Понад 30 порушень у сфері реклами виявили в першому півріччі 2018 року спеціалісти ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області. До суб’єктів підприємницької діяльності застосовано санкції у вигляді штрафів на суму більше 38 тис. грн.
Про це Першій електронній газеті повідомили у прес-службі управління.
Протягом І півріччя поточного року фахівцями відділу у сфері реклами досліджено 1143 рекламоносії, з них 622 – у сфері зовнішньої реклами, 355 – у сфері внутрішньої реклами, 53 – розміщені на телебаченні та радіо, 78 – у друкованих ЗМІ, 35 – на транспорті. Загальна кількість виявлених порушень складає 33, з яких у сфері зовнішньої реклами – 24, у сфері внутрішньої реклами – 8, в друкованих ЗМІ – 1 та 4 порушення, що стосуються реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв. За географією найбільшу кількість порушень законодавства про рекламу зафіксовано в м.Кропивницький.
Основна кількість порушень стосується загальних вимог до реклами й полягає у відсутності відомостей про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару, чим порушується частина 5 статті 8 Закону України «Про рекламу». Також виявлено порушення щодо розміщення реклами алкоголю, чим порушено пункт 2 статті 22 Закону України «Про рекламу».
До прикладу. У ПТ «ЛОМБАРД ФОРУМ» в м.Кропивницький на сходах до приміщення розміщена реклама «ЛОМБАРД ФОРУМ РОЗПРОДАЖ за низькими цінами» без зазначення відомостей про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни товару. У ФОП Ушаньової-Недавньої К.О. в м. Світловодськ у приміщенні магазину розміщена реклама «АКЦІЯ Кава Нескафе класик 60 г» без зазначення відомостей про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни товару. У ФОП Молчанової В.С. в м.Кропивницький на вікні магазину «Море Пива» розміщена реклама алкоголю, чим порушено пункт 2 статті 22 Закону України «Про рекламу».
До суб’єктів підприємницької діяльності застосовано санкції у вигляді штрафів на суму 38,033 тис. грн. З них 10,733 тис. грн сплачено добровільно, 6,800 тис. грн стягнуто в судовому порядку.
Фахівцями управління розглянуто 6 звернень споживачів щодо наявності в Інтернет-мережі реклами з проявами дискримінації за ознакою статі. Для проведення експертизи інформацію передано до Індустріального гендерного комітету з реклами.
Відділ контролю у сферах захисту споживачів, реклами та антитютюнового законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу на території області, в тому числі проводить моніторинг рекламоносіїв на рахунок порушень, нагляд за рекламою алкогольних напоїв і лікарських препаратів та за дотриманням антитютюнового законодавства в області.