Важливо

Чому хочуть відмінити “жовтий” та що про це говорять соцмережі

Обговорення про відміну жовтого сигналу світлофора виникло після резонансної ДТП у Кривому Розі, де загинуло 9 людей. Ініціатори говорять, що саме проїзд на “жовтий” – є причиною багатьох резонансних аварій. Проте на це питання є й інший погляд – зокрема, керівник “Укравтодору” висловлюється проти. Думка соцмереж також не є одноголосною.

Чи можна їхати на жовтий сигнал світлофора, “за” і “проти” відміни, практика Європи та результати опитування в соцмережі – Перша електронна газета зібрала різні точки зору на ідею відміни жовтого сигналу світлофора та запитала ставлення кропивницьких користувачів Facebook.

Чи можна їхати на жовтий?

Частина респондентів опитування у соцмережі нарікають на те, що ДТП стаються не через існування “жовтого”, а через те, що для водіїв цей сигнал має статус “ще встигну” або “вже можна їхати”. Наприклад, на початку березня 6 березня у Кропивницькому патрульні зупинили маршрутку №6 за те, що водій проїхав на забороняючий сигнал – жовтий, який переходив у червоний.

Проте Правила дорожнього руху диктують іншу позицію – це забороняючий сигнал руху. У пункті 8.7.3 ПДР чітко написано, що жовтий забороняє рух і попереджає про зміну сигналів. Проте є нюанс – жовтий миготливий сигнал чи два жовтих миготливих сигнали дозволяють рух і інформують про наявність небезпечного нерегульованого перехрестя або пішохідного переходу.

Опитування у Facebook

Участь у віртуальному опитуванні взяв 381 респондент – у пабліках Перша електронна газетаКіровоград UA та За кермом – Кропивницький.

281 користувач Facebook проголосували проти відміни “жовтого”, натомість “за” висловили 100 респондентів.

У коментарях також перевага була на боці “жовтого”. Люди навіть почали жартувати, що і зелений можна відмінити, адже водії їдуть на червоний сигнал.

Чому хочуть відмінити “жовтий”?

Заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк на своїй сторінці у Facebook написав, що Кабінет міністрів вивчає доцільність скасування жовтого сигналу світлофора у зв’язку з тим, що останні резонансні ДТП були пов’язані саме з проїздом на жовте світло.

“Прем’єр-Міністр підтримав моє звернення, та доручив Мінінфраструктури, МВС, Національній поліції, Укравтодору та Укртрасбезпеці, опрацювати питання щодо відміни жовтого миготливого сигналу світлофора, та у разі необхідності винести відповідне питання на засідання Уряду.

Це дуже правильна ініціатива, тому що, проаналізувавши останні резонансні ДТП, всі вони пов’язані з проїздом на жовтий миготливий сигнал світлофору. Деякі водії не хочуть розуміти різницю між миготливим і постійним сигналом жовтого кольору і трактують це так, що одному ще можна, або іншому вже можна, а потім гинуть люди!!! Багато країн у світі відмовляються від жовтого миготливого сигналу світлофора, та приймають жорстку відповідальність за порушення проїзду на забороняючий сигнал!

Окремо, нам потрібно буде переглянути ДСТУ якими регулюється робота світлофору”.

Утім, у коментарі Deutsche Welle Лавренюк уточнив, що нині урядовці тільки мають намір вивчити досвід інших країн щодо застосування миготливого жовтого сигналу світлофора та вирішити, відмовлятися від нього чи ні. Серед тих країн, де жовтого на світлофорах немає, він називає Румунію, Нідерланди та Францію.

Хто проти?

Керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак заявив, що не підтримує ідею скасування жовтого сигналу світлофора на дорогах країни. Про це він сказав під час українського інфраструктурного форуму-2018 у Києві в четвер, передає “Інтерфакс-Україна”.

“Ні, я цього не підтримую. Я підтримую зміни щодо швидкості в населених пунктах до 50 км/год. Це підвищує безпеку на дорогах, можливість виключити зіткнення з пішоходами на дорозі”, – сказав Новак.

Він зазначив, що в Одеській області після завершення ремонту однієї з доріг вже наступного дня була ДТП, де загинули люди. На думку керівника “Укравтодору”, причина в тому, що через хорошу якість доріг “водії ганяють із шаленою швидкістю”.

