Президент кропивницької «Зірки» Максим Березкін розповів у інтерв’ю прес-службі УПЛ, що хоче наблизити клуб до світових стандартів маркетингу.
— Максиме Станіславовичу, у грудні виповнюється півроку участі Вашого клубу в структурі УПЛ та чемпіонаті Ліги Парі-Матч. Цей строк достатній для того, щоби сформувати враження.
— Розділю відповідь на дві частини. Перша — спортивна: якщо подивитися на турнірну таблицю, можна зробити висновок, що ми доволі швидко адаптувалися до нових умов. Усе-таки посідаємо восьме місце з п’ятиочковим відставанням від шостого. Я би дав таку характеристику Лізі Парі-Матч: тут є три дуже сильні команди — «Шахтар», «Динамо», «Зоря», решта приблизно однакового рівня, змагатися можна з усіма. Друга частина відповіді — інфраструктурна: вимоги участі в УПЛ вищі, тут узагалі інший рівень, до деяких моментів довелося звикати, багато що приємно вразило. Рівень організації змагань, вимоги до стадіонів і полів, швидкість взаємодії між клубами й Дирекцією — усе це радує.
— Про інфраструктуру: можете роз’яснити ситуацію з клубним стадіоном? У тому плані, що в кулуарах іноді лунають розмови, мовляв, він не в усьому відповідає згаданим Вами вимогам.
— Це неправда, жодних претензій ми не чули — ні від Дирекції УПЛ, ні від клубів, які приїжджали до Кропивницького. По суті, у нас стався один форс-мажор на початку зими, коли через великі морози довелося перенести домашній матч, бо виник збій у системі підігріву. Хороший урок для нас, ми зробили висновки. Нагадаю: 2013 року, тобто недавно, ми реконструювали клубний стадіон, який цілком придатний для прийому ігор Ліги Парі-Матч.
— Іще про вимоги й високі стандарти: у жовтні Ви разом із президентом УПЛ Володимиром Генінсономвідвідали всесвітню виставку Soccerex у Манчестері, де, за наявною інформацією, «підгледіли» багато цікавого, що хочете реалізувати вдома.
— Тут мова більше про перспективу. Я був дуже задоволений, вражений побаченим, зрозумів, наскільки високий у світі спорту рівень маркетингових послуг. Зокрема, сподобалося поняття «День матчу». Я зрозумів, як правильно організовувати футбол таким чином, аби він був розвагою для всієї сім’ї. Своїми очима побачив, що таке існування ФК, орієнтованого на вболівальників.
— Давайте про це: чи збирається «Зірка» активніше розвивати клубні соцмережі? До прикладу: французький ПСЖ заробляє за допомогою своєї сторінки у Фейсбуці сотні мільйонів євро!
— Погоджуюся, що нам є над чим працювати в цьому плані. Просто я би не говорив, що це проблема тільки нашого клубу — це загальнодержавна проблема, суть якої в недостатній електронізації країни. Погоджуюсь і з тим, що сьогодні саме соцмережі — основний елемент співпраці з уболівальниками, зокрема, щодо залучення їх на стадіон.
— Про ігрові справи: завдання увійти в шістку найкращих не відміняли?
— Я багато разів говорив: завдання — поняття варіативне. Ми хочемо, мріємо пробитися в топ-шістку команд, але при цьому пам’ятаємо: «Зірка» — дебютант Ліги Парі-Матч, тому навіть якщо залишимося на нинішній позиції до завершення сезону, вважатимемо такий результат успішним.
— Чи збираєтеся вирішувати колізію з тренерським штабом, де офіційно головний Віктор Догадайло, а фактично — Роман Монарьов?
— Безумовно. Роман Геннадійович має диплом класифікації «А» і вже в лютому розпочне навчання, за підсумками якого, не сумніваюсь, отримає Про-диплом. Тоді владнаємо формальності.
— Який у Вас стимул вкладати гроші у професійний футбол за нинішніх часів?
— У бізнесі існує поняття «необхідна доцільність». Веду до того, що для успішного існування в УПЛ не потрібен космічний бюджет. Усе, що треба, — продумане балансування між тим, що вкладаєш і отримуєш. Я люблю своє рідне місто й бачу, наскільки людям потрібен футбол і «Зірка». Ось це і є стимул: працювати на благо міста і його мешканців.
— Нещодавно УПЛ разом із вашим клубом організовувала в Кропивницькому акцію «Тренування із зіркою». Як ставитеся до таких соціальних активностей?
— Позитивно, для нас це був корисний досвід. За останні кілька років наші громадяни, під впливом багатьох проблем, охололи до гри, забули, що футбол — це найпопулярніший вид спорту і просто радість. Такі акції, як «Тренування із зіркою», допомагають згадати (всім: функціонерам, професіоналам, представникам ЗМІ), що істинне призначення спорту — дарувати приємні емоції.