Три школи з Кіровоградщини візьмуть участь у проекті Zero Waste School, який підтримує Фундація Coca-Cola. Він покликаний через неформальне навчання школярів та вчителів впровадити культуру сортування відходів у місцевих школах та громадах.
Про це Першій електронній газеті повідомили у благодійній організації Klitschko Foundation.
Серед переможців – три школи Кіровоградської області: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, с. Аджамка, загальноосвітня школа №1 І-ІІІ ступенів, смт Смоліне та спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 14, м. Кропивницький.
«Разом із однодумцями ми хочемо навчити школярів та жителів села бути екосвідомими. Ми переконані, що для цього потрібно, насамперед, дати дітям практичні навички правильного поводження із сміттям», – розповідає Ольга Іванівна Негода, учителька Аджамської загальноосвітньої школи.
Klitschko Foundation обирали переможців за географічним принципом – із кожного регіону по дві-три школи. Із 16 по 18 квітня навчання пройдуть 25 шкіл, з 19 по 21 квітня – наступні 25 шкіл. Після закінчення першої частини проекту учасники отримають завдання у травні-червні провести дводенний тренінг для учнів та вчителів своїх шкіл, батьків, де навчатимуть їх правильно сортувати сміття (папір, метал, пластик тощо) та заробляти цим на потреби школи та громади. У вересні школи-учасниці проекту організують Zero Waste Day для місцевої громади.
Конкурс розширить можливості для молодих людей, допоможе засвоїти нові знання, вдосконалити навички та вміння за допомогою освітніх, лідерських, підприємницьких та технологічних тренінгів. Переможці у рамках проекту пройдуть декілька етапів навчання. Команди візьмуть участь у тренінгу Active Citizens, під час якого навчаться взаємодіяти з іншими представниками місцевих громад, вести перемовини, опанують шляхи вирішення складних ситуацій. На практичному семінарі із управління проектами команди складуть план втілення власного проекту, навчаться прогнозувати ризики, комунікувати зі громадськими організаціями та медіа. Запрошені тренери розкажуть, як долати перешкоди, що трапляються на шляху втілення проектів, дадуть рекомендації, як залучати фінансування для розвитку громад. Професійним досвідом поділяться лідери думок зі сфери екології: як заохотити до громадських ініціатив школярів, які продукти купувати, щоб залишати менше сміття та як можна повторно використовувати речі.
«Вже протягом 15 років ми реалізуємо проекти для молоді, тож знаємо, про що мріють сучасні українські підлітки. Вони живуть у відкритому світі, де немає місця кордонам. Їх хвилюють глобальні питання – технологічні інновації, зміни клімату, конфлікти між державами, від яких залежить прогрес людства. Вони хочуть об’єднуватися з іншими, аби їх вирішувати. Тому ми запускаємо цей проект, який стане платформою для обговорення і втілення ідей, об’єднає дітей і вчителів спільною метою та створить командний дух», – говорить директор Klitschko Foundation Аліна Носенко.
Згідно із соціологічним дослідженням «Молодь України 2015», проведеним GfK Ukraine, лише 2% молоді беруть участь у громадських ініціативах та суспільному житті. Це відбувається через відсутність відповідних навичок та знань, а також – зневіру у тому, що можна реально впливати на вирішення соціальних, економічних та політичних проблем. Проект Zero Waste School має на меті підтримати місцеві громади та додати жителям міст і сіл впевненості у своїй спроможності впливати на життя громади.
Керуючись Цілями Сталого Розвитку ООН, Klitschko Foundation та Фундація Coca-Cola прагнуть забезпечити молодь знаннями, необхідними для впровадження змін і розвитку громад. Проект Zero Waste School відповідає також глобальній цілі компанії Coca-Cola «Світ без відходів» (World Without Waste).
«Світ має проблему упаковки, яка не виникла сама по собі. І тому компанія Coca-Cola оголосила про нову стратегію – до 2030 року допомагати збирати та переробляти таку ж кількість упаковки, яку випускає на ринок. Такі проекти, як Zero Waste School, покликані допомогти споживачам зрозуміти, яку упаковку, як і де можна переробити. Спільно ми ми зможемо подолати цю проблему та залишити її у минулому», – говорить директор зі зв’язків з громадськістю «Кока-Кола Україна» Олеся Жулинська.
Довідка:
Klitschko Foundation – всеукраїнська благодійна організація, яку у серпні 2003 р. заснували брати Клички. За 15 років Фонд реалізував низку соціальних проектів у сфері спорту, науки та освіти, що популяризують постійний розвиток особистості, заняття спортом і відповідальність місцевих громад. Місія Klitschko Foundation – створити належні умови для розвитку молодої генерації українців, які беруть активну участь у прийнятті рішень і усвідомлюють себе рушійною силою змін у суспільстві.
Більше інформації на сайті: www.klitschkofoundation.org
Фундація Coca-Cola – благодійна організація, заснована 1984 року в США, за допомогою якої Компанія Coca-Cola реалізує свої благодійні проекти у всьому світі. З моменту виникнення Фундація Coca-Cola надала вже понад 820 млн доларів США на благодійні проекти, головною метою яких є добробут та стійкий розвиток місцевих громад. Фундація підтримує ініціативи та програми місцевих громад, які відповідають нагальним суспільним потребам і пріоритетам в таких напрямах: збереження водних ресурсів, переробка вторинної сировини, підтримка освітніх програм.
Більше інформації на сайті: www.coca-colaukraine.com, www.coca-colacompany.com