Пенсіонери за віком у Кропивницькому відтепер не мають права на безоплатний проїзд у маршрутних таксі. Тема, яка вже декілька днів обговорюється у соцмережах та на зупинках громадського транспорту, знайшла своє законне підтвердження – у замовленні на перевезення, в переліку пільгових категорій громадян, які мають право на безоплатний проїзд, пенсіонери не значаться. Тобто маршрутники цілком законно мають право вимагати повну вартість проїзду з таких людей.
Про це Першій електронній газеті розповів начальник управління транспорту міськради Кропивницького Олександр Вергун.
ЧОМУ ПЕНСІОНЕРИ ВІДТЕПЕР ПЛАТИТИМУТЬ 4,5 ГРН ЗА ПРОЇЗД У МАРШРУТКАХ
За його словами, перевізники ще з березня цього року мали повне право відмовляти у пільговому проїзді пенсіонерам. Саме тоді була затверджена “Програма розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку у м. Кропивницькому на 2017 рік“, де і прописали замовлення на безоплатне перевезення у маршрутних таксі лише 10 категоріям громадян, серед яких пенсіонерів за віком немає. А якщо пільга надається – за неї треба компенсовувати.
Олександр Вергун
“У перевізників немає замовлення. Пільгові перевезення здійснюються відповідно до замовлення, яким визначається обсяг перевезень та перелік пільгових категорій громадян.
У нас у місті автомобільний транспорт працює у двох режимах: звичайний режим руху (середні та великі автобуси, які зупиняються лише на зупинках, – ред.) і маршрутне таксі.
Відповідно до Програми на 2017 рік, перелік пільгових категорій громадян, які користуються громадським транспортом у звичайному режимі руху, і за яких передбачена компенсація, містить 14 категорій. У їх числі й пенсіонери за віком. А от у режимі маршрутного таксі – цей перелік налічує лише 10 категорій. Пенсіонерів за віком там немає”, – розповів Олександр Вергун.
Начальник управління транспорту роз’яснив, що це переліки осіб, за яких, при наявності бюджетних коштів, може здійснюватися компенсація. Посилаючись на статтю 37 Закону України “Про автомобільний транспорт“, не передбачивши маршрутникам компенсацію за перевезення пенсонерів, міська рада фактично не замовила їх пільгове перевезення.
У статті 37 Закону це звучить так:
“Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень”.
НА БЕЗОПЛАТНЕ ПЕРЕВЕЗЕННЯ 53 ТИС. ПЕНСІОНЕРІВ ПОТРІБНО ВИДІЛЯТИ ДОДАТКОВО ПОНАД 80 МЛН ГРН З МІСЬКОГО БЮДЖЕТУ
За словами Олександра Вергуна, у нас в місті налічується 79,5 тис. пільговиків з 220 тис. загальної кількості населення. 53 тис. – це пенсіонери за віком.
“Для того щоб забезпечити їх пільговий проїзд в усіх режимах руху, потрібно виділяти дуже велику суму з міського бюджету. На 2017 рік лише для комунального підприємства “Електротранс” передбачено близько 30 млн грн компенсації за перевезення пільговиків. Аби забезпечити цією компенсацією усіх перевізників, потрібно передбачити, за попередніми підрахунками, ще близько 80 млн грн. Наш бюджет міста точно цього не потягне”, – констатує начальник управління транспорту.
Олександр Вергун стверджує, що у більшості населених пунктів України у маршрутних таксі пенсіонери за віком не їздять безоплатно. Є навіть такі міста, де у режимі маршрутного таксі передбачено лише 3 пільгові категорії – учасники бойових дій, чорнобильці та діти-сироти.
За словами начальника транспортного управління, така ситуація сталася через те, що припинилися компенсації за перевезення пільговиків з держбюджету. Цей значний фінансовий тягар передали місцевим владам.
“Згідно із постановою Кабміну “Про безплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування” раніше передбачалася компенсація з державного бюджету. Тобто держава надавала пільги і держава передбачала компенсації за них. З 2016 року цю компенсацію з держбюджету вже не надають. Тепер перевізникам її повинен надавати місцевий бюджет. Зокрема у Кропивницькому – з міського бюджету. Відтак міська рада сама визначається за яку пільгову категорію компенсувати”.
ЩО РОБИТИ ПЕНСІОНЕРАМ?
Начальник управління транспорту закликає пенсіонерів за віком користуватися послугами комунального транспорту – тролейбуси та автобуси МАЗ. Там, переконує Олександр Вергун, за умови пред’явлення пенсійного посвідчення, ніхто пасажиру не відмовить у перевезенні.
“Щодо пенсіонерів за віком, то у нас тролейбусні маршрути забезпечують мікрорайони Жадова, Попова, Юрія Коваленка, Лісопаркову, Полтавську, центральну частину міста, Ковалівку та Беляєва. Нові автобуси курсують на Стару Балашівку, Велику Балку, до Телецентру, а з понеділка підуть на Арнаутове. Тобто, майже всі мікрорайони охоплені звичайним режимом руху. Пенсіонер, який не працює, зможе спокійно безоплатно доїхати куди йому треба, маючи на це законні підстави”.
Інтернет-виданням та друкованій пресі дозволяється безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті «Перша електронна газета», лише за наявності посилання (прямого відкритого посилання для он-лайн медіа) та згадки першоджерела не нижче другого абзацу. Редакція не несе відповідальності за інформацію, оприлюднену авторами блогів та читачами, які здійснюють коментування на сайті і в соцмережах.
«Перша електронна газета» відкрита до співпраці з рекламодавцями. Редакція готова розміщувати оголошення й рекламу, що не суперечать редакційній політиці, з відповідним маркуванням і на комерційній основі.
Залишити коментар: