Дорожче за таксі – медики і жителі Смоліного скаржаться на тарифи “швидкої” допомоги

Журналістка
Світлана Листюк
Журналістка

Жителі Смоліного і працівники тамтешньої лікарні скаржаться на якість роботи екстреної медичної служби. Зокрема повідомляють, що медики зі “швидкої” вимагають у пацієнтів гроші за свої послуги, ще й дорожче за елітне таксі.

Одну з таких ситуацій, яка виникла минулого тижня, описала мешканка селища Яна Буланенко. За її словами, до лікарні звернулася 86-річна жінка з коронавірусом і низькою сатурацією легень – 84%. Вона потребувала негайної госпіталізації і стаціонарного лікування. Пацієнтку направили до найближчого закладу для ковідних хворих – у КНП “Добровеличківська центральна районна лікарня”.

Головлікаря закладу Петра Гинькута попередили про необхідність прийняти нову пацієнтку і він дав розпорядження готуватися до її прибуття. Постало питання про те, як подолати близько 40 км шляху від Смоліного до Добровеличківки з найменшою шкодою для хворої і мінімальним ризиком для супроводжуючих (медпрацівників).

Єдиним розумним і законним рішенням у цьому випадку було викликати спецтранспорт. Тому, за словами Яни Буланенко, керівництво Смолінської медико-санітарної частини спільно з лікарем хворої бабусі телефоном звернулися за допомогою до очільника обласного Центру екстреної медичної допомоги Олександра Ярошенка.

“По перше, на звернення, яке було зафіксоване ще в першій половині дня, відреагували лише о 17 годині вечора. А по друге, в кінці кінців таки доставивши хвору на лікування до Добровеличківської лікарні, спеціалісти екстреної медичної служби потребували з неї оплату за послуги в сумі 700 грн! – обурюється Буланенко. – Цікаво, якими ж законами чи документами керується наша екстрена служба виконуючи свою роботу?!”

Перша електронна газета звернулася до директора Смолінського ЦПМСД Марії Дударчук, щоб перевірити правдивість викладеної в соцмережах інформації.

Марія Юріївна не лише підтвердила, що такий неприємний випадок дійсно мав місце, а й повідомила, що це не одноразове непорозуміння, а вже звична справа.

“То у них проблеми з машиною, то з водієм. Днями, наприклад, пацієнт чекав аж до 16.30. І гроші вимагають постійно. Ми до них офіційно з листом зверталися щодо цих незрозумілих оплат і вони нам відповіли, що у них проблеми з фінансуванням і вартість роботи “швидкої” їм має компенсувати або наша первинка, або пацієнт” – розповіла головна лікарка.

Кардинально протилежну думку про описану ситуацію має очільник Центру екстреної медичної допомоги Олександр Ярошенко.

“Такого не буває! І такого випадку не пам’ятаю. Треба перевірити за викликами. У нас все записується” – відповів він кореспонденту Першої електронної у телефонній розмові щодо зазначеного випадку.

За його словами, він не приймає дзвінків від пацієнтів чи колег-лікарів – усі виклики отримують лише диспетчери. Вони записують проблему, з якою звертається пацієнт, і на власний розсуд визначають наскільки це звернення термінове і куди його передати: якщо нема загрози життю, то переадресувати на первинну ланку, до сімейного лікаря, якщо ж вбачають потребу у госпіталізації – надіслати інформацію бригадам “швидкої” через спеціальний сервіс-месенджер.

“Якщо все-таки є потреба у виїзді бригади, то ми обов’язково відправляємо машину. Але бригада, наприклад, має виїхати з Кропивницького, заїхати в Смоліне, звідти в Добровеличківку і вернутися назад у Кропивницький. Це не близький світ. І в нас не завжди є можливість забезпечити машину пальним на цю відстань. Тому ми просимо: якщо є можливість – заправте тих 5-10 літрів чи скільки там не вистачає. Якщо нема, то їдемо вже за свої. – пояснює Олександр Ярошенко. – І я завжди ставлю питання, щоб бригади не брали з людей гроші, а їхали з родичами пацієнтів на заправку, вони самі оплачували пальне, а бригаді давали лише квитанцію. Намагаємося так виходити з ситуації”.

Ярошенко наполягає, що обласний Центр екстреної медичної допомоги нормально співпрацює з усіма медзакладами області, крім Смоліного.

“У нас лише зі Смоліним проблеми виникають. Бо у них не налагоджена робота вторинки, а списують все на нас” – переконує він.

У свою чергу директорка Смолінського ЦПМСД Марія Дударчук, переймаючись долею своїх пацієнтів, була змушена повідомити про постійні проблеми з викликом “оплачуваної швидкої” голові обласної ради Сергію Шульзі:

“Він у нас недавно був. На зустріч зібрався колектив лікарні і всі незадоволені такою співпрацею. Він обіцяв розібратися, бо так просто неможна робити. Я не знаю, чим вони (Центр екстреної медичної допомоги – ред.) там керуються, здираючи гроші з людей. Але треба навести порядок”.

А доки медичні установи шукають поміж собою винного, елементарна послуга виклику “швидкої” стає все менш доступною для пересічних громадян.

“Агов, схаменіться! Мабуть звичайним таксі було б в рази дешевше доїхати до лікарні, аніж медичним транспортом, який призначений для подібних випадків?! Виходить, таке собі далеко не дешеве задоволення наше екстрене медичне «таксі»?!” – підсумовує жителька Смоліного Яна Буланенко, яка на власному досвіді перевірила якість пореформованої “швидкої” допомоги.

Читайте також: Юнаку з Кіровоградщини успішно пересадили нирку (ВІДЕО)

Поширити:

Залишити коментар:

коментар