Проти ініціативи висловлюється також експерт в області ДТП і генеральний директор експертної компанії “DEKRA Експерт Україна” Олег Голубенко. За повідомленням УНІАН, на думку Голубенка, скасування жовтого сигналу світлофора на українських дорогах не знизить аварійність, оскільки відсутнє покарання за порушення правил дорожнього руху.

“Миготливий жовтий сигнал світлофора є такою ж забороною, як і червоний. Всього лише потрібно на проблемних аварійних ділянках поставити фотофіксацію проїзду на миготливий жовтий сигнал світлофора. От і все. Але не скасовувати жовтий сигнал світлофора, – сказав Олег Голубенко, Якщо після зеленого буде загорятися одразу червоний, то від цього не припинять порушувати. Звичайно, якщо за це не почнуть карати. Це як обмеження швидкості в населених пунктах з 60 км до 50 км. Обмеження ввели, а фото-, відеофіксацію не ввели. І скажіть, хто зараз їздить 50 км на годину?”

Ще один погляд

Радіо Свобода повідомляє, що Україна є підписантом Міжнародної конвенції з дорожніх знаків – там є перелік сигналів світлофора, серед яких є жовтий. Україна може вийти з підписання цього міжнародного договору, але наслідком буде у тому числі ще й невизнання українських водійських посвідчень на території всієї Європи.

Ставлення до відміни жовтого сигналу обговорили гості програми «Ваша Свобода»: Володимир Мартиненко, голова Громадської ради МВС, радник керівника МВС; Вадим Володарський, адвокат, фахівець у справах із ДТП​.

Відео: Радіо Свобода онлайн
Ведучий програми: Олександр Лащенко

Практика Європи

Як повідомляє видання Deutsche Welle, у розділі “Безпека дорожнього руху” на сайті Європейської комісії оприлюднено інформацію щодо застосування світлофорів у різних країнах ЄС. Проте у жодній зі згаданих там держав не йдеться про відмову від миготливого жовтого.

У багатьох країнах Євросоюзу водій має зупинитися на жовтий за винятком ситуації, коли він перебуває вже надто близько до обмежувальної лінії та раптова зупинка не є безпечним маневром. Така практика діє, приміром, у Бельгії, Болгарії, Чехії, Естонії та Угорщині. В Ірландії можна проїхати на миготливий жовтий, однак за умови, що це не заважає безпеці руху, а в разі потреби – водій має поступитися дорогою.

Що стосується Німеччини, то миготливий жовтий на перехрестях фактично прирівнюється до червоного. Відповідно водій має зупинитися.

Тривалість жовтого сигналу у ФРН при перемиканні світлофора з зеленого на червоний сигнал, як пояснив DW експерт з Німецького клубу автомобілістів (ADAC) Йоганнес Бос (Johannes Boos), залежить від максимально дозволеної швидкості. Це три секунди при 50 км/годину, чотири – при 60 км/годину та п’ять секунд при швидкості 70 км/годину.

“Таким чином, це має допомогти уникнути зіткнень з автомобілем, який їде попереду, що може статися за умови раптової зміни із зеленого на червоний. Тому скасування жовтого сигналу світлофора є небажаним”, – зазначив Бос. Він додав, що у Німеччині при перемиканні світлофора з червоного на зелений жовтий сигнал триває одну секунду.

Тим часом, за даними Deutsche Welle, деякі європейські експерти взагалі вважають жовтий сигнал світлофора запорукою безпеки на дорогах. Зокрема, за даними останнього дослідження Dutch transport consultancy, збільшення тривалості такого сигналу світлофора матиме позитивний ефект на безпеку дорожнього руху. Мовляв, якщо жовтий надто короткий, чимало водіїв вважають, що можуть “проскочити”, проте по факту часто проїжджають на червоний.

На думку дослідників, якщо у шофера буде більше часу на роздуми, він радше зробить вибір на користь безпечного маневру. Свої висновки експерти підтверджують цифрами. Зокрема, за даними Dutch transport consultancy, завдяки додатковому часу кількість водіїв, які проїжджають на червоний, зменшилася на 50 відсотків.

***

Наразі питання відміни “жовтого” залишається у підвішеному стані. Після перших заяв про ініціативу розгляду питання та коментарів профільних фахівців у питанні безпеки дорожнього руху відміна “жовтого” залишається на рівні обговорень…

За матеріалами: Deutsche Welle, РадіоСвободаУНІАН“Інтерфакс-Україна”vodiy.ua

Фотоілюстрації: forinsurer.com, zik.uaFacebookbr.de,

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

Будьте першим, що прокоментував

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*