Під час минулої сесії обласної ради було визнане таким, яке втратило чинність, рішення від 21 вересня 2012 року №361 «Про запровадження єдиної обласної системи диспетчеризації з використанням супутникової системи навігації руху транспортних засобів».
Про те, чому таке рішення було неправомірним, чому нав’язувалися перевізникам послуги дніпропетровського оператора з найвищими тарифами, розповів Першій електронній депутат обласної ради Василь Винницький.
– У чому був конфлікт цього рішення з чинним законодавством і чому саме той оператор послуг був обраний конкурсним комітетом? Чому перевізники були незадоволені вибором постачальника послуг?
– Затягнули найдорожчого оператора послуг на ринку. Якщо порахувати ту платню, яку необхідно було здійснювати тій дніпропетровській фірмі, виходило тільки по Кіровограду більше половини вартості автобусу великої місткості, наприклад. А за рік, враховуючи вартість підключення, виходить вартість восьми таких автобусів. У нас парк транспорту не оновлюється, а нас змушують до розкоші фінансувати дніпропетровського оператора.
– Були інші пропозиції на конкурсі?
– Так, було чотири пропозиції, мінімальна – це 30 грн. за місяць з машини. Порівняйте з ціною, яку нав’язали – 500 грн.
– Чому ви вважаєте, що прийняте раніше рішення зобов’язати перевізників користуватися такою послугою було неправомірним?
– Якщо підняти нормативну базу, то обов’язкове впровадження такої системи диспетчеризації не передбачене законодавством. Взагалі некоректно було поставлення питання на сесії ще у 2012 році. Замовником цих послуг може виступати міська рада кожного міста. А тут функції замовника виконує взагалі третя особа. Диспетчеризація за допомогою GPS – це справа майбутнього. Мета, яку озвучували на сесії, контроль над рухом громадського транспорту, не виконується наразі цією системою. Перевізники, які використовують «ліві» маршрутки, незареєстрований транспорт, не встановлюють на ці автомобілі систему навігації. Тобто відстежити їх за допомогою системи нереально.
– Договірні стосунки з дніпропетровським оператором буде розірвано?
– Результати конкурсу скасовуються автоматично зі скасуванням рішення сесії. Власне, ця дніпропетровська фірма тільки чекала останньої сесії. Якби рішення було на їх користь, вже на наступний день вони б приїхали «збирати врожай» з перевізників.