За тиждень до початку виборчої кампанії в друкованих виданнях Кіровоградщини опублікували 37 матеріалів, які стосуються нардепів, потенційних кандидатів на пост Президента України, політичних партій. Тоді як за 20 грудня у друкованих ЗМІ таких статей було 29. У газетах за 27 грудня надрукували привітання можливих кандидатів, нардепів, а також статті з ознаками «джинси» та «чорного піару».
Про це Першій електронній газеті повідомили спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА.
На перших сторінках 4 газет розміщено привітання потенційних кандидатів на пост Президента України Юлії Тимошенко та Анатолія Гриценка.
У виданнях Кіровоградщини продовжують публікувати матеріали з ознаками «чорного піару»проти потенційних кандидатів на пост Президента України Анатолія Гриценка, Юлії Тимошенко, Святослава Вакарчука та Володимира Зеленського. Зокрема, такі статті з’явилися у трьох виданнях від 27 грудня 2018 року.
У газеті «21-й канал» надрукували матеріал «Не так тії вороги… Як обезсилювали збройні сили», звинувачуючи Юлію Тимошенко та Анатолія Гриценка у розпродажі армії. А поруч розміщений матеріал, що нібито Святослав Вакарчук жорстко висловився про Володимира Зеленського.
Уперше у матеріалі з ознаками «чорного піару» згадали потенційного кандидата у Президенти Олександра Шевченка. Окрім нього, у статті «Такий «Фокус». Головний опонент Порошенка на виборах – Путін» у газеті «Діалог» звинувачують потенційних кандидатів на пост Президента Юлію Тимошенко та Володимира Зеленськогоу нібито співпраці з Ігорем Коломойським.
У новорічних номерах видань вийшло кілька матеріалів, які позитивно характеризують потенційних кандидатів у Президенти. Ці статті стосуюються Юлії Тимошенко, Сергія Тарути, Петра Порошенка, Олега Ляшка, Валентина Наливайченка, Анатолія Гриценка, Олександра Шевченка.
За словами координаторки спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Кіровоградській області Зої Лебідь, такі матеріали не підпадають під дію Закону України «Про вибори Президента України» як агітаційні, адже офіційно виборча кампанія ще не почалася.
“Але наявність публікацій, що формують позитивне або негативне враження від потенційних кандидатів, може вплинути на рівність представлення. А те, що такі матеріали не мають помітки про рекламу, використовують однакові формулювання та були опубліковані приблизно однаково – наводить на думку, що мова не лише про питання етики у передвиборчому дискурсі”, – зазначила Зоя Лебідь.
ОПОРА зазначає, що поширення прихованої реклами забороняється українським законодавством, яке передбачає захист споживачів реклами від прихованої реклами. У Законі «Про рекламу» (стаття 9 частина 3) це питання регулюється так: «Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». А в частині 5 цієї статті зазначено: «Прихована реклама забороняється».
Нагадуємо, офіційно виборча кампанія розпочалася 31 грудня 2018 року, а самі вибори Президента України відбудуться 31 березня 2019 року.
Читайте також: У Кропивницькому на сусідніх білбордах розміщують однотипну рекламу потенційних кандидатів у Президенти
Більше новин від Громадянської мережі ОПОРА дивіться за посиланням.