Важливо

Продовження історії про селфі на могилах: заперечення батьків та грошове питання

Дмитро Васильєв
Громадський транспорт, житлово-комунальне господарство, торговельні кіоски, інфраструктура міста, державні закупівлі, спорт, місцева політика, - це перелік тем, на які я, як журналіст, звертаю особливу увагу. Але цей перелік не є вичерпним! Для мене важливо усе, що хвилює наших читачів і потребує висвітлення.
Контакт: Facebook Telegram

Скандал щодо поведінки кропивницьких дітей у Суботівському історичному музеї й досі активно обговорюється у соцмережах. Суспільство розділилося на два табори – одні не вірять, що школярі з Кропивницького стрибали на могильних плитах старовинного цвинтаря і робили селфі з кам’яними хрестами, інші – засуджують дії дітей і звинувачують батьків у неналежному вихованні.

Про те, що пустощі дітей нібито переросли у наругу над могилами Першій електронній газеті раніше розповіла екскурсовод відділу “Суботівський історичний музей” Національного історико-культурного заповідника “Чигирин” Оксана Мінська. Звинувачення працівниці музею навідріз відкидають батьки школярів, які й організовували ту поїздку. За їхніми словами, дітей постійно контролювали, і по надгробним плитам вони не бігали. А водій автобуса, який перевозив групу батьків з дітьми, припустив, що працівниця музею поширила неправдиву інформацію через те, що їй відмовилися заплатити.

Натомість керівництво Національного історико-культурного заповідника “Чигирин” підтверджує слова своєї працівниці і стверджує, що батьки відмовилися заплатити законну платню за вхід на територію заповідника.

Нагадаємо, за словами екскурсовода “Суботівського історичного музею” Оксани Мінської, діти з Кропивницького скакали по плитах та могилах, вижималися на хрестах. А один хлопчик взагалі ліг на могилу, вперся головою у хрест і почав робити “селфі”. Жінка також обурилася, що після зауважень, які вона зробила дітям, ніхто з батьків не вибачився перед працівниками музею.

Як з’ясувалося, ту поїздку організували батьки, і окрім дітей із 29-ї школи там були також учні інших начальних закладів. Про це вони розповіли журналісту Першої електронної газети. Їхні слова також підтвердила директорка ЗОШ №29 Лариса Смага. Усього група налічувала понад 30 осіб, половина з яких були батьки.

На зустріч також прийшов водій автобуса, який того дня перевозив групу батьків з дітьми. Пан Юрій продемонстрував навіть договір на перевезення укладений із приватною особою – організатором поїздки Альоною Гагою.

Батьки – організатори поїздки, директорка школи та її заступниця, а також водій автобуса під час зустрічі із журналістом

Альона Гага розповіла, що 2 червня вони з дітьми, дійсно, дорогою до комплексу “Зерноленд”, зупинилися біля Суботівського музею, аби показати дітям старовинну Іллінську церкву, яка зображена на звороті 5-гривневої купюри. Жінка запевняє, що під час перебування на території музею із ними ніхто з працівників закладу не спілкувався і не робив жодних зауважень щодо поведінки дітей:

“Коли ми хотіли зайти в одне з приміщень до вбиральні – перед нами закрили двері і чоловік у не дуже чемній формі сказав, що сюди не можна, бо там прибирають. Ми спустилися нижче, до іншої вбиральні. Батьки стояли і чергували біля дітей, які гралися біля підніжжя цієї церкви на пагорбі. Ми за ними слідкували – всі батьки були поряд і дивилися за дітьми. Дехто відійшов далі – подивитися на розкопки.

Діти лише збігали з пагорба. Нам за це зробили зауваження, і ми забрали їх звідти. Так, вони там побігали, адже 2 години їхали у автобусі. Діти мали порухатися. Але вони не стрибали по могилах і хрестах. Говорити, що діти глумилися над могилами – це абсурд якийсь! Тим більше, саме кладовище розташоване трохи далі. Може там і є один хрест із плитою, але діти до нього не добігали – вони були скраєчку, щоб ми їх усіх бачили.

І тут якась жінка, не представившись, з пагорбу викрикнула: “Заберіть своїх дітей!”. Ми відразу ж відреагували, покликали їх, вишикували і повідомили, що зараз йдемо до церкви. Діти спокійно пошикувалися і ми пішли. Біля вбиральні ми були усього 10 хвилин.

Усі разом, тримаючи дітей за руки, ми пройшли повз цвинтар. Діти спитали, що це, і ми пояснили, що це кладовище, де поховані батюшки й матушки. І все.

Потім ми відвідали церкву, діти подивилися. Разом поставили свічки, оскільки та церква діюча. Дехто вийшов і чекав решту групи, фотографувалися біля криниці. Ми навіть не ходили біля тих хрестів.

Потім ми прийшли до крамнички на зупинці. Вона є на фото, які прикріплені до публікації Оксани Мінської. Батьки й діти там все роздивлялися, дехто купив сувеніри. Також ми придбали морозиво, у спеціально визначеному місці поїли, забрали усе сміття із собою.

У нас на місці не було жодного конфлікту. Ми погуляли там, сіли у автобус і поїхали. Навіть не підозрювали, що буквально через пару годин, після того, як ми покинули те місце, з’явиться такий допис у соцмережі.

Після Суботова ми відвідали “Зерноленд”, побували біля Дуба Залізняка, біля Козачого озера та Мотронинського монастиря”.

© Оксана Мінська у соцмережі Facebook

Роман Урсалов, який зі своєю дитиною теж був у складі тої групи, розповів, що від моменту, коли прозвучало зауваження, щоб вони забрали дітей з пагорба, до моменту, коли вони були сфотографовані, пройшло десь півгодини. І за цей час ніхто не звернувся до дорослих і не роз’яснив свої претензії.

Батьки запевняють, що діти бігали на пагорбі біля тих старовинних хрестів, але до самих поховань не підходили.

Більш того, водій автобуса і батьки говорять, що під великими кам’яними хрестами немає поховань. На їхнє переконання, надмогильні плити розміщені біля церкви для того, щоб вшановувати тих людей, які там жили чи служили. Саме ж кладовище розташоване трохи далі, за церквою.

Могила, на яку нібито лягав кропивницький школяр і робив “селфі” / фото надане Оксаною Мінською

Водій автобуса Юрій розповів журналісту Першої електронної газети, що діти під час поїздки поводилися спокійно і виховано. Чоловіка теж дивує інформація, яку розповсюдила екскурсовод музею. Проте він припустив, що знає причину такої поведінки працівників музею.

“Причину конфлікту я знаю. Я нікому не говорив цього, але, коли діти пішли до вбиральні, я пішов у затінок, де сиділи три жінки-екскурсоводи. І ця Оксана Мінська мені говорить: “А ви чому не берете екскурсовода? Давайте, платіть, бо у вас будуть неприємності”. Я їй відповів, що багато хто вже тут був, тому зараз вони не хочуть купляти екскурсію. Тоді вона говорить: “Платіть по 5 грн з дорослих і дітей за те, що в церкву підете”. Я їй відповів, що у церкву завжди безкоштовно заходять. За що платити? А вона відповіла: “А! Ви отак! Тоді я їм зроблю…”. Кажу, а що ви можете зробити їм? Вона відповіла, що була раніше директором школи, і її попросили піти. Каже, у неї діти “по стрункі” ходили.

Я розповідаю все так, як було. Готовий навіть туди поїхати і сказати їй це в очі. Нехай вона мені відповість.

Я не міг з батьків збирати якісь кошти, бо це незаконно”, – розповів водій автобуса пан Юрій.

Чоловік переконаний, що Оксана Мінська розповіла неправду про дітей саме через те, що їй відмовилися платити.

Батьків дуже обурила інформація, яку поширила Оксана Мінська. За їхніми словами, на фото, яке екскурсовод прикріпила до свого допису у соцмережі Facebook вони лише стоять біля автобусу. Ніяких доказів того, що діти бігали по могилах і фотографувалися біля хрестів – немає. Вони переконані, що це просто наклеп:

“Ми припускаємо, що причиною цього конфлікту стала наша відмова замовляти екскурсовода і відмова водія збирати по 5 грн з нас за вхід у церкву. Інших думок у нас немає.

Бо конфлікту там на місці не було. Усе відразу з’явилося у соцмережі”.

Окрім того, за словами батьків, колеги та родичі екскурсовода музею у коментарях під її публікацією почали ображати дітей. Ось один із коментарів співробітниці Національного заповідника “Чигирин”:

Screenshot_3
скріншот із соцмережі Facebook 
скріншот із соцмережі Facebook

“Під тією публікацією Оксани Мінської почали писати її колеги та родичі. Вони ображають наших дітей, пишуть різну гидоту.

Про які моральні цінності ми говоримо? Дорослі люди ображають дітей не розібравшись! Просто якби був такий факт, то ми б вибачалися там же на місці. І ніхто б не доводив до такого ситуацію”, – обурилася Альона Гага.

Організатори поїздки запевняють, що із ними їздили виховані і чемні діти, які беруть участь у суспільному та культурному житті міста, у спортивних змаганнях, займають призові місця в олімпіадах. Це були школярі 9-10 років, у яких, за словами батьків, не може бути навіть думки паплюжити історичну пам’ять.

Про Оксану Мінську, яка, на думку батьків розповіла неправду про їхніх дітей, Альона Гага говорить:

“Непрофесійність та упередженість людини була очевидна.

Якщо через 2 години вона видала отакий гнівний пост, який провокує людей на образу дітей, то вже треба говорити про непрофесійність людини”.

Свою історію батьки – організатори поїздки також розповіли прес-службі міської ради.

Історія про "селфі на могилах": фейк чи помста?

Історія з "могильними селфі" зі "стрибками на гробах" кропивницьких дітей має всі ознаки неправдивості і нею вочевидь мають зайнятись правоохоронці разом з керівництвом відділу “Суботівський історичний музей” Національного історико-культурного заповідника “Чигирин”. Слово мають батьки, які везли власних дітей подивитись на культурну спадщину України, а "приїхали" в соцмережеве "культурне дніще". Сподобалось відео? Не забудьте поділитись ним з ближнім

Опубліковано Міська рада міста Кропивницький 11 червня 2018 р.

Аби розібратися у цій ситуації Перша електронна газета звернулася за коментарем до керівництва Національного історико-культурного заповідника “Чигирин”. Заступник генерального директора заповідника з освітньо-масової роботи Віктор Лазоренко розповів, що чудово знає про цю історію. За його словами, батьки відмовилися сплачувати законну вхідну плату на територію заповідника, а про стрибки дітей на надгробних плитах та селфі з хрестами окрім екскурсовода розповідає ще й охоронець музею.

“Люди прийшли на територію, у якої є відповідний режим і встановлена вхідна плата. У нас немає плати за вхід у церкву, а на територію заповідника – є. Вона скаладає – 10 грн з дорослого, 5 – з дитини. Це встановлено відповідним наказом.

Тому вимагати вхідну плату, це обов’язок працівників заповідника! І коли заходить мова про гроші, з’являються різні нюанси. Вони відмовилися сплатити вхідну плату на територію заповідника. Чому вони не захотіли платити?”, – розповів заступник генерального директора заповідника.

Віктор Лазоренко запевнив, що церква, яку відвідувала група із Кропивницького, знаходиться на території заповідника, тому вони повинні були сплатити за вхід.

Окрім того, чоловік спростовує слова батьків про те, що під хрестами немає поховань:

“Поряд дійсно знаходиться діюче кладовище. А територія, де стоять хрести, це давні поховання.

У нас немає документального підтвердження про поховання лише під одним великим кам’яним хрестом, бо під ним не копали. А під рештою хрестів – реальні поховання”.

Віктор Лазоренко також повідомив, що охоронець музею, який чергував у день візиту групи із Кропивницького, написав пояснювальню, де підтвердив розповідь Оксани Мінської. У телефонній розмові з журналістом Першої електронної газети заступник генерального директора заповідника зачитав рядки письмової пояснювальної охоронця:

“Під час мого чергування … з’явилася група дітей шкільного і дошкільного віку із Кропивницького. Вони поводилися шумно біля Іллінської церкви, бігали, фотографувалися біля хрестів, біля поховання, бігали по надгробних плитах”.

На думку одного з керівників заповідника, зауваження від екскурсоводів були доречними.

Хто у цій історії має рацію – досі невідомо. Кожна сторона доводить свою правду і звинувачує опонента. А керівниця управління освіти міськради Кропивницького Лариса Костенко навіть пообіцяла звернутися до поліції, щоб працівникам музею роз’яснили, що фотографувати дітей без дозволу батьків заборонено. Окрім того, чиновниця запевнила, що звернеться до управління культури Черкаської ОДА із проханням оцінити дії працівниці музею, яка, на думку Лариси Костенко, поширила неправдиву інформацію про кропивницьких дітей.

Далі буде…

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

1 коментар до Продовження історії про селфі на могилах: заперечення батьків та грошове питання

  1. Прочитав статтю у вашій газеті і хочу зробити невелекий коментар. Я корінний чигиринець, знаю в основному майже всіх працівників національного заповідника і особисто знаю Оксану Мінську.Це педагог з великимм стажем роботи, бувший директор школи в с. Суботів. І недовіряти їй не мас смислу. Людина працювала з дітьми і якщо вона зробила зауваження то для цього були причини. Івсі повинні зрозуміти, що потрапивши на територію музею потрібно виконувати вимоги працівників даного закладу. Ця подія набула у нас великого резонансу.Це перший випадок негідної поведінки дітей у закладах національного заповідника. Я готовий зустрітися у стінах редакції і обговорити цю подію.

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*