Як зробити невеличке місто впізнаваним, показати його принади місцевим мешканцям, з допомогою сучасних технологій зафіксувати історію краю – у Малій Висці на Кіровоградщині почали розробку брендбуку. Наразі вже створили пілотний проект, який винесли на обговорення місцевих мешканців, і після остаточного “відшліфування” матеріалів Мала Виска матиме власну візуальну ідентифікацію.
Нагадаємо, що проект відбувся у рамках програми DOBRE за фінансування Агенства США з міжнародного розвитку (USAID) і втілюється завдяки ГО «Територія успіху».
На розробку брендингу пішло два місяці, протягом цього часу відбулося два тренінги, молодіжний MeetUp. Також активісти дослідили історію краю та його особливостей. Обраний підхід передбачає системний погляд на брендування: розробили брендбук – навігатор з використання візуального коду міста, його візуальна ідентифікація. Також розробили іміджево-туристичний портал “Мала Виска Інкогніта“, який є своєрідним мультимедійним сторітеллінгом про це місто, а також є стратегія брендингу, якою можна керуватися, аби Мала Виска посилювала свій бренд як “міста, що окрилює”.
За її словами одна з розробників брендбуку Ірини Ткаченко, під час створення брендингу Малої Виски брався приклад таких міст як Івано-Франківськ, Чернігів, Ужгород.
«Однозначно – це незворотний і усвідомлений процес брендування громади для Маловисківської ОТГ. Це не слідування тренду: це розуміння в дії важливості брендингової стратегії та пошуків ідентифікації міста/території. Для мене Мала Виска стала відкриттям окрилених людей – окрилених своїми мріями, задумами, малою Батьківщиною, інноваціями та сміливістю, досягненнями. Я вдячна за довіру і діалог. Нас з Артемом (розробник проекту – ред.) надихає далекоглядність активної громади Маловисківської ОТГ, цю тему проекту не ми запропонували – тут був запит на розробку бренду Малої Виски. Ми орієнтувалися на досвід таких міст, як Івано-Франківськ, Чернігів, Ужгород (хоча тут є брендбук, проте він не інтегрований у громаду та простір)», – розповіла Першій електронній Ірина Ткаченко.
Презентований пілот зараз на етапі внесення коректив та офіційного затвердження. Адже, за словами Ірини Ткаченко, розробка візуального коду міста – тривалий процес, і він має багато етапів.
Ще один із авторів брендбуку Артем Луценко каже, що перед початком розробки проекту, їм показували малюнки місцевих дітей, які зобразили власні ідеї для логотипу:
«Під час першого івенту ми зустрілися з громадою міста. Обговорювали ідеї майбутнього лого і бренду загалом. Мені показали варіанти, які малювали школярі. Після того, як зібрали інформацію, ми почали працювати над проектом. У нас було всього 2 місяці, хоча на подібні проекти витрачають не один рік. Загалом результати нашої роботи сподобались громаді. Є моменти, які ми обговорювали на презентації. Тому проект відправляється на, невизначене по часу, доопрацювання. Будемо дошліфовувати. Сподіваюсь, це не останній наш, з Іриною Ткаченко, брендинг-проект», – розповів Першій електронній Артем Луценко.
Міський голова Малої Виски Юрій Гульдас розповів, що давно працює над створенням брендингу, це наразі є нагальним питанням. І місцева влада усіляко сприятиме подальшому розвитку.
«Я вже давно намагаюсь створити власний бренд міста. До цього залучені мої помічники та спеціально призначені люди. Зараз ми спостерігаємо прекрасний результат зовсім недовготривалої праці, адже створити такий продукт за зовсім невеликий проміжок часу – просто нереально. Сподіваюсь на подальшу плідну працю з розробниками цього проекту. Зі свого боку надаватимемо необхідну допомогу», – говорить Юрій Гульдас.
Презентація проходила у формі діалогу, де мешканці міста ставили питання та вносили свої правки та корегування. До наповнення книг вирішили внести деякі корегування: кольори, декоративні елементи тощо.
«Крутий проект, сподіваюсь, що за допомогою нього про наше місто дізнається не лише вся Україна, але й закордон. Цікава концепція та оригінальне наповнення бренд-буку – це, звісно, чудово. Проте тепер головне – нам, місцевим жителям, продовжити працювати над розробкою брендингу. Я в передчутті подієвого брендингу: освітнього кемпу “Крила” та Півмарафону, мистецької резиденції біля маєтку Кудашева та третього Авіфестивалю “Вись”. Брендотворчий діалог розпочато», – розповів місцевий мешканець Владислав.
Переглянути результати розробки брендингу міста Мала Виска можна тут.
Нагадаємо, нещодавно у місті Мала Виска відбувся молодіжний Meetup об‘єднаних територіальних громад Кіровоградщини – Маловисківської, Бобринецької та Новоукраїнської. Це подія, яку можна описати чотирма словами: роби, вчись, ділись, змінюй. Її завдання – надати людям прості і зрозумілі інструменти для вирішення певного питання.
Надія Ухаліна, Перша електронна газета