У Кропивницькому приміщення, яке виділили під розміщення окружної виборчої комісії №99, не відповідає постанові Центральної виборчої комісії за кількістю кімнат та площею. Окружвиборчком, найімовірніше, треба буде “переселяти”.
Про це повідомили представники ОПОРИ в Кіровоградській області, інформує Перша електронна газета.
«На Кіровоградщині у чотирьох ОВК приміщення відповідає вимогам ЦВК, дві комісії ОВК в окрузі №102 та №100 через відсутність кворуму робили в своїх засіданнях перерви. В ОВК №102 присягу відмовився приймати голова комісії Дмитро Вихованець (подання – Інна Богословська). На перше засідання в ОВК №103 відмовилася приїздити секретар Олена Єнікаєва (подання – Ольги Богомолець), тому обрали секретаря із членів комісії. Нині ми спостерігаємо тенденцію – значна кількість членів ОВК немісцеві, що зможе ускладнювати роботу комісій», – зазначила координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Кіровоградській області Зоя Лебідь.
І додала, що приміщення, яке виділили під розміщення ОВК №99, не відповідає постанові ЦВК №31 від 4.03. 2014 р.
«Приміщення, у якому зараз знаходиться комісія, не відповідає вимогам ЦВК. Зокрема, кімнати тільки дві і їхня площа менша, ніж потрібно. Немає також оргтеніки, сейфу та іншого. У міськраді пообіцяли забезпечити технічно роботу комісії», – зазначила Олеся Гребінчук.
Голова комісії територіального виборчого округу №99 зазначила, що вже звернулася до керівництва міста, аби виділили інше приміщення для розміщення ОВК.
Згідно з ч.1. ст. 39 Закону України «Про вибори Президента» органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов’язані сприяти виборчим комісіям у реалізації їх повноважень: надавати їм необхідні приміщення відповідно до нормативів, що встановлюються цим Законом та прийнятими відповідно до нього актами Центральної виборчої комісії, у виняткових випадках для забезпечення належної організації роботи окружних виборчих комісій, за поданням голів обласних державних адміністрацій, приміщення для цих виборчих комісій можуть надаватися поза межами відповідного територіального виборчого округу; забезпечувати їх охорону, а також охорону виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації; надавати згідно із встановленими Центральною виборчою комісією нормами транспортні засоби, засоби зв’язку, обладнання, інвентар, оргтехніку, що підлягають поверненню після припинення повноважень виборчих комісій.
Нагадаємо, з початку передвиборної кампанії до органів поліції Кіровоградщини надійшло 71 повідомлення про можливі порушення виборчого законодавства. Нині триває розслідування за двома фактами у рамках кримінальних проваджень, розпочатих за ст. 160 (підкуп виборця) Кримінального кодексу України.
Довірених осіб в усіх округах Кіровоградщини мають лише 7 кандидатів у Президенти.
За порушення виборчого законодавства на Кіровоградщині ще не покарали жодну людину.
ОПОРА подала 23 заяви в поліцію про порушення виборчого законодавства на Кіровоградщини
Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямовано на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Із жовтня 2018 року Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за виборами Президента. З моменту офіційного старту виборчої кампанії до спостереження залучено 204 спостерігачі по всій країні. А 31 березня 2019 року та в разі проведення другого туру до них долучаться ще понад 1 500 спостерігачів. Вони також здійснюватимуть паралельний підрахунок голосів (PVT – parallel vote tabulation) з метою отримання результатів виборів, набагато швидших за офіційні та точніших за екзит-поли. Крім того, ми моніторимо використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, навчаємо правоохоронні органи щодо особливостей виборчого процесу, запустили мережу громадських омбудсменів із захисту виборчих прав громадян, оцінили виконання Україною рекомендацій міжнародних місій щодо виборчої реформи та займаємося просвітою виборців.