У Кропивницькому бізнесмен здає міськраді тролейбуси по завищеній ціні

Кропивницький бізнесмен здає місту 15 тролейбусів вп’ятеро дорожче, ніж свого часу мав платив за весь тролейбусний парк.
Електротранспорт у Кропивницькому з’явився ще в 1967 році, коли у місті було відкрито перший маршрут «Депо – ТЕЦ» довжиною майже 15 км. З часом кількість маршрутів розрослась до 11, а кількість тролейбусів сягнула сотні.

Дана позитивна тенденція трималась до початку 90-х, коли підприємство «Кіровограделектротранс» поступово втратило клієнтів, а з ними й маршрути.  З 2004 року, цілісний майновий комплекс КП «Кіровограделектротранс» було передано в оренду ТОВ «Єлисаветгрдаська транспортна кампанія», що створило унікальний для країни прецедент відсутності у місті комунального транспорт.

У грудні 2009 року ТОВ  “ЄТК ”, звернулося до міського голови, тоді ще Кіровограда, з проханням звільнити підприємство від орендної плати та плати за землю тривалістю на 10 років. За даними офіційного вісника міськради «Вечірньої газети», тоді це питання активно лобіював тодішній заступник міського голови Василь Дзядух. Відповідне рішення, за номером 3012, було прийняте радою 4 лютого 2010 року.

Оскільки чинним на момент укладення договору законодавством, визначено обов’язкове нотаріальне посвідчення договорів оренди будівлі або іншої капітальної споруди, укладених на один рік і більше, підписані сторонами зміни та доповнення до договору підлягали обов’язковому нотаріальному посвідченню. Однак, як потім було доведено у суді, цього так і не було зроблено.

Станом на сьогодні, останнім рішенням у справі незаконної несплати підприємством орендної плати у розмірі 3,387 млн грн є постанова Дніпропетровського апеляційного господарського суду Кіровоградської області від 28 квітня цього року. Про це йдеться у єдиному держреєстрі судових рішень.

Згідно даної постанови, незважаючи на підписану між Управлінням власності та приватизації комунального майна міської ради та ТОВ “ЄТК” угоди, про повернення орендованого цілісного майнового комплексу КП “Кіровограделектротранс”, про що 25.04.2016 сторонами підписано Акт приймання-передачі, підприємство все ж зобов’язали повернути заборговані місту кошти, залишивши таким чином без змін рішення господарського суду Кіровоградської області від 27.11.2015 року.

У квітні комунальне підприємство «Кіровграделектротранс» було ліквідовано, а на його місті постало КП «Електротранс», яке залишається досить проблемним дітищем міської ради Кропивницького. Пояснюється це тим, що з 26 тролейбусів, котрими нині користується підприємство, лише 11 належать йому на праві власності, інші ж 15 орендуються у приватної фірми ТОВ «Гранекс», котра за свої машини просить щомісячну орендну плату загальною сумою 127,412 тис. грн. Згідно підписаних договорів, термін оренди тролейбусів спливає 25 квітня 2017 року.

Варто відзначити, що пунктами 3.1.-3.5 договору оренди цілісного майнового комплексу КП «Кіровограделектротранс», про який ми говорили вище, передбачалось, що щорічна орендна плата за користування майном складала 4% від вартості майна ЦМК, що передається в оренду. Місячна оренда комплексу у підсумку складала всього 25,188 тис. грн на місяць без урахування ПДВ, що в 5 разів дешевше ніж сума, котру доводиться платити нинішньому комунальному підприємству.

А тепер про найцікавіше – ТОВ «Єлисаветгрдаська транспортна кампанія», яка орендувала у міста весь тролейбусний парк, при цьому єдиною отримуючи від міста компенсацію з перевезення пільговиків, за даними держреєстру заснована бізнесменом Євгенієм Бахмачем, його дружиною Наталею Бахмач, бізнеспартнером Зоєю Тарасенко та ТОВ «Гранекс», яке наразі здає в оренду місцевому КП тролейбуси. Засновниками ж ТОВ «Гранекс» є ПАТ «Кіровоградграніт» та компанія “FORGROUP MANAGEMENT LIMITED” з пропискою у Лондоні, директором якої нещодавно стала близька родичка Євгенія Бахмача, мешканка Торонто, Канада, Олена Чередніченко. Кінцевим же власником лондонської компанії є сам Євгеній Степанович Бахмач.

За юридичною адресою ТОВ «Гранекс» – вул. Героїв Сталінграда, будинок 29, також зареєстроване ПАТ «Науково-виробниче підприємство «Радій», кінцевим бенефіціарним власником якого є все той же Євгеній Бахмач. Як відомо дане підприємство регулярно отримує підряди від «Енергоатому» та фігурувало у звіті Держфінінспекції про зловживання в системі «Енергоатому». За даними ревізорів, кілька угод з цією фірмою за часів Віктора Януковича призвели до збитків держкомпанії, або не були погоджені аудиторами. За підозрою у незaконному зaволодінні держaвними коштaми у розмірі понaд 130 млн грн, зароблених якраз на завищенні цін для обладнання «Енергоатому», на початку серпня на підприємстві було проведено обшук працівниками СБУ, під час котрого було вилучено  фінансову документацію фірми та готівку в різних валютах в еквіваленті понад 500 тисяч доларів.

Загалом сімейство Бахмачів пов’язують з понад двома десятками фірм розташованими як на території Кіровоградської області так і в інших регіонах країни.

Зі списком договорів, маркою тролейбусів, а також вартістю місячної орендної плати за кожен з них, можна ознайомитись в даній таблиці.

Номер та дата підписання договору Марка, модель тролейбусу та рік випуску Вартість тролейбуса

(вказана в договорі)

Розмір щомісячної орендної плати

(без ПДВ)

Договір №25/15 від 25.04.2016 р. ЛАЗ Е-183 D1-01 (2008 р.) 561,25 тис. грн. 11,225 тис. грн.
Договір №25/14 від 25.04.2016 р. ЛАЗ Е-183 D1-02 (2008 р.) 561,25 тис. грн.. 11,225 тис. грн.
Договір №25/13 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1990 р.) 479,6 тис. грн.. 5,378 тис. грн.
Договір №25/12 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682Г (1991 р.) 443,8  тис. грн.. 7,500 тис. грн.
Договір №25/11 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1990 р.) 317,6 тис. грн.. 6,686 тис. грн.
Договір №25/10 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1990 р.) 332,4 тис. грн.. 7,386 тис. грн.
Договір №25/09 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682Г (1991 р.) 311,3 тис. грн.. 6,917 тис. грн.
Договір №25/08 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1989 р.) 311,4 тис. грн.. 7,374 тис. грн.
Договір №25/07 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1989 р.) 275,6 тис. грн.. 6,749 тис. грн.
Договір №25/06 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1990 р.) 336,6 тис. грн.. 8,243 тис. грн.
Договір №25/05 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1990 р.) 488 тис. грн.. 11,951 тис. грн.
Договір №25/04 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1990 р.) 267,1 тис. грн.. 6,541 тис. грн.
Договір №25/03 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682Г (1989 р.) 311,3 тис. грн.. 8,120 тис. грн.
Договір №25/02 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1988 р.) 391,3 тис. грн.. 11,180 тис. грн.
Договір №25/01 від 25.04.2016 р. ЗіУ-9 682В (1989 р.)  

382,8 тис. грн..

10,937 тис. грн.

За матеріалами центру медіарозслідувань “Прозоро”

Поширити:

Залишити коментар:

коментар