем.
- Інколи один працівник підміняє іншого, якщо є проблема “незацікавленості питанням”.
- Існує контроль роботи працівників. “Ми зустріли людей із планшетками, які проводили опитування серед клієнтів ЦНАПу, чи задоволені вони їх роботою”, – зазначив голова АПН.
- Керівника ЦНАПу можна зустріти прямо в коридорі Центру. Плюс до того, він іде на контакт із журналістами та громадськістю.
Керівник ЦНАПу Антон Шевченко був присутній на презентації результатів моніторингу. Деякі названі недоліки він спростував, а деяких – пояснив причину.
“Сайт працює. Ми його створювали власними силами – без залучення додаткових коштів. Основні послуги надаються в режимі онлайн. Не всі, тому що це не так просто зробити. Є виконавчі органи міської влади, які вимагають оригінали документів. Це важко перевести в цифрові носії. Але найближчим часом запуститься проект більш розширеної роботи на сайті: архітектура, потім земля.
Черги є, але вони не катастрофічні. Набагато більші в обленерго і подібних структурах. Тим паче ми маємо онлайн-трансляцію коридорів ЦНАПу, де можна переглянути навіть з телефона.
Стосовно виписки-прописки. Ця система була запущена лише 15 квітня, тому механізм не повністю налагоджений. Потрібно принаймні кілька місяців, щоб побачити, де проблеми, що треба виправити. Тим паче окрім нас виписку-прописку має право робити ЖЕО. Але не всі про це знають і приходять до нас. Це додаткова причина утворення черг”, – зазначив Антон Шевченко.
Наостанок керівник ЦНАПу міста Кіровограда закликав клієнтів писати скарги в скриньки, які розміщені у приміщенні Центру, та проводити моніторинги.
“Я буду бачити проблеми і їх виправляти”, – додав Антон Шевченко.
Презентація Дмитра Сінченка
Фото з сайт ЦНАПу