Школи і садочки Кропивницького отримають настільні ігри про традиційну культуру

Проєкт «Баба Єлька» розробив дві настільних гри – «Що у хаті?» та «Знайди пару», які увійдуть до освітніх патріотичних скриньок і будуть безкоштовно передані школам і дитсадкам Кропивницької громади.

Про це повідомляє Перша електронна газета за інформацією сайту «Баби Єльки».

Як і всі інші матеріали «Скриньки Баби Єльки» (пазли, штампи для вибійок, дитячий пісенник, схеми писанок), ігри створені на основі матеріалів, зібраних під час фольклорно-етнографічних експедицій Кіровоградщиною.

Концепцію ігор розробила завідувачка Етнолабораторії, кандидатка педагогічних наук Світлана Листюк.

«Щодня до Етнолабораторії на екскурсії приходять діти різного віку – від дошкільнят до студентів. Спілкуючись з ними, ми зрозуміли, що і малюки, і старші майже не знають назв і призначення тих речей, якими наші предки створювали своїми руками і користувалися в побуті, який одяг носили і які обрядові страви готували.

Тому для ігор ми підібрали контент, який допоможе заповнити ці прогалини у знаннях, ближче познайомить дітей з традиційною культурою мешканців Кіровоградщини минулого століття і стане гарною опорою для освітян в процесі патріотичного виховання», – каже Світлана Листюк.

Для гри «Що у хаті?» команда створила мальовані зображення традиційних предметів побуту, одягу, страв. Це скриня і ослінчик, прялка і маслобійка, клямка і копистка, вишиті подушки і рушники, намиста і вінок, спідниця і юпка, черевички і чоботи, дідух і писанка, жайворонки і калачі та багато іншого. Усі ці речі мають реальні прототипи, які зберігаються в Етнолабораторії чи були зібрані під час експедицій «Баби Єльки».

image
Фотографії з експедицій і макети малюнків для гри

 

«Це такий собі маленький музей у коробці. Через неї діти можуть познайомитися з культурою свого краю, вивчити назви речей, які вже зникли чи поступово зникають із повсякденного життя, втрачаючи свою побутову актуальність у технологічному світі, – зазначає завідувачка Етнолабораторією. – Наша мета: через такі ігри зберегти, відродити, актуалізувати культурний спадок наших предків і зміцнити зв’язок між минулими, сучасними і прийдешніми поколіннями».

Гра «Знайди пару» має аналогічну мету і методичну базу. Різниця в тому, що у першій грі діти вчитимуть назви і призначення речей, а в цій – поєднуватимуть окремі предмети, шукаючи в них або спільні риси, однакове призначення, або формуючи причинно-наслідкові зв’язки.

«Така гра сприяє розвитку логічного мислення і зв’язного мовлення. Ми пропонуємо дітям 40 тематичних карток, які потрібно об’єднати в логічні пари. Наприклад: коралі і дукач — бо обидва предмета є прикрасами, качалка і вареники – бо качалкою розкачують тісто для вареників, вощина і свічка – бо свічки робили з воску. Є зображення, які поєднуються з кількома іншими. Приміром, борошно з млином, діжкою, хлібом і варениками. І діти мають логічно пояснити, чому обрали ту чи іншу відповідь.

У колоді є також картка з жабою. Впевнена, що гравці дуже здивуються, коли шукатимуть для неї пару», – розповідає Світлана Листюк.

Автори ідеї переконані, що ігри допоможуть малечі краще пізнати традиції свого народу, звичаї та предмети побуту, які поступово зникають із сучасного життя.

Матеріал створили за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та агенції «Хліб для світу» в межах спільної ініціативи «Лабораторія стійкості». Матеріал представляє позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Міжнародного фонду «Відродження» чи агенції «Хліб для світу».

Читайте також:

Поширити:

Залишити коментар: