Комунальна заправка та нові тролейбусні лінії: “матриця” розвитку громадського транспорту у Кропивницькому

Учора, 13 лютого, члени виконавчого комітету міськради Кропивницького погодили проект Програми розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку на 2018-2019 роки. Програму затвердили у якості матриці, яка у подальшому в деяких пунктах буде коригуватися. Тим паче вже під час обговорення змісту програми під час засідання виконкому міський голова Кропивницького Андрій Райкович вніс декілька значних правок. Тому на розсуд депутатів міськради ймовірно буде винесено вже змінений варіант програми.

Про це повідомляє Перша електронна газета.

Загалом на потреби транспорту та зв’язку у 2018 році планують витратити 121 млн грн. На 2019 рік ця сума трохи менша – 71 млн 34 тис. грн. Це зумовлено тим, що управління транспорту запланувало залучити у 2019 році кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) у сумі 282,5 млн грн. Цей кредит планують направити на оновлення рухомого складу міського комунального підприємства (закупівлю тролейбусів) та проведення реконструкції контактної мережі і тягових підстанцій.

Під час учорашнього засідання виконкому начальник управління транспорту Олександр Вергун зупинився докладніше на основних заходах, які планують здійснити у рамках Програми.

Придбання автобусів

Як уже повідомляла Перша електронна газета, у 2018 році міська влада купить 10 автобусів середньої пасажиромісткості. Для цього у бюджеті передбачили кошти у розмірі 36 млн грн. Тендер на закупівлю цих транспортних засобів оголосили 2 лютого.

Читайте докладніше: Які автобуси планують придбати у Кропивницький у 2018 році: деталі оголошеної закупівлі

Комунальний автопарк розширюють для забезпечення громадським транспортом в мікрорайонах Нова Балашівка, Озерна Балка, Катранівка та сел. Гірниче. Саме цими районами планують запустити закуплені автобуси середньої пасажиромісткості.

Читайте докладніше: У які райони Кропивницького поїдуть нові середні автобуси
© uateka.com

Будівництво власної заправки на КП “Електротранс”

У 2018 році управління транспорту також планує збудувати паливно-заправний пункт на території КП “Електротранс”. На ці потреби у Програмі заплановано 1 млн грн.

Головним аргументом таких планів управління транспорту є економія коштів – на думку господарників, маючи власну АЗС, можна буде здійснювати купівлю дизельного палива безпосередньо у виробників за оптовою ціною.

У 2017 році кропивницьке комунальне підприємство “Електротранс” придбало 20 нових великогабаритних автобусів МАЗ 103 486 та один автобус Ataman A092H6 . Великі комунальні автобуси щодня курсують на 7-ми міських маршрутах, і середньодобова норма витрат дизельного палива в середньому складає 1500 л. Для того, щоб уникнути “нульових пробігів” та додаткових витрат під час заправки автобусів на АЗС постачальників, і планують побудувати власну модульну АЗС на території комунального автопарку.

Screenshot_2

Заміна опор тролейбусних ліній на вул. Короленка

У 2018 році також планують реконструювати контактну мережу електротранспорту на вул. Короленка. Реконструкція полягатиме у заміні усіх тролейбусних опор від автовокзалу №1 до кінцевої зупинки “Лісопаркова”. Це вартуватиме міському бюджету 15 млн грн.

“У минулому році трамвайно-тролейбусною інспекцією було обстежено всі тролейбусні опори у місті. Є висновок і акт, що, зокрема, опори по вул. Короленка знаходяться у аварійному стані, їх експлуатувати не можна”, – наголосив під час засідання виконкому начальник управління транспорту Олександр Вергун.

За його словами, у місті більшість опор перебувають у аварійному стані, тому конче необхідно розпочати процес їх заміни.

тролейбус №1 на вулицях Кропивницького / фото: Михайло Карпущенков

Кредит на розбудову електротранспорту

Згідно з Програмою розвитку міського пасажирського транспорту, влада Кропивницького у 2019 році планує залучити кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР). 282,5 млн грн хочуть направити на будівництво нових тролейбусних ліній протяжністю 12,5 км та купівлю 20 нових тролейбусів.

Нові тролейбусні лінії планують побудувати:

  • по вул. Яновського (від АС №2 до вул. Садової – 2,2 км);
  • по вул. Садовій і Кропивницького – 2,3 км;
  • по вул. Шевченка (від вул. Кропивницького до вул. Великої Перспективної – 1 км);
  • по вул. Холодноярській (від кінцевої зупинки “Лісопаркова” до зупинки “Лелеківка” – 4,4 км);
  • по бульвару Студентському (від вул. Велика Перспективна до вул. Михайлівська – 0,6 км);
  • по вул. Башкирській (від вул. Михайлівської до площі Дружби народів – 0,5 км);
  • по вул. Мурманській (від просп. Промислового до майданчика “АгроЕкспо” – 1,5 км).
Screenshot_6
Фрагмент Програми

Система навігації та електронний квиток

У 2018 році управління транспорту міськради Кропивницького планує працювати над удосконаленням роботи системи GPS-навігації та запровадженням електронного квитка у громадському транспорті міста.

“За результатами роботи у 2017 році сім із восьми приватних перевізників обладнали свої автобуси пристроями GPS-навігації. У 2018 році буде продовжена робота щодо налагодження цієї системи. На сьогоднішній день вона неефективно працює – адже недоступна для пасажирів. Ця система працює у кожного підприємства окремо. Але ведеться робота, щоб кожен перевізник підключився до міжнародного сервісу “Easy Way” – і кожен пасажир мав змогу слідкувати за рухом транспорту”, – наголосив начальник управління транспорту Олександр Вергун.

За його словами, брати участь у конкурсах на право перевезення пасажирів зможуть лише ті перевізники, які обладнали усі свої автобуси GPS-навігацією. Подібну вимогу планують поставити і щодо автоматизованих систем безготівкової оплати проїзду. Але цей пункт має примітку “за вимогою” – після повідомлення профільного управління перевізник матиме півроку, аби забезпечити можливість використання “електронного квитка”.

© tvoemisto.tv

Конкурси на перевезення пасажирів

У 2018 році більшості перевізникам доведеться змагатися за право перевозити пасажирів на міських маршрутах. Адже саме цього року закінчується термін дії попередніх договорів.

“У 2013 році з більшістю перевізників були укладені договори терміном на 5 років, які закінчуються у квітні 2018 р. Тому у першому кварталі цього року ми проведемо конкурси”, – повідомив Олександр Вергун.

Відзначимо, що змагатися за право перевозити пасажирів на певних маршрутах перевізникам доведеться вже за новими умовами. У договорах з’явилися додаткові пункти про обладнання автобусів пристроями GPS-моніторингу, пристроями для внутрішнього озвучування маршрутів та зупинок громадського транспорту, автоматизованими системами безготівкової оплати проїзду та про утримання перевізником кінцевих зупинок відповідного маршруту.

Перший із конкурсів відбувся 18 січня і завершився неочікувано – приватних перевізників не допустили до участі через численні порушення.

Читайте докладніше: 9 водіїв на 18 автобусів: за які порушення кропивницьких перевізників не допустили до конкурсу маршрутів

“Вето” міського голови

Під час презентації Програми розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку Олександр Вергун також повідомив, що управління транспорту планує у 2018 році придбати новий навчальний тролейбус для відкриття власного учбового центру з підготовки водіїв тролейбусів, а у 2019 році – автобус для міжміських перевезень. Проте міський голова Андрій Райкович у притаманній йому емоційній манері забракував ці ідеї.

На думку очільника міста, витрачати 5 млн грн на купівлю туристичного автобуса для перевезення творчих колективів наразі недоцільно. А щодо учбового тролейбуса, Андрій Райкович запропонував інший вихід із ситуації:

“Директору КП “Електротранс” було рекомендовано обладнати учбовий тролейбус із одного з тролейбусів, які зараз експлуатуються. Новий учбовий тролейбус за 5 млн грн ніхто купувати не буде! На лінії будуть працювати нові тролейбуси, а учбовим буде вживаний”.

Як запевнив Андрій Райкович, ця Програма є матрицею, до якої будуть вносити певні корективи. Тому, навіть завтра, під час розгляду цього питання депутатами міськради, Програму можуть ухвалити у дещо зміненому вигляді.

Відеозапис презентації Програми та її обговорення дивіться нижче .

Поширити:

Залишити коментар:

коментар