Аеропорт у Кропивницькому цього року має шанс отримати статус міжнародного, а у 2019 році – цілком можливо розпочнеться реалізація проекту реконструкції злітно-посадкових смуг, інфраструктури летовища та створення центру технічного обслуговування літаків.
Такі оптимістичні перспективи розвитку кропивницького аеропорту під час сьогоднішньої прес-конференції окреслили державний секретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак та народний депутат України Олександр Горбунов.
Держсекретар Мінінфраструктури Андрій Галущак розповів, що ще за часів радянської влади Кропивницький був центром авіації:
“Тут було 2 потужних училища, які займалися підготовкою штурманів та пілотів. Із аеропорту щоденно відправлялося 30 пасажирських рейсів. Ці цифри сьогодні важко собі уявити. Все це втрачено – це вже минуле. Сьогодні ми повинні говорити про майбутнє”.
За його словами, минулий рік показав серйозний зріст показників авіаційних пасажироперевезень – аеропорт “Бориспіль” прийняв рекордні 10 млн пасажирів, а аеропорт Львів, перспективи якого деякі вважали сумнівними, прийняв 1,1 млн пасажирів. Тому Президент та Прем’єр-міністр, за підтримки народних депутатів, ставлять за мету зробити для українців авіаційний транспорт дешевим видом пересування. А Міністерство інфраструктури разом з нардепами уже сьогодні ініціює новий етап роботи авіації – розвиток регіональної авіації.
“І ми вважаємо, що Кропивницький, з його славними традиціями і з надзвичайно серйозною школою, має стати таким центром”, – впевнений Андрій Галущак.
За словами держсекретаря Мінінфраструктури, у Кабміні намагаються реалізувати новий проект, який насамперед передбачає надання статусу міжнародного аеропорту існуючому аеропорту у Кропивницькому. На думку посадовця, матеріально-технічна база цього аеропорту є достатньою, щоб таке рішення могло бути реалізованим.
Для того, щоб кропивницький аеропорт приймав міжнародні авіарейси, має бути створена відповідна інфраструктура, яка дозволить обслуговувати пасажирів на міжнародному рівні.
“Найголовніше – створити умови для того, щоб на злітно-посадковій полосі ми могли приймати багатотонажні сучасні авіалайнери. Для цього нам необхідно здійснити добудову існуючої смуги”, – розповів Андрій Галущак.
Згідно з проектом, нова смуга після реконструкції матиме довжину 2100 метрів і повинна забезпечити можливість приймати літаки вагою 50 тонн.
Але, за словами нардепа Олександра Горбунова, одна частина цієї смуги належить громаді області, а інша – Міністерству освіти та науки. Щоб розпочати процес реалізації проекту, ці полоси необхідно передати на баланс Міністерства інфраструктури.
“Коли є один господар, є можливість акумулювати кошти і виконувати необхідну реконструкцію. Це серйозний об’єкт, який потребує проектування, дослідницьких робіт. Щоб забезпечити нормальний розвиток об’єкту, необхідно сконцентрувати його в руках держави”, – додав держсекретар Мінінфраструктури.
За словами Олександра Горбунова, вже є попередня домовленість із Міністерством освіти, яке готове передати на баланс Міністерства інфраструктури свою частину злітної полоси. Тепер слово за обласною владою.
Тому нардеп і представник Кабміну звернулися до депутатів обласної влади з проханням передати Міністерству інфраструктури частину злітної пологи, яка належить області, і дати початок присвоєнню кропивницькому аеропорту статусу міжнародного.
“Обласні депутати повинні ініціювати перед урядом питання надання статусу міжнародного аеропорту існуючому аеропорту Кропивницького. Є відповідна процедура, але перший дуже важливий крок – за органами місцевого самоврядування та громадою області”, – наголосив Андрій Галущак.
Окрім того, на думку держсекретаря Мінінфраструктури, розвиток цього аеродрому стане поштовхом для збільшення потужностей і можливостей існуючих профільних закладів освіти, які здійснюють підготовку пілотів, диспетчерів та штурманів.
“Якщо ми будемо стояти і не рухатися вперед, якщо втратимо динаміку розвитку, то через 2-3 роки нам треба буде говорити, що ми нездатні готувати фахівців у сфері авіації. Це буде величезна ганьба для всієї авіаційної галузі України, яка була і є флагманом”, – переконаний посадовець.
Також Андрій Галущак розповів, що на базі кропивницького аеропорту є всі можливості для створення центру технічного обслуговування літаків – є майданчики і кадровий потенціал.
За словами спікерів, процес передачі частини злітної смуги під юрисдикцію Міністерства інфраструктури може тривати 2-3 місяці. За цих умов аеропорт у Кропивницькому вже цього року може отримати статус міжнародного, а у 2019 році – стартує проект його реконструкції.
“У нас є можливість вже найближчим часом мати міжнародний аеропорт у структурі нашого міста”, – підсумував Олександр Горбунов.
Дмитро Васильєв, Перша електронна газета