
У Музеї мистецтв відбувся благодійний ярмарок під назвою «Made in Ukraine: душа нації в кожному витворі» з ініціативи кропивницької компанії UDEN-S.
Про це повідомляє Перша електронна газета.
На ярмарку представили свою продукцію більше 20 виробників та підприємців.
Про ідею заходу, його місію та важливість підтримки української культури в час війни розповіла представниця UDEN-S Алла Гончаренко:
«Ця виставка проходить з нагоди Дня Конституції. Ми вирішили ще раз наголосити на тому, що українська нація незламна, і ми віримо в нашу перемогу. Таких людей, які мають величезну творчу силу, не можна ігнорувати. На цій виставці представлені виробники, підприємства і просто майстри, які створюють шедеври за покликом душі. Тут є люди, які працюють у ткацтві, виготовленні одягу, вишивці, різьбленні по дереву тощо», – розповіла жінка.
Серед учасників ярмарку — Арт-майстерня «Сонях», яка об’єднує митців та розвиває творче дозвілля у Кропивницькому. Про діяльність майстерні розповіла адміністраторка закладу Лариса Репінська.
«Наша майстерня існує вже майже два роки. Простір складається з двох частин – майстерні для творчості і торговельної зали. Тут ми представляємо вироби ручної роботи майстрів з Кропивницького та України, для того, щоб нагадати про цінність ручної праці й дати можливість кожному придбати щось душевне, створене з теплом. У нас є дерев’яний посуд, декор, свічки, ляльки-мотанки, прикраси та багато іншого.
Окрім цього, ми розвиваємо напрям дозвілля: проводимо майстер-класи з гончарства, кераміки, арт-терапії, свічковаріння», – розповіла майстриня.
Про культурну ідентичність, війну за самобутність, збереження народних традицій і культури розповідає стенд «Баби Єльки». На ярмарку команду представляла співзасновниця проєкту Інна Тільнова.
“Сьогодні повернення до коріння, до традицій — це вже не просто модна тенденція. Це стратегічно важливо. Під час війни, яка досі триває, ми змушені воювати не лише за території, а й за свою ідентичність — за право самовизначатися й називатися українцями. Але бути українцем — це не лише називатися. Це нести певні поведінкові моделі українця.
Проєкт «Баба Єлька» існує саме для того, щоб дослідити, у чому виявляється локальна ідентичність Кропивниччини. Якби ми зупинилися лише на паперових або усних дослідженнях — це була б одна справа. Але ми пішли далі. Ми вирішили популяризувати традицію через речі, які мають бути впізнаваними, сучасними, модними. Так з’явився наш комерційний напрям.
Ми почали створювати предмети на основі зібраних під час експедицій матеріалів — і продавати їх. Завдяки цьому маємо можливість видавати книжки, здійснювати нові поїздки, розширювати дослідницьку роботу” – наголосила Інна Тільнова.
Серед продукції “Баби Єльки” – гамани і сумки з орнаментами з рушників та сорочок, спідниці за зразком традиційних, авторські футболки, а також книжки:
- «Тисяча пісень Баби Єльки»,
- збірки колискових та дитячих пісень,
- Альбом схем вишивки “Сорочки Кропивниччини”,
- “Смачна Кропивниччина”,
- Листівки з рецептами і писанками.
“Сьогодні ми беремо участь у виставці, аби ці речі були відкритими й доступними — без потреби звертатися в архіви, методичні кабінети чи музеї. Це живе знання, і ми пишаємося, що робимо його публічним.
Цього року ми вийшли на нову цільову аудиторію — дітей молодшого шкільного віку та вихованців дитячих садочків. Так з’явився проєкт «Скринька Баби Єльки». Звісно, дітям складно ще осмислювати питання ідентичності. Але через гру, пазли, пісні ми хочемо щоб вони виросли свідомими українцями — тими, хто не сумніватиметься, ким вони є.
З дорослими працювати складніше. Але ми не скиглимо. Ми самі себе назвали “Баба Єлька”, самі сформулювали свою місію — і просто робимо те, що можемо», — підсумувала Інна Тільнова.
Частину виручених коштів організатори виставки передали на Збройні Сили України.
Катерина Антонюк для Першої електронної газети.
Читайте також: «І на оновленій землі…» – у Кропивницькому відкрилася виставка художника-воїна
Залишити коментар: