Учора, 18 лютого, у Бережинці Кіровоградського району відбулися збори громади, під час яких селяни обговорили проблему пасажирських перевезень. Ініціатори зборів стверджують, що нинішній перевізник ФОП Баркар Сергій Михайлович (маршрут №284) безвідповідально ставиться до виконання своїх обов’язків – нехтує безпекою перевезень, порушує графік та пускає на маршрут недостатню кількість автобусів. А найголовніше – бережинців обурив намір перевізника підвищити вартість проїзду до 8 грн.
Протокол учорашніх зборів зі своїми вимогами селяни передадуть до організатора перевезень – Кіровоградської райдержадміністрації. У першу чергу селяни вимагають якості від громадського транспорту, а також недопущення ФОП Баркар до наступного конкурсу за недотримання умов договору на перевезення.
На початку січня мешканців Бережинки ошелешила новина про те, що перевізник збирається підвищити вартість проїзду у 284-й маршрутці із 6 до 8 грн. Селяни дізналися про це із оголошень, вивішених у салонах автобусів.
Тоді бережинці забили на сполох, звернулися до сільської голови Наталі Бондаренко і до райдержадміністрації, тому здорожчання проїзду вдалося відтермінувати.
Після цього група обурених селян ініціювала загальні збори, де вони запропонували обговорити проблему перевезень пасажирів. Свою пропозицію бережинці виклали у зверненні до сільської голови.
Учора, 18 лютого, понад сотня селян зібралися у будинку культури, щоб обговорити це питання.
Як розповів Першій електронній газеті мешканець Бережинки Леонід Шевчук, він працює у Кропивницькому, тому йому щоденно доведеться витрачати по 16 грн лише за те, щоб дістатися на роботу і додому. Окрім того, у пана Леоніда є претензії щодо якості надання послуг перевізником:
“Маршрутки їздять повністю переповнені – у салоні по 25-30 стоячих пасажирів. Безпека перевезень абсолютно не забезпечена, а у маршрутці діти їдуть у садочок, у школу. Окрім того, не вистачає маршруток – вони малі, тут потрібні більші автобуси. Перевізник не виконує графік перевезень – зранку до 10-ї години маршрутки ще їздять, а уже після 16-ї проблемно доїхати. А головне – перевізник намагався підняти вартість проїзду до 8 грн”.
“По місту цей перевізник зараз бере 4,50 грн, і поки маршрутка їде містом, вона набивається пасажирами із Кропивницького, а бережинці не можуть потрапити у салон. Ми хотіли б перевізника, який гарантуватиме безпеку та якість перевезень. А головне – щоб вартість проїзду відповідала фінансовому становищу людей”, – говорить Леонід Шевчук.
За його словами, 284-й маршрут дуже вигідний, тому чоловік не може зрозуміти, чому перевізник не може навести лад у своїй роботі. Розповідає, що минулої п’ятниці чекав на зупинці 45 хв, щоб доїхати до Бережинки.
“Ми неодноразово зверталися до перевізника, писали скарги, але все марно. Просто у перевізника, ймовірно, є якесь лобі (зв’язки – ред.), яке дозволяє йому не дуже звертати увагу на людей”, – припускає мешканець Бережинки.
Окрім претензій, які до перевізника ФОП Баркар озвучив Леонід Шевчук, на зборах селяни розповіли, що водії 284-х маршруток спеціально не підбирають на зупинках пенсіонерів, висаджують із автобусів дітей-пільговиків, а також трапляються часті випадки відвертого хамства.
Тому бережинці у своєму зверненні до сільського голови вимагали також негайно розірвати договір із цим підприємцем і знайти нового перевізника.
Сільська голова Бережинки Наталя Бондаренко пояснила присутнім, що ні вони, ні сільська рада не можуть винести рішення про розірвання договору із перевізником.
“Я не юрист за фахом, але близько тижня моніторила підняте вами питання. Відповідно до чинного законодавства, перевізника на конкурсі визначає райдержадміністрація. Сільська рада не має права прийняте таке рішення. Перевізника мають право змінити у встановленому законодавством порядку. Ми можемо лише запротоколювати наші претензії, направити їх до РДА і вимагати розірвання договору з цим підприємцем”, – наголосила вона.
За інформацією сільської голови, у ФОП Баркар договір на перевезення пасажирів на маршруті № 284 завершується у грудні 2018 року. Розірвати його може лише РДА, якщо на це є законні підстави.
Запрошували на ці збори і підприємця-перевізника Баркаря Сергія Михайловича, проте він не прийшов. У залі були присутні лише декілька водіїв 284-го маршруту та представниця перевізника, які час від часу викрикували з місця свої обурення.
Натомість підприємець, у відповідь на звернення сільської голови, надіслав листа, у якому розтлумачив, як він працює і яку ціну пропонує. Наталя Бондаренко зачитала цей лист.
Згідно з текстом, Баркар С. М. стверджує, що завжди дотримується графіків руху і безоплатно перевозить учасників АТО, “чорнобильців” та представників інших пільгових категорій. Щодо пенсіонерів за віком, то на 284-му маршруті їх за 50% пільгою перевозять лише щовівторка та щочетверга. Решту днів – повну вартість.
Також у своєму листі до громади села Бережинка перевізник ФОП Баркар повідомив, що збирається встановити нову вартість проїзду у маршрутках №284:
- від Бережинки до дитячої обласної лікарні – 6 грн;
- від Бережинки до Автовокзалу № 2 – 7 грн
- проїзд по селу для дітей – безкоштовно, для інших – 2 грн.
На збори громади селяни також запросили представників фірми-перевізника ТОВ “Авто-строй 2017”, які продемонстрували власні розрахунки вартості проїзду на 284-му маршруті.
Так, за словами одного зі співвласників ТОВ “Авто-строй 2017” Бориса Пасічника, за їхніми розрахунками, собівартість перевезення від Бережинки до Кропивницького складає 5 грн. Це за умови перевезення пасажирів на 5-ти автобусах “Богдан” з інтервалом руху 20 хв.
“Під час конкурсу ми зможемо запропонувати на ваш маршрут 5 автобусів. У резерві у нас є ще 3 автобуси. Якщо 5 автобусів, приміром, не буде вистачати, ми сідаємо із сільським головою і вирішуємо, скільки дати додатково машин. Автобуси ми можемо пустити чітко за графіком. О 23.00 із Центрального ринку буде відправлятися останній автобус”, – розповів бережинцям Борис Пасічник.
Представники цієї фірми також готові обладнати свої автобуси пристроями безготівкової оплати проїзду, що, за їхніми словами, є свідченням бажання чесно працювати. На підтвердження своїх слів перевізник привіз на зустріч представника ПриватБанку, який розповів селянам про переваги системи і про те, що вони мають із фірмою домовленість про встановлення пристроїв.
Як розповів Першій електронній газеті Борис Пасічник, автобуси “Богдан” їхньою фірмою були придбані у лізинг у місті Києві. Вони вживані, але пройшли капремонт. Усього на підприємстві є 8 машин, але автопарк планують розширювати до 60-70 автобусів. Підприємці навіть приїхали у Бережинку на одному зі своїх автобусів.
У підсумку зборів мешканців Бережинки було сформовано протокол із вимогами, який ініціативна група передасть до райдержадміністрації.
У протоколі селяни вимагають:
- недопущення збільшення вартості проїзду до Бережинки;
- покращення умов перевезення;
- чіткий графік руху;
- продовження час руху чергових машин у вечірній час (до 23.00);
- облаштування додаткових офіційних зупинок;
- розміщення графіків руху на кожній зупинці;
- виконання законної норми по видачі білетів
- виділення і запуск великогабаритних автобусів у село;
- недопущення ФОП Баркар до наступного конкурсу за недотримання умов договору на перевезення.
Да знакомая ситуация только в место нового. Перевозчика согластно ноовых положений и закона о транспорте Бережинка может потерять городской маршрут и тогдда милости просим автостанцию 2и на рассписание минимум через два часа автобус ддерзайте
Что то автобус на фото видно после большого ремонта только по его проосадке видно что он уже отрубил на маршрутах лет десять и кто то пытается впихнуть их на этот маршрут запомните при рассторжении договора с перевозчиком надо будет переделывать документы и второй раз вам маршрутное такси на пригород ни кто не согласует