
Ви хочете зробити приємно своїй дружині? Мрієте ощасливити свою другу половинку, придбавши їй дорогі італійські чобітки? Але що робити, якщо ці «італійські» черевички виявились підробкою і розірвалися буквально за два тижні. Одна з покупок у кропивницькому магазині саме так і завершилася. Як повернути гроші і яких помилок варто уникати у такій справі?
До редакції Першої електронної звернулась власниця неякісних черевиків, за які їй не хотіли повертати гроші:
“Моя історія почалась 4 січня, коли чоловік вирішив зробити мені подарунок і придбав зимові чоботи італійського бренду. Їхня акційна вартість становила 3 тис. 572 грн, а повна ціна – 7 тис. 144 грн”.
Не проходивши в чоботах навіть двох тижнів, Світлана виявила, що вони розірвались у двох місцях:
“Загалом, я взувала чоботи п’ять разів, а вже за 2 тижні вони розірвались у двох місцях. Замш був не пришитий, а просто приклеєний. Не дивно, що при ходьбі він відірвався від основи. Побачивши, що це заводський брак, я звернулася до магазину, адже гарантійний термін взуття ще не минув. Коли прийшла до магазину з вимогою повернути гроші за неякісні чоботи, мені сказали, що для цього необхідно заповнити заяву”.
[aesop_gallery id=”113244″]
Допомога консультантів додала ще більше проблем
Продавці-консультанти допомогли написати заяву. Але, як з’ясувалося, він був продиктований не правильно, тому заява виявилася не дійсною, чим пізніше і скористалися власники магазину.
“Зі мною спілкувалися по-хамськи, що мене особливо образило. Коли я спитала у продавця-консультанта: «Як можна продавати таке взуття за такі гроші?», то у відповідь почула: «А чим ви доведете, що воно має бути не таким?». Це мене шокувало і я зрозуміла, що не хочу полишати цієї справи, аби інші люди не потрапили в подібні ситуації”, – додає Світлана.
Згодом власники магазину визнали, що ці чоботи були неякісні і погодилися замінити цю пару взуття на нову. Світлана зауважує, що на заміну їй принесли таку саму неякісну пару взуття:
“Спочатку я погодилася на обмін, але коли оглянула ті черевики, які мені пропонували по-обміну, то зрозуміла, що вони з таким самим дефектом. Мене знову намагались обдурити, пропонуючи таке саме неякісне взуття”.
Зрештою, Світлана звернулась зі скаргою на магазин у Держпродспоживслужбу. У вирішенні цієї проблеми їй допомогла начальник відділу у сферах прав споживача Віра Сухопарова, яка проконсультувала жінку та направила письмові звернення від служби.
Фахівець розповіла Першій електронній помилки, яких припустилася Світлана:
«Головною помилкою Світлани стало те, що вона одразу звернулася до магазину з проханням повернути гроші за неякісний товар. Згідно законодавства, вимагати повернення грошей за товар, який зіпсувався, але знаходиться на гарантії (14 днів), можна лише виконавши окремі пункти, які прописані в законодавстві. Згідно з усіма законами, власник мав відправити пару взуття в Італію, де, за словами власника, і виробляли цей бренд взуття. Зрозуміло, що за 14 днів би ніхто не встиг відправити його в Італію, а тим паче відремонтувати, тому власник був би зобов’язаний повертати кошти покупцю».
Як не бути пійманим на гачок
Згідно ЗУ “Про захист прав споживачів” покупець має право звернутися до власника магазина чи торговельної точки, де придбали товар, у разі виявлення істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару чи продавця, протягом встановленого гарантійного строку.
«У статті 8 ЗУ “Про захист прав споживачів” зазначено, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар”, – зачитує закон Віра Сухопарова.
Окрім того, в ЗУ існує постанова про застосування гарантійного строку, під час якого ви маєте право висувати вимоги до власника магазину, в якому придбали неякісний товар:
“Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України Про реалізацію окремих положень Закону України “Про захист прав споживачів” до взуття осінньо-весняного асортименту застосовується гарантійний не може бути меншим за 30 днів, тому Ви маєте право пред’явити одну з вимог, встановлених статтею 8 ЗУ “Про захист прав споживачів”. Вимоги слід пред’являти у письмовій формі – є зразок відповідної заяви”, – додає Віра Сухопарова.
Редакція Першої електронної на називає фірми та магазину, адже наразі всі кошти за неякісний товар Світлані повернули. Але не кожна подібна історія завершується хеппі-ендом. Принциповий і юридично підкований власник може знайти спосіб уникнути компенсації за неякісний товар. Тож відразу після покупки чогось, тим паче дороговартісного, почитайте Закон “Про захист прав споживачів”. А в крайньому разі – звертайтеся до Держпродспоживслужби. Адже деяка допомога представників торгівельних точок може виявитися “ведмежою послугою”.
Залишити коментар: