У Кропивницькому обговорили силу жінки в медіа

Люблю писати про хороші, мотиваційні, цікаві історії. Пишу про людей, які хочуть і вміють робити важливі речі. Слідкую за оновленнями в сфері реформ і намагаюся писати про складне простими словами)
Контакт: Facebook Telegram
© Ірина Лозова

Круглий стіл Сила жінки – в медіа відбувся у Кропивницькому в рамках проекту “Я-Медіа”, який реалізовується Фундацією прав людини за підтримки Фонду Роберта Боша. Тематична зустріч відбулася напередодні Дня матері, 11 травня, на базі Факультет філології та журналістики ЦДПУ ім. В.Винниченка, партнерів Агенція сталого розвитку “Хмарочос”, яка втілює проект “Я-Медіа” на Кіровоградщині. 

До участі у заході долучилися громадські активістки та активісти, журналістки, науковиці, студенти, представниця депутатського корпусу міської ради міста Кропивницького, а також учасниці проекту, ментори та менті, активні блогерки, які протягом шести місяців брали участь у проектних заходах. Тема медіа в житті жіноцтва – це той спільний знаменник, який об’єднує жінок з різних сфер, які на заході мали можливість поділитися своїм медіа-досвідом, познайомитися та налагодити партнерські контакти.

Тематика зустрічі охоплювала такі питання ролі медіа в житті жінок, як: медіа як інструмент адвокації, жінки в журналістиці, жінки як миротворниці, жіночий медіа-активізм та його прояви тощо.

“Тема зустрічі виявилася цікавою для жінок з різних сфер: за одним тематичним столом були присутні журналістки, блогерки, іміджейкери, депутатки, книгознавці, студенти і це створило можливість зробити дуже глибокий зріз порушеної теми. Цікаво познайомитися з досвідом журналістів регіональних ЗМІ щодо специфіки висвітлення гендерно орієнтованих тем. Формат зустрічі передбачав знайомство з цікавими і показовим кейсами медіавпливу і медіасили жінок. Важливо, що серед цих прикладів, відомих не тільки в Україні (Наприклад, “Невидимий батальйон”), були локальні приклади медіаактивізму в дії. Локальний рівень розуміння цієї теми допомогли зробити професійні журналісти, які наголосили, що кількість жінок в кропивницькій журналістиці переважає чоловіків, а вузькі і складні соціальні теми журналіст обирає незалежно від своєї статті, а за суспільною значимістю”, – коментує зустріч Ірина Ткаченко, координаторка проекту в Кіровоградській області.

IMG_2810

Дмитро Шульга, арт-критик, книгознавець, презентував огляд книжково-медійних та кіно-кейсів жінок зі сходу, наголосив, що інтелектуальна жіноча еліта активно послуговується медіа для озвучення теми війни та ролі жінки в миротворчих процесах.

IMG_2935

Медіакритик Наталя Фенько акцентувала на медіа як площині професійної, творчої і освітньої реалізації молоді, яка навчалася за журналістським фахом, але знайшла і реалізовує себе в міждисциплінарних сферах за участю медіа.

IMG_2995

Депутатка міської ради, активна жінка Валентина Яремчук розповіла про Всесвітню акцію “16 днів проти насилля” та про те, як її пост на підтримку захисту прав жінок і протидії гендерному насиллю зібрав більше двох тисяч поширень і сотні приватних повідомлень від різних жінок, які написала їй про свої проблеми чи проблеми своїх знайомих жінок. Пані Валентина наголосила на потужній ролі медіа в захисті прав жінок. Важливо, аби ці проблеми озвучувалися не лише протягом 16-ти днів акції, а залишалися на порядку денному весь час.

Ірина Лозова – учасниця проекту “Я-Медіа” презентувала блок про нетипові жіночі професії через свій медіа-проект Проект «Виклики».

«Проект «Виклики» – це проект про жінок, які не побоялися вийти з зони комфорту і прийняли свій виклик, пройшовши значний шлях у реалізації своїх ідей, мрій та бажань. Проект про активних, цілеспрямованих та амбітних жінок, які руйнують стереотипи», – розповіла Ірина.

IMG_3014

Ольга Івашура, учасниця проекту “Я-Медіа”, окреслила спектри медіа-активізму і медіа-просвітництва в освітянських спільнотах, акцентувала на тому, що сучасна українська школа підтримує медіа-компонент як один із пріоритетних як для учнів, так і вчителів.

Після завершення офіційної частини учасниці заходу мали можливість неформально поспілкуватися та обмінятися контактами, аби в майбутньому реалізовувати спільні медіа-проекти соціальної дії.

Ірина Ткаченко проанонсувала створення Школи для медіа-тренерок, яка стане спільнотою професійних медіаексперток зі створення медіа-проектів соціальної дії.

“Проект завершується, але ми плануємо далі розвивати блогерську/медійну спільноту жінок в місті Кропивницький та області, аби і надалі поширювати кращі практики та інструменти медіа-адвокації, медіа-активізму по всій області”.


Читайте також: Ірина Ткаченко: Проект «Я-Медіа» зближує жінок із різними долями і життєвими досвідами


IMG_2837

IMG_2892

IMG_2895

IMG_2941

IMG_2924

Фото: Ірина Лозова

Поширити:

Залишити коментар:

коментар