Державна «Укрзалізниця» виставляє Кропивницькому вже третій розрахунок збитків, які нібито понесе через зміну руху потягів під час робіт з монтажу транспортної Арки на Левитського – щоразу з більшими сумами. Цього разу йдеться про 380 млн грн.
Про це пише “Вечірня газета”.
Як розповів міський голова Кропивницького Андрій Райкович, ремонт арки на вул. Єльворті повинні виконувати за узгодженням з «Укрзалізницею».
“Я надіслав листи до керівника «Укрзалізниці», звернувся до діючого президента з проханням надати нам допомогу у вирішенні цього питання. Поки все в стадії перемовин. Рішення, які надійшли з Одеської залізниці, нас не задовольняють, вони пропонують часове «вікно» на початку осені, з 15 вересня. Ми будемо робити і 15 вересня цю роботу, якщо ні в який інакший спосіб не вирішиться, але це вже період ризиків. Набагато краще було б раніше, ми готові, монтується тіло арки”, – повідомив очільник міста.
Хоча перемовини з залізничниками розпочато ще минулого року, і навіть було досягнуто певне порозуміння, потім втрутився форс-мажор – плинність кадрів у держструктурі.
“Тих, з ким узгоджували, вже немає. Керівника Одеської залізниці змінили. Ми попередньо домовилися, нам дали підтвердження, всі дозволу для початку будівництва. І про дати ми говорили. А зараз все це намагаються відтермінувати, мовляв, велика кількість вантажів, потягів пасажирських, товарних. Скільки треба на місцях загальмувати, припинити рух вантажних потягів, маршрути руху пасажирських треба змінювати. Все це вже було втілено у цифри – одному з листів від «Укрзалізниці» говорилося про збитки у 80 мільйонів гривень, які підприємство отримає через зміну маршрутів руху пасажирських поїздів або їх скасування. Далі з’явились нові умови: на час проведення робіт є технічна можливість 16 пар вантажних поїздів спрямувати на інші напрямки, а 13 пар треба залишити без руху,орієнтовна сума збитків – 300 мільйонів гривень. Сума росте навіть не в арифметичній прогресії. Ми говорили спочатку про 67 мільйонів, потім про 310, зараз вже про 380. Я звернувся до керівника «Укрзалізниці» особисто, як очільник міста. Ми ще не «вмикали» соціальний аспект, ті важелі, якими сьогодні успішно користуються політики, не ходили з плакатами, з вимогами – це не амбіція, а потреба міста. В будь-якому випадку шляхопровід буде збудований, подобається це комусь, чи ні”, – впевнений Андрій Райкович.
Нагадаємо, у 2018 році у Кропивницькому стартував ремонт арки на вул. Ельворті – вул. Левитського. Загальний проект реконструкції включає в себе три черги:
- І – реконструкція проїжджої частини вул. Ельворті від транспортної прохідної заводу “Ельворті” до вул. Братиславської з будівництвом другого тунельного шляхопроводу поза межами існуючого;
- ІІ – реконструкція проїжджої частини вул. Ельворті від транспортної прохідної заводу “Ельворті” до вул. Євгена Чикаленка;
- ІІІ – реконструкція проїжджої частини вул. Миколи Левитського до вул. Короленка.
Перший етап довгоочікуваної реконструції виконувало кропивницьке ТОВ “Кронос-лідер”, яке у 2016 році реконструювало дамбу на р. Інгул біля мосту на вул. Михайлівській. Також у 2016 році працівники ТОВ “Кронос-лідер” намагалися встановити скандальний паркан у центрі Кропивницького біля “Укртелекому”, який у підсумку демонтували учасники АТО.