Важливо

1000 грн за кросівки на три тижні: історія однієї покупки у Кропивницькому

Із неякісним товаром в своєму житті не стикався хіба той, хто нічого не купував у магазині. Не завжди і перевірені бренди виявляються належної якості. І хоча Закон “Про захист прав споживачів” дає потужний інструментарій, але повернути за гарантією товар не завжди вдається. З такою проблемою до редакції Першої електронної звернулася кропивничанка Ганна. Жінка придбала кросівки за тисячу гривень, але не проносила їх і місяця. Вона звернулась до магазину, але не змогла ні повернути неякісний товар, ні отримати свої кошти назад.

12 серпня Ганна Пашева купила кросівки фірми, товари якої носила раніше. Взуття обійшлася в понад тисячу гривень. Згодом жінка помітила, що підошва почала стиратися:

“Я їх проносила певний час – менше місяця. Згодом побачила, що підошва почала стиратися. Пішла до цього магазину, адже я знаю, що гарантія – 30 днів. Там мені сказали, що в них гарантія два тижні. Виходить, що термін уже вичерпаний, і я не можу їх повернути. Після цього я вирішила написати претензію до цього магазину. Першого разу було моє усне звернення, а потім – письмове”, – розповідає Ганна Пашева.

Спроба повернути кошти та відповідь магазину

Жінка звернулася зі скаргою на магазин в Управління захисту прав споживачів Держпродспоживслужби в області. Там жінку проконсультували та направили письмові звернення від служби.

8 вересня Ганна віддала продавцю магазину письмову претензію про виявлений у кросівок недолік. Вона просила усунути його або замінити товар. Або ж у крайньому випадку повернути гроші на товар.

11 вересня жінка отримала відповідь. Їй повідомили, що згідно з законодавством вона не може вимагати кошти назад. Цей недолік не є істотним та не заважає носити взуття. Також повідомили, що дефект вона виявила «через декілька днів», а звернулася майже через місяць після покупки. Магазин дійшов висновку, що жінка свідомо носила це взуття для погіршення і втрати товарного вигляду. Також у них є альтернативний варіант: недоліки почали проявлятися після більшого проміжку часу, ніж декількох днів.

 

“Поверненню не підлягає” або що можна отримати взамін

Вони запропонували їй інший вихід із цієї ситуації: нарахувати 1000 бонусів на покупку іншої пари взуття, або 50% знижки на наступний товар. Перша електронна звернулася за коментарем до адміністратора магазину. Він пояснив, це може бути дефект носіння, адже лише Ганна виявила проблеми з цією моделлю:

“Вона звинувачує нас у неякісному взутті конкретно цієї моделі. Але не проводила ніяких експертиз. Ми готові оплатити всі експертизи, підтверджувати, якщо вона дійсно хоче цим займатися. Тоді це вважатиметься браком заводу. Цю модель продаємо не тільки ми, її продають по всьому світу. І тільки в кінці сезону лише одна людина каже, що то брак. То ми, звичайно, розуміємо, що це не може бути брак.  Це може бути дефект носіння. Це суперечливе питання. З цими кросівками вже нічого не зробиш, але ми  їй запропонували альтернативу:  ми можемо начислити їй тисячу бонусів, це тисяча гривень на наступні покупки – вона може їх використовувати в рамках наших акцій. А також запропонували 50% знижки на будь-який товар. Сума цих кросівок всього 1086 грн, а вона може прийти купити хоч за три тисячі, і отримати 50% знижки. Вона нічого не захотіла, чекає відповіді”,- розповів адміністратор магазину Андрій.

“Крок назустріч” від магазину та претензія до виробника

Того ж дня, після розмови із журналістом, адміністрація магазину змінила свої дії. Ганна повідомила Першій електронній, що з нею зв’язався представник магазину і запропонував замінити кросівки на будь-які інші за таку ж ціну.

Адміністратор магазину зв’язався і з Першою електронною й повідомив, що вони подали претензію заводу, а щоб жінка довго не чекала результатів – вирішили замінити взуття:

“Ми пішли назустріч, тому що переглянули ще раз цю ситуацію: які документи нам прийшли з заводу. Зазвичай ми вилучаємо товар із браком і зараз прийняли рішення відправити на завод претензію. Завод її розглядає, і ми вже будемо з заводом розбиратися, яким чином ця пара потрапила у продаж. Поки ми самі не розуміємо, хто має рацію, тому що не було експертизи. Але, щоб покупець не чекав довго, ми вирішили взяти це все на себе і поміняти взуття. Нехай вона вибере те, що їй подобається, і на цьому ми закриємо питання”.

Кропивничанка Ганна прийняла цю пропозицію і обрала нові кросівки. Вона сподівається, що таких випадків більше не буде.

Як не бути пійманим на гачок

Згідно ЗУ “Про захист прав споживачів” покупець має право звернутися до власника магазина чи торговельної точки, де придбали товар, у разі виявлення істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару чи продавця, протягом встановленого гарантійного строку.

«У статті 8 ЗУ “Про захист прав споживачів” зазначено, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар”, – зачитує закон начальник відділу у сферах прав споживача Віра Сухопарова.

Окрім того, в ЗУ існує постанова про застосування гарантійного строку, під час якого ви маєте право висувати вимоги до власника магазину, в якому придбали неякісний товар:

“Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України Про реалізацію окремих положень Закону України “Про захист прав споживачів” до взуття осінньо-весняного асортименту застосовується гарантійний не може бути меншим за 30 днів, тому Ви маєте право пред’явити одну з вимог, встановлених статтею 8 ЗУ “Про захист прав споживачів”. Вимоги слід пред’являти у письмовій формі – є зразок відповідної заяви”, – додає Віра Сухопарова.

Редакція Першої електронної на називає фірми та магазину, адже наразі неякісний товар Ганні замінили. Але не кожна подібна історія завершується хеппі-ендом. Принциповий і юридично підкований власник може знайти спосіб уникнути компенсації за неякісний товар. Тож відразу після покупки чогось, тим паче дороговартісного, почитайте Закон “Про захист прав споживачів”. А в крайньому разі – звертайтеся до Держпродспоживслужби.

Нагадаємо, на початку року подібна історія сталася із кропивничанкою Світланою. «Італійські» черевички вартістю 3,5 тис. грн виявились підробкою і розірвалися буквально за два тижні.

Аліна Маркіна для Першої електронної

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

2 коментаря до 1000 грн за кросівки на три тижні: історія однієї покупки у Кропивницькому

  1. Дякую за допомогу працівникам відділу захисту прав споживача і Першій електронній!

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